Rintojen korjausleikkaus alaikäisellä
Jos alaikäisen tytön rinnat ovat pahasti riippuvat ja täysin alaspäin sojottavat, nännipiha yli-iso, "raskaus"arpia täynnä ja siis tubulaariset/kehityshäiriöiset, voidaanko tehdä korjausleikkaus?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:56"]
Yleensä rintojen leikkauksissa odotetaan, että ovat kehittyneet loppuun. Rintojen koossa ja muodossa kun voi tapahtua muutoksia vielä pitkälle parikymppiseksi ja se voi vaikuttaa siihen leikkaustulokseen ajan myötä.
Mutta kannattaahan prosessi laittaa alulle jo nyt, jos täysi-ikään on vaikka pari vuotta aikaa, niin se ehtii melkein kulua hoitojonoissa sun muissa. Tubulaarisuus kyllä korjataan yhteiskunnan varoilla, pieni maksu maksetaan itse, muttei lähellekään hoidon koko hintaa.
[/quote]
Kyllä. Vaikka leikkaukseen ei heti pääsisikään, jonkinmoisessa lääkärin konsultaatiossa kannattaa käydä jo nyt. Ja samalla voi tiedustella leikkauksen hyödyistä ja riskeistä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:47"]
Ei kaikilla ole pystyjä rintoja :). Minkä kokoinen senteissä on sun nännipihan halkaisija?
[/quote] varmaan 10-20 senttiä koko nännipihan ympärys. Ap
[/quote]
Halkaisija vai ympärys?
Olet siis ollut jo lääkärin vastaanotolla, kun mainitset, että rintasi ovat tubulaariset. Vai itsekö olet rintasi tutkinut ja diagnosoinut? Sanot, että mitkään liivit eivät istu. Mistä hankit liivisi? Et suinkaan jostain HenkkaMaukasta tai vastaavasta, kenties vielä nettikaupasta sovittamatta. Jos menet asiantuntijaliikkeeseen, jossa ammattitaitoinen myyjä etsii sinulle sopivat liivit, luulen sinun kyllä saavan ihan hyvät ja istuvat. Totta on, että ne maksavat enemmän kuin nettikaupasta tilatut, mutta voi olla, että leikkaus maksaa vielä paljon, paljon enemmän, jos joudut hakemaan apua yksityispuolelta.
Nykyisin on vaikeampi päästä tubulaaristen rintojen vuoksi leikkaukseen. Odota täysi-ikäisyyttä, mene mieluiten gynekologille ja pyydä lähete plastiikkakirurgin arvioitavaksi. Terveyskeskuksissa on vaikeampi saada lähetettä.
Yleensä plastiikkakirurgin arvioitavaksi pääsee noin parissa kuukaudessa ja jos hän puoltaa leikkausta, pääset leikkaukseen siitä noin puolen vuoden sisällä. Ei siis kovin pitkä odotus kun kuitenkin on kyse asiasta joka vaikuttaa koko loppuelämään.
Tsemppiä ap, tiedän kokemuksesta että tavallisesta poikkeavat rinnat voivat olla tuossa iässä todella iso henkinen taakka :( Itselläni tehtiin rintojen korjausleikkaus yksityisellä heti täysi-ikäisenä mutta sainkin sairausvakuutuksesta kaiken takaisin. Eli kannattaa ottaa se vakuutus. Kannattaa myös käydä lääkärissä ja jos lääkäri ei ota vakavasti, niin vaikka yksityisellä kirurgin konsultaatiossa, jos on varaa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:42"]
Yleensä kai kehotetaan odottamaan täysi-ikäisyyttä, mutta jos rinnat ovat kehityshäiriöiset, varmaan leikkaukseen voi päästä jo aikaisemmin?
Mistähän se rintojen kipu mahtaa johtua?!
[/quote] Ei näihin koko aikaa satu, mutta aina esimerkiksi kun ottaa päivän jälkeen liivit pois, kipu on hetken aika kovaa ja tuntuu, kuin maan vetovoima vetäisi niitä alemmas ja alemmas.
[/quote]
Ottamatta kantaa ketjun aiheeseen, tuo on ihan normaalia. Johtuu siitä että rintalihas "herää töihin", kun ei olekaan enää liivejä kannattelemassa rintoja.
mitä syitä tuolle kehityshäiriölle on? miksi joillekkin tulee rintoihin kehityshäiriö? mikä sen aiheuttaa? onko äitin tekemisillä raskausaikana merkitystä vai millä?paljonko pihasi halkaisija on?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:47"]
Ei kaikilla ole pystyjä rintoja :). Minkä kokoinen senteissä on sun nännipihan halkaisija?
[/quote]ympärys kuitenkin on eri kuin kalkaisija.....?paljonko halkaisija on?siis reunasta reunaan,toisesta päästä toiseenpäähän..
Ei kaikki rinnat ole pyöreitä ja pystyjä, minulla on ainakin aina ollut ketunnenät alaspäin, enkä ole ikinä ajatellut että ne ovat mitenkään epänormaalit?!?.
Raskausarpia on aika monella, kun iho venyy kun rinnat alkaa kasvaa, ja isot nännipihatkin tavallisia. Mutta jos on kauhean suuret ja niskat kipeytyy, niin kannattaa pienennyttää.
äidin raskauden aikainen lääkkeiden käyttö, lisääkö riskiä tuolle kehityshäiriölle? tietääkö joku?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Ympärys vai halkaisija? Ja annoit juuri kymmenen sentin haarukan...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:47"]
[/quote]Laita kuva, muuten ei uskota! =D
Mullakin nännit aika alaspäin ja isot pihat. Häiritsee mua, mutta ei esim poikaystävä välitä ollenkaan. Olet vielä tosi nuori, odota nyt kärsivällisesti rintojen kasvun ja muotoutumisen loppuun
10 cm nännipihan ympäryshän on kovin pieni, ja 20 cm on kutakuinkin normaali.
Miksi pitäisi kärsiä rumista rinnoista?
Mullakin on tubulaariset rinnat. Olin todella epävarma myös teini-ikäisenä asiasta ja halusin leikkaukseen. Olen kuitenkin pohtinut asiaa nyt vuosia ja etsinyt paljon tietoa aiheesta enkä enää halua leikkaukseen. Se on iso operaatio, ei mikään pikku kauneustoimenpide. Kannattaa muistaa että riskit on todellisia ja leikkaus ei ole mitenkään pakollinen. Itse olen oppinut hyväksymään itseni tälläisena ja löytänyt jopa miehenkin jonka kanssa ihan normaali seksielämä. Se on kaikki sun omassa päässä, vaikka olisi täydellisen pyöreät tissit ei se takaa "normaalia seksielämää". Lisäksi 16v on kyllä aika nuori puhumaan tuollaisia, ei sun tarvitse olla vielä huolehtia seksielämästä. Mene vaan lääkärin juttusille, mutta muista että kaikki on loppujen lopuksi kiinni omasta asenteesta. Leikkaus ei takaa yhtäläistä onnea.
käy mielummin psykologilla hoitamassa itsetunto kuntoon!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:22"]
käy mielummin psykologilla hoitamassa itsetunto kuntoon!
[/quote] Ei tämä ole itsetuntokysymys. Hyvä sitä normaalirintaisten on huudella. Näillä on todella hankala olla, mitkään rintaliivit ei istu, ruman näköiset ja kipeätkin, koska ovat niin riippuvat. Koko rinta on melkein pelkkää nännipihaa. Ap
Eivät taida alaikäisille tehdä.. odotettava täysi-ikäisyyttä.
Jos sattuu olla ilman liivejä, ei niitä kannata varmaan riisua ollenkaan. Itse riisun ainoastaan suihkussa. Rinnat ovat niin isot, että sattuu heti, jos eivät ole tuettu.