Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI/PAS viikolla 44?

29.09.2006 |

Onko muita joilla IVF, ICSI tai PAS suunniteltu viikolle 44?

Meillä taustalla kohta kolmen vuoden yrittäminen. Takana clomit x 5 (6?), puregon + kotihommat x 1, IUIx1. Tuon inseminaation yhteydessä löytyi häikkää toisesta munatorvesta ja pääsin lapaan jossa munatorvi poistettiin, todettiin endo ja myooma kohdusta. Onneksi siittiöt ovat kunnossa! Nyt siis edetään ensimmäiseen IVF:ään ja sumuttelut alkavat maanantaina ja punktio ja siirto on suunniteltu viikolle 44.

Löytyisikö siis kavereita joilla suurin piirtein sama aikataulu?

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Marin esimerkkiä seuraten päätin minäkin kokeilla onneani tänään pp9, kaapissa kun oli jäljellä yksi Acon 10. Selvä haamu tuli myös täällä!

Yritän pitää jalat maassa ja mietin koko ajan miten paljon uskallan tuohon luottaa. Eikö kuitenkin Pregnylin olisi pitänyt jo haihtua kun pistin sen 13 päivää sitten?

Vierailija
122/155 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

wautsi wau!

onko teillä ennen testeissä näkynyt mitään? varmaan hieno tunne.

nimim. ei ikinä plussan plussaa

mulla on alamahassa ihan menkkamaista oiretta, välillä vihlaa tosta häppärin yläpuolelta mojovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiska: Harmi, että on noin monta keskenmenoa ollut...varmasti rankkaa! :( Toivotaan, että seuraava tarraa tiukasti kiinni! Voikohan sitä kiinnittymistä mitenkään avittaa (lääkkeillä??)? Sulla kyllä oireet kuulostais lupaavilta? :) Mä kans päätin lähteä ens vkl vetämään perseet olalle jos negaa tulee...

Ragazzina: Jipii!!! Hienoa! :) En kyllä oo varma kauanko se pregnyl todellisuudessa näkyy testissä...sen takia en tuoresiirron jälkeen uskaltanu tehdä testiä kun vasta silloin pp14...mutta uskotaan siihen, että se johtuu siitä, että kaverit on tarrannu matkaan! :)) Peukkuja!!

Oinas: Ei oo koskaan näkyny testissä muuta kun pelkkää tyhjää kontrolliviivan lisäksi. Nyt vaan pelottaa se, että testasin liian aikasin ja se haamu häviää tässä tulevina päivinä ja torstaina taas se yksi yksinäinen viiva vaan tulee näkyviin....pitää yrittää valmistautua siihen vaikka nyt se nega ottais vielä kovemmille...

Vierailija
124/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kiva, pp7 ja vuoto alko. Luulin lugejen pitävän vuodon poissa, no eipä pitänyt :-( eka tuli vaaleanpunainen luge hippusilla oleva hyytymä ja äsken kun pyyhkäisin, niin ihan verta.

tais siis piina loppua tosi lyhyeen! soitan klinikalle että saanko jo lopettaa luget

Vierailija
125/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Mari ja Ragazzina: Onnittelut haamuista, hieno juttu!! Toivotaan että ne pysyvät ja varsinkin vahvistuvat siitä vielä. Vielä kerran ONNEA!!! :)

Oinas: Voihan h*lvetti sentään!! Todella harmi juttu että vuoto meinaa alkaa jo noin aikaisessa vaiheessa. :( Jaksamisia!!!

Taiska: Sama vika, hulluksi tässä on tulossa kun ei pysty enää ajattelemaan mitään muuta kun tätä piinaa. Lauantaihin on vielä ikuisuus aikaa!!!

Voi kun pysyisi järjissään ja voi kun se vuoto ei sieltä alkaisi taas ennen aikojaan........

Vierailija
126/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

Mä käyn teitä " vaklaamassa" aina välillä...(joka päivä,heh) On tapahtunut kyllä kivoja ja surullisia juttuja!

Inka-Mari ja Ragazzina: Onnittelut haamuista!Ihana juttu!Oon tosi onnellinen teidän puolesta!

Oinas: Voi EIIII!" Lohtu" haleja sinulle!!On varmasti paskat fiilikset!Mutta kannattaa käydä vielä testeissä!(jos ei kamalasti sitteen vuoda!)

taiska69: Yritä jaksaa " piinailun" kanssa!Toivon sinulle ++++++...

oma napa:meillä oli ma 6.11 inseminaatio...tässä piinaillu 8 päivää, tai oikeestaan en ole edes piinaillu, koska tiedän sen tuloksen!(enhän minä tuu raskaaksi IKINÄ!)Ei minkäänlaisia oireita...välillä nippailee masussa...menkkamaisesti!Eli kyl ne menkat tässä kohta alkaa! Sen verran jatkoista että...meillä jäi hoidot sit tähän!!Lääkäri ei pysty ku nostamaan kädet pystyyn ja sanoi että ihmeitä voi tapahtua!On tässä itkut itketty ja monta itkua vielä edessä!?Kuulema vois lahja munasoluilla yrittää mut ku mulla on tuo kohtu mikä on!!Eihän siihen kiinnity mikään?..että tällee...

Mutta toivotan teille kaikille jaksamisia ja voimia!!Käyn lukasemassa teidän kuulumisia välillä...(eli joka päivä,heh)

t:K@ksonen

Vierailija
127/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sustakin K@ksonen!

Ja juu, kyllä suomeksi sanottuna ketuttaa täällä päässä ja varsinkin alapäässä!

Meillä kun sitä syytä tähän lapsettomuuteen ei ole löytynyt, niin kaitpa se sitten on kiinnittymisessä. Kaikki muu kun meni hyvin.

Soitin klinikalle ja sanoivat että pitää mennä silti verikokeeseen?? sain aikaistettua sen perjantaille.

Kerroin kuinka tuli jopa hyytymiä ulos, silti?! sanottiin, että se ei ole normaalia ja jos vuoto yhtäänkään erilainen kuin normaali vuotoni pitää mennä. Sanoi vielä " ettei he voi pakottaa" mutta hyvä olisi mennä.

Mulla yleensä niukka vuoto, kysyin että tarkoittaako se että jos nyt runsas (mulle epänormaali) niin pitää mennä? juu.

Lugejakin pitää jatkaa?!

Arvatkaa meninkö töihin tänään? no en. Soitin pomolle (tietää tilanteen) ja sanoin makaavani tämän päivän.

Käyrä on ylämäkeen! Inka-Mari ja Ragazzina jo testasi haamun, oletteko muut kurkanneet? mä kyllä kurkkaisin jos olisin NOIN pitkällä.

Nyt on sellainen olo, että taidan tehdä " taiskat" ;o)

Vierailija
128/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä todellakin pidän täällä sulle peukut pystyssä! laitan meidän koirienkin varpaat pystyyn!

Vierailija
129/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani että Oinas, sinulla alkoi jo vuoto, jaksamista sinulle!

K@ksoselle myös paljon jaksamista - eihän peli vielä ole menetetty, mutta ymmärrän hyvin tuntemuksesi...

Sain toisenkin haamun tänään, mutta samalla mullakin tullut pienen pientä tuhrua Lugen mukana, joten nyt todella sekava olo...

Vierailija
130/155 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen täältä kaukaa

Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?

Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,

kun vain katselen täältä kaukaa.

Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,

että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,

pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?

Voitko isän olkaa taputtaa,

ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,

etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.

Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on

luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen

lennän perhosena ikkunaan.

Tietäisipä isä, miten tuulen mukana

hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa

ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.

Ja kun vihdoin kohtaamme,

löytää tarkoituksensa pettymys jokainen

Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää

Koska saan mennä, Taivaan Isä,

joko pian pääsen omaan kotiin?

Vierailija
131/155 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onneksi ei sentään kovin montaa, että voiton puolella aletaan olemaan..eikös kaikilla ole testipäivä tällä viikolla tai ainakin ens viikon alussa? :)

Oinas: voihan harmi!! :( toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan ja paremmalla onnella!!

Onko tää mahdollistakaan, kun " virallinen" testipäivähän on vasta torstaina ja mulla on jo nyt pahoinvointia? Heti jos ei syö tarpeeks usein (nälkä kurnii koko ajan, vaikka söis miten paljon) niin alkaa oksettaa. Äsken kattelin telkkaria ja tuli olo, et taas on lähettävä keittiöön kattelemaan mitä söis ja jouduinkin kurvaamaan matkalla kurkkaamaan vessanpönttöä. Siis nythän ois vissiin meneillään vasta 3+2, jos oiken osaan laskea??....tai sitten oon vaan sattunut saamaan oksennustaudin sopivaan aikaan..:P On tää sitten piinaavaa...koska mä en pysty uskomaan plussaan, kun vasta jos ne sielä klinikalla sanoo niin...

Tsemppiä kaikille piinailuun! :)

Vierailija
132/155 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille loppupiinaan ja lohtuhalauksia niille joilla piina on jo ohi...

Inka-Mari, mun laskelmien mukaan mulla olisi tänään rv4+0 = kaksi viikkoa punktiosta. Sullakin pitäisi mun ymmärtääkseni olla ainakin saman verran... Kyllä mullakin joitakin (ehkä) raskausoireita on - normaalisti olen todella pirteä iltaisin, nyt sammun jo klo 22. Välillä on myös hieman heikko olo, nytta se on ehkä vain kuvitelmaa...

ON: Täällä piinan pitäisi loppua tänään toivon mukaan positiiviseen tulokseen. Olin siis ammulla veritestissä ja tuloksen saan n. 4 tunnin kuluttua. Jännittää! Kotona olen saannut noihin herkkiin testeihin viivoja, haaleampia kuin kontrolli mutta en kutsuisi niitä enää haamuiksi... ja vähemmän herkkään testiin tuli vain häivähdys viivasta - joten kyllä mä hieman olen huolissani onko hcg noussut tarpeeksi... Eikä tuo toissapäiväinen pieni tuhrutus ainakaan helpottanut asiaa...

Vierailija
133/155 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin omana lääkärinäni... löydin Diagorin sivuilta jutun, jonka nyt epäilen olevan syynä meillä:

" Alkionkuoren avaus (assisted-hatching)

Raskaaksi tulon esteeksi voidaan tietyissä tapauksissa olettaa se, että alkiota ympäröivä kuori (ketto; zona pellucida) ei salli alkion kuoriutua ulos ja siten alkion kiinnittyminen kohdun limakalvolle estyy.

Esimerkiksi silloin, kun on kyseessä selittämätön lapsettomuus, voidaan alkionkuoren paksuuden mittauksella arvioida mahdollisesti kuoren osuutta raskauden estymiseen. Kuoren avauksessa tehdään alkiota ympäröivään kettoon reikä tai vaihtoehtoisesti kuorta ohennetaan selvästi, jotta alkion kuoriutuminen ja kiinnittyminen helpottuisivat.

Alkion kuoren avausta ei kuitenkaan kannata tehdä rutiinisti kaikille siirrettäville alkioille."

-----

pitkää pinnaa teille! olen hengessä mukana.

kaksonen, ihanan laitoit!

Vierailija
134/155 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä veritestissä tulokseksi saatiin 127, jonka pitäisi olla ihan mukava arvo pp12. Käytän lugeja vielä paketin loppuun (perjantaina), mutta sitten raskaus on omillaan... Ultra-ajankin sain 7.12.

Oinas - kannattaa varmaankin kysyä omalta klinikaltasi, voisiko tuota alkion kuoren avusta teidän tapauksessa kokeilla. Ymmärrän todella hyvin tunteesi - me oltiin vielä selittämättömiä puoli vuotta sitten, mutta nyt on sitten syitä tullut enemmänkin kuin riittävästi. Tietyllä tavalla se helpottaa kun on joku syy ja osataan sitten hoitaa oikealla tavalla. IVF on kuitenkin yksi kaikkein tehokkaimmista hoidoista, joten älä menetä toiveita vielä!

Vierailija
135/155 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragazzinalle onnittelut plussan varmistumisesta! :) varmasti tuntuu mahtavalle. Ja Inka-Mari saa varmistuksen sitten huomenna!

Mites Taiskan piinailu sujuu, ja Kaksosen?

Mulla on menossa pp13, en tiedä testaisinko vai en, vasta lauantaina olisi se klinikan määräämä testipäivä. Pelkään niin paljon sitä vuodon alkamista ja negaa etten osaa oikein muuta enää ajatella :( hulluksi tässä tulee......

Vierailija
136/155 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ragazzinalle plussasta!! :) Tosta en kyllä tarkkaan tiedä miten ne viikot menee...oon käsittäny niin, että siirtopäivänä ois viikkoja 2...???

Kaksonen: on kyllä todella kaunis runo! Onko omaa käsialaa?

Lupus: kannattaisiko tehdä testi ihan vaan mielenrauhan vuoksi? Kun yleensä testin voi tehdä 14 pv siirrosta...ja plussa voi tulla jo aiemminkin..voisi helpottaa oloasi, kun ei olisi niin epätietoinen? Kovasti pidän peukkuja!!

En jaksanu odottaa huomiseen sitä " varmistusta" , vaan kurvasin apteekin kautta töistä tullessa. Sillä apteekin omalla testillä testasin ja kyllä se plussaa näytti. Josko nyt sais ensimmäisen kerran viikkoon nukuttua...ja sinne verikokeeseen niin kovasti haluais mennä jo tällä viikolla.

Toivottavasti saadaan vielä monta plussaa (niin monta kun on testaamatta) tähän pinoon!! :)

Vierailija
137/155 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Marille ONNEA plussan vahvistumisesta - mulla eilen näkyi marketin halpistestillä vain häivähdys viivasta, joten hieno tulos kun apteekin omalla sait jo hyvän tuloksen... Ja eikö sulla tänään jo ollut se klinikan testi?

Muille tsemppiä muille odotteluun - olette kyllä aika teräsnaisia, kun jaksatte odotella viralliseen testipäivään!

Vierailija
138/155 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon välillä kurkkinut pinoonne Inka-Marin kuulumisia, tietysti muidenkin. Jäit viime pinkasta hyvin mieleen! Kovasti vielä onnea plussastasi++++++++ ihan mahtavaa! Sullakin taitaa mennä la heinäkuulle, joten pinoudut sitten varmee samaan pinkkaan tuolla toisella puolella.

Onni

Vierailija
139/155 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Ragazzina ja Onni! :) Tänään kävin verikokeessa ja huomena sitten vasta selviää tulos (kun se pitää lähettää Tampereelle asti?!)...

Onnille myös suuret onnittelut tuplapotista!!!!!! :) Pakko myöntää, että oon käynyt " salaa" kurkkimassa sun, Weimarin ja Joalinin kuulumisia tuolla heinäkuun pinossa ja nyt on todella ihana ylläri, että voisinkin päästä taas samaan pinoon teijän kanssa!?!? :) Mutta, katsellaan huomena sitten kun saan sen verikokeen tuloksen. Ultra onkin vasta 7.12..myös jännittää mitä sielä näkyy :) Osasitko odottaa, että molemmat alkiot ovat vielä matkassa mukana? Ja jos osasit, niin mistä johtuen vai oliko siihen mitään sen kummempaa syytä...:)

Ragazzina: joko oot varannut ajan ultraan? :) Sullakin ois hyvin voinu tulla kaksoset, jos ois molemmat siirretty ;)

Pitääkin lähteä tutkimusmatkalle keittiöön...nälkä meinaa kurnia koko ajan :)

Vierailija
140/155 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla? tässä tää listaus

otin itseni pois kun jo het alkuunsa toppas

Inka-Mari siirto 2.11. testi: 16.11. PLUS :)

Lupus: siirto 2.11. testi: 18.11.

Taiska: siirto 2.11. testi: 16.11.

Ragazzina: siirto 3.11. testi: 15.11. PLUS :)

K@ksonen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän