Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI/PAS viikolla 44?

29.09.2006 |

Onko muita joilla IVF, ICSI tai PAS suunniteltu viikolle 44?

Meillä taustalla kohta kolmen vuoden yrittäminen. Takana clomit x 5 (6?), puregon + kotihommat x 1, IUIx1. Tuon inseminaation yhteydessä löytyi häikkää toisesta munatorvesta ja pääsin lapaan jossa munatorvi poistettiin, todettiin endo ja myooma kohdusta. Onneksi siittiöt ovat kunnossa! Nyt siis edetään ensimmäiseen IVF:ään ja sumuttelut alkavat maanantaina ja punktio ja siirto on suunniteltu viikolle 44.

Löytyisikö siis kavereita joilla suurin piirtein sama aikataulu?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada sinusta seuraa K@ksonen ja toivottavasti muitakin vielä ilmaantuu!

Parempaa onnea teille tähän tulevaan hoitoon! Vaihdettiinko sinulle lääkitystä tällä kerralla, vai menettekö samalla kaavalla kuin edelliselläkin kerralla?

Itselläni alkoi sumut tänään ja kyseessä siis ensimmäinen IVF. Olin varautun siihen, ettei synarela kovin hyvältä maistu, mutta en ollut ymmärtänyt, että tämä maku juuttuu kurkkuun näin pitkäksi aikaa - YÄK!

Vierailija
2/155 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF hoitona. Meille ei tosin kerrottu/laskettu noin pitkälle. 18.10. on lääkäri jossa katsotaan miten Synarela tepsinyt ja sitten mennään eteenpäin. Lääkkeetkin pyysivät ostamaan pikkuhiljaa.

Seuraava vaihe on sitten Puregon piikitys, sitä piikitin inseminaatioissakin (3 kpl), mutta nyt määrä sitten suurempi.

Meillä syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty.

Eniten mua kauhistuttaa tuon Synarelan käyttö ja tietty se punkteerauskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että liityit joukkoomme oinas70!

Mulla nollaultra myös 18.10 joten samoissa mennään! Samaten kauhistutti tuon Synarelan käyttö, mutta ei se niin paha juttu ole. Suosittelen kuitenkin jotakin hyvän makuista naposteltavaa heti päälle...

Punktio hirvittää myös täällä, mutta eivätköhän anna kunnon tropit itse toimenpiteeseen.

Vierailija
4/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ekat sumut nokassa. Mulla on nuha joten se varmaan jotenkin estää sen pahan maun tulon suuhun? tai sitten se suklaapala auttoi. Nuha ei kuulema haittaa, mutta nasolinia tms ei saa käyttää n. puoleen tuntiin ennen eikä jälkeen. En kyllä ole käyttänytkään koska nenä ei ole tukossa vaan vuotaa.

Vierailija
5/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mulla on nuha joten se varmaan jotenkin estää sen pahan maun tulon suuhun?

Ei se estänytkään, meni noin tunti ennekuin valu kurkkuun, pitkät röörit ;) Juu, ei hyvä maku. Katsokaa tuo Synarela ketju, mä hieman utelen siellä

Vierailija
6/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Tänään alkaa sumut illalla, jippii! Minulla myös 18.10 nollaultra ja silloin harjoitellaan piikkien ottoa. Sain " jytymmät" piikit eli Menopur ja annokset isommat kuin viimeks. (ne on ampulleja, mitkä sekoitetaan itse...ei haittaa)

Mutta hyviä sumutteluja meille kaikille! Tästä se lähtee!! Kerrotaanhan kuulumisia!

t:K@ksonen

Vierailija
7/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei tarvii pelätä sitä punktioo...saatte niin hyvät " tropit" ...ja se ei kestä ptkään. Itselläni vähän koski, koska minulla on vasen munatorvi kiinni kohdun takana, mut kyllä sen kesti. Ne kyl antaa lisää kipulääkettä jos koskee (suoraan suoneen)...

Vierailija
8/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun tämä hoito tuntuu jotenkin monimutkaiselta tai oikeastaan epävarmalta. Kertokaas mulle olenko mä nyt ymmärtänyt oikein. Tänään (3.10.) alkoi nenään sumutettava Synarela. Mulla pitäisi siis menkat alkaa ennen seuraavaa käyntiä 18.10. (tuo varmaan se nollaultra) ja jos ei ala, se ultra siirtyy viikolla. Sitten se kysymys: mä aloitan piikittelyn sen ultran jälkeen, eikö? siihen asti sumua ja siitä eteenkin päin tuon piikittelyn rinnalla.

Jostain vaan äsken luin että aloitti puregonin kun menkat alkoi. Mutta se tais olla inssi jossa niin tehtiin, ei voi enää muistaa.

Vierailija
9/155 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein olet ymmärtänyt. Sulla taitaa mennä samoin kuin minulla, elikkä sumuttelet synarelaa aamuin illoin nollaultraan asti. Jos kaikki ok ultrassa alkaa piikittelyt (esim. pregnyl) ja samalla synarela annos puolitetaan. Saat varmaankin myös hoitokartan + hyvät ohjeistukset mukaasi tällä käyntikerralla.

Insseissä ja ymmärtääkseni myös lyhyen kaavan mukaisessa IVF:ssä aloitetaan nuo piikitykset jo aikaisemmin.

Miksiköhän mun piti muuten aloittaa sumutukset jo eilen vaikka mullakin nollaultra 18.10? Yksilöllistähän tämä toki aina on...

Vierailija
10/155 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun täyty ihan tarkistaa noista mun papereista, että olen aloittanut niinkuin käskettiin :) juu, mulla luki 3.10.

Vierailija
11/155 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tullut mitään oireita sumuista? Täällä sumutetaan nyt viidettä päivää, eikä ole mitään ihmeellisempiä oireita - ihanaa! Jotenkin pelkäsin, että saan suurin piirtein kaikki mahdolliset oireet! No, onhan sitä sumutusaikaa vielä jäljelläkin, joten tässä voi käydä aivan miten tahansa...

Ja kaikki muutkin jolla viikolla 44 pas/ivf/icsi - tulkaa mukaan joukkoomme!

Vierailija
12/155 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.päivä alkoi, ei ole mitään oireita ilmaantunut. tai no, väsyttää, mutta mulla on vielä antibiotti kuurikin tässä samalla, juu soitin ja kysyin luvan siihen.

miten muilla menee? nyt aamupalalle ja sitten koirien kanssa kävelylle.

Mukavaa lauantaita.

Vierailija
13/155 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täällä alkoi menkat ihan ajallaan vaikka pelkäsinkin, että Synarela saattaisi niitä viivyttää. Yksi huoli siis vähemmän.

Sivuoireita ei vieläkään ole vaikka melkein viikko sumuttelua, sekin tuntuu mukavalta. Viikolla jylläsi kova flunssa, mutta sekin on nyt voiton puolella...

Vierailija
14/155 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ei oo sumista muita oireita ku vähä " äkäinen" olo! Johtuu kyllä menkoistakin, mitkä alkoivat tänään " kunnolla" .Tiputtela ollu jo pari päivää. Ja masu on kyl aika kipee...mut onnex on kunnon särkylääkkeitä..(Burana 600mg ja Litalgin)...Flunssaki tuli torstaina...

...tällee tänne....Kuulumisiin!

t:K@ksonen

Vierailija
15/155 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on mennyt Buranaa ja Litalginia napaan. Kivut eivät hävinneet minnekään vaikka lapassa olinkin toukokuussa.

No, onneksi muuten on todella hyvä fiilis - olen hakenut uutta työpaikkaa ja nyt näyttäisi siltä, että asiat ovat varmistumassa. Saa vähän muuta ajateltavaa tämän hoidon ajaksi...

Vierailija
16/155 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teillä alkoi jo vuoto, mulla pitäisi alkaa huomenna. Jos tulevat kuten yleensä tulevat. Aloiko teidän kk ihan ajallaan?

Mitään uusia ja/tai outoja oireita en huomaa.

Mistä sen voi tietää, että sitä lääkettä tulee tarpeeksi? no, kait sitä tulee.

Vierailija
17/155 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi siis vuoto eilen ja kierron pituudeksi tuli 26 päivää Mulla yleensä kierto 26-28pv joten ihan ajallaan alkoi menkat.

Sitä minäkin olen miettinyt, että miten voi olla varma, että lääkettä tulee se oikea määrä. Joskus tuntuu, että lääkettä valuisi heti ulos - yleensä se kyllä jää kiltisti nenään tai valuu nieluun. No, kait sitä pitää vain luottaa, että annos on riittävä joka tapauksessa...

Mitään oireita ei vieläkään ole. Menkatkin ovat ihan tavalliset - kivuliaat ja runsaat.

Vierailija
18/155 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla nyt ja 29-30 se on yleensä. Vielä olen vaipatta :) Tissit tosin on arat joten kaipa se tätsy sieltä kohta kurvaa.

Vierailija
19/155 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pino olikin tippunut aika alas, joten nostetaan - jospa vaikka saataisiin uusiakin mukaan. Vai ollaanko me tosiaankin ainoat?

Täällä sumutellaan nyt yhdettätoista päivää ja tuntuu, että nyt menkkojen jälkeen on niitä sivuoireitakin alkanut tulla. Naama kukkii ja viluttaa samalla tavalla kuin silloin kun on kuumetta tulossa... Samaten luulen että painoa on tullut lisää, mutta vaa' alle en ole uskaltautunut...

Miten teillä muilla menee?

Vierailija
20/155 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippistä kaikille!

juu...niistä sumuista...oon herännyt monena yönä AIVAN hiestä märkänä...ja tämä minun PÄÄÄÄ...koskee...ihan ku olis kamalassa " kankkusessa" koko ajan!...mut se on pientä...Menkatki on kestäny nyt viikon...7 päivä...ja edelleen tiputtaa...ja ne oli niiin runsaat alussa...ilmankos se väsyttää...hemoglobiin varmaan aika alhaalla...mutta tästä se lähtee...JAKSAMISIA KAIKILLE! Ja ihanaa viikonloppua!