En vaan pysty hyväksymään täyä raskauden muuttamaa vartaloa
Joka kerta kun nään itseni alasti, ajattelen vain"hyi helvetti". Kivaa elää loppuelämä tämän näköisenä. Onneksi vauva pitää kiireisenä niin ei ehdi koko ajan surra. Noh, ehkä tosiaan unohdan naisena olemisen ja olen vain äiti. Mitäs läksin.....
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:10"]Ja vauvan ikä oli? Kyllä se siitä vielä muokkaantuu, pikkuhiljaa. [/quote] 5kk. Mihin se tästä muokkautuu? Kilot on lähteny korkoen kanssa. Vatsassa arpista löysää ihoa, rinnat venyneet ja hirveemmiksi vaan muuttuu kun imetyksen lopettaa. Ap [/quote] Mulla myös vauva 5kk ja kyllä jo uskaltaa miehelle alasti näyttäytyä. Kyllä se siitä, usko pois. [/quote] Mitä hittoa? Kyllä minä uskalsin näyttäytyä miehelleni ihan jokainen päivä alasti ennen ja jälkeen synnyttämisen. On päivänselvää, että vartalo muuttuu tuollaisessa ruljanssissa, mutta en ymmärrä, miksi sitä pitäisi jotenkin piilotella siltä ihmiseltä, joka on sen ruljanssin ja muutoksen saanut aikaan. [/quote] No en halunnut järkyttää heti esiintymällä roikkumahan kanssa. [/quote] Miksi teet lapsia miehen kanssa jota roikkumaha järkyttää?????????
[/quote]
Olipa typerä kommentti. Ihmisellä on oikeus järkyttyä "roikkumahasta", oli sitten mies tai nainen (kuten ap itsekin on...) Ja silti voi haluta lapsen. Elämässä on ristiriitoja, yritä nyt vaan kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä se.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:59"]No ainakin äidit usein voittaa muut naiset vaatteet päällä. [/quote] Pitää paikkansa!! Alasti en ole kyllä yhtään äitiä nähnyt, joten se voi tosiaan olla sitten eri juttu mut vaatetettuna äitivartalo on hot. [/quote]Mitä hottia on farkunkauluksen ylle pusertuvista vatsaröllyköistä tai suurista kaapupaidoista, joiden tehtävä on peittää raskauskilot ja venynyt nahka? -22 [/quote] En tiedä. Mutta otetaan nyt huomioon se, että kerroit olevasi velamies. Itse taas en pistäisi lasta tai paria pahakseni sitten joskus vanhempana. Viehätymme siis jo lähtökohtaisesti erilaisista naisista: minä oletettavasti hedelmällisen näköisistä ja sinä kuivemmista. Molemmille on tilaa.
[/quote]Olet ihan oikeassa naismaustani. Ihannenaiseni on hyvin siro, jopa laiha. Pidän pienistä tisseistä enemmän kuin isoista. Olen joskus miettinyt, liittyykö tämä siihen, etten halua lapsia. Leveät lanteet, rasvakudos ja imetysutareet kertovat soveltuvuudesta synnyttäjäksi, ja lapsettomalle näillä ei ole käyttöä.
Kiinnostavaa kyllä naismakuni on vanhempaa perua kuin mikän tietoinen päätös jäädä lapsettomaksi. Tarkoittaako tämä sitä, että vapaaehtoinen lapsettomuus olisi osittain synnynnäistä? Mene ja tiedä. -22
Mulla toka raskaus paransi ekan jälkiä. Olen tyytyväinen nyt vuoden jälkeen. Olen kuin ennen lapsia!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:59"]No ainakin äidit usein voittaa muut naiset vaatteet päällä. [/quote] Pitää paikkansa!! Alasti en ole kyllä yhtään äitiä nähnyt, joten se voi tosiaan olla sitten eri juttu mut vaatetettuna äitivartalo on hot. [/quote]Mitä hottia on farkunkauluksen ylle pusertuvista vatsaröllyköistä tai suurista kaapupaidoista, joiden tehtävä on peittää raskauskilot ja venynyt nahka? -22 [/quote] En tiedä. Mutta otetaan nyt huomioon se, että kerroit olevasi velamies. Itse taas en pistäisi lasta tai paria pahakseni sitten joskus vanhempana. Viehätymme siis jo lähtökohtaisesti erilaisista naisista: minä oletettavasti hedelmällisen näköisistä ja sinä kuivemmista. Molemmille on tilaa.
[/quote]
Mitä "kuivaa" on terveenä hehkuvassa, kiinteässä, sileässä ihossa verrattuna löysään ja arpiseen ihoon?
t. sivullinen
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:10"]
[/quote]
Mitä "kuivaa" on terveenä hehkuvassa, kiinteässä, sileässä ihossa verrattuna löysään ja arpiseen ihoon?
t. sivullinen
[/quote]Hän kommentoi omasta näkökulmastaan, ja pointtinsa tuli selväksi, vaikka en tuosta sananvalinnasta olekaan samaa mieltä hänen kanssaan. Ei nyt ehkä kannata takertua epäoleellisuuksiin. -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:04"]
[/quote]Olet ihan oikeassa naismaustani. Ihannenaiseni on hyvin siro, jopa laiha. Pidän pienistä tisseistä enemmän kuin isoista. Olen joskus miettinyt, liittyykö tämä siihen, etten halua lapsia. Leveät lanteet, rasvakudos ja imetysutareet kertovat soveltuvuudesta synnyttäjäksi, ja lapsettomalle näillä ei ole käyttöä.
Kiinnostavaa kyllä naismakuni on vanhempaa perua kuin mikän tietoinen päätös jäädä lapsettomaksi. Tarkoittaako tämä sitä, että vapaaehtoinen lapsettomuus olisi osittain synnynnäistä? Mene ja tiedä. -22
[/quote]
Kyllä mä näkisin, että näillä on suora yhteys. Naisen hedelmällisyyden merkit paistavat hänestä silmiinpistävästi, eikä niitä voi olla huomaamatta. Toisia ne miellyttävät, toisia eivät. Luonnollinen selitys liittyisi omaan tarpeeseen ja haluun lisääntyä. Kumpikaan naismaku ei ole väärä. Naisilla vastaavasti on todettu olevan herkempi nenä haistaa miehen potentiaali, koska miehen hedelmällisyyttä ei välttämättä päällepäin huomaa niin hyvin. Naisillakin on erilaisia mieltymyksiä miesten suhteen. Jopa riippuen heidän kuukautiskiertonsa vaiheesta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:04"]
[/quote]
t. sivullinen
[/quote]
En tarkoittanut arpia, kuten varmasti oikeasti ymmärsitkin.
Minulla painoa kertyi 20kg mutta pian lapsen jälkeen olin enää neljä kiloa plussalla. 16 kg siis lähti samantien eli en usko että painonnousu on aina vaan läskiä. Itse olin tosi turvoksissa ja nesteitä kai oli paljon, myös iso istukka ja paljon lapsivettä. Näihin ei oikein voi itse vaikuttaa.
Raskaus kohtelee ihmisiä eri tavalla. Jos kroppaan ei jää mitään jälkiä pitäisi tajuta olla kiitollinen eikä syyttää niitä joille kävi huonosti tyyliin "mikset rasvannut" (rasvasin), miksi söit liikaa (en, ihan normaalisti) jne
Keskimääräisen äidin painonmuutos ja sen jakautuma osiin:
Vauva = 3.3kg
Istukka = 0.7kg
Lapsivesi = 0.8kg
Kohdun lihaksisto = 0.9kg
Lisääntynyt kehon verimäärä = 1.2kg
Nestettä lapsiveden lisäksi, muualla kehossa = 1.2kg
Rinnat = 0.4kg
Rasvakudos muualla kehossa = 4kg
Yht. 12.5 kg.
Mulla kans tosi hoikkana tyttönä tuli pahat raskausarvet vatsaan. Haalenivat vuosien saatossa, kunnes tulin uudestaan raskaaksi ja sama juttu, taas uudet arvet :/ olen kyllä rohkeasti käyttänyt bikinejä rannalla! Ainakaan oma mies ei ole arvista välittänyt :) kyllä ne siitä haalenee!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]Huh, onneksi meillä on päätetty jättää lapset tekemättä. En tykkäisi, jos vaimo muuttuisi yhtäkkiä perus synnyttäneen naisen näköiseksi. [/quote] Velanaisen kommentti.
[/quote]Olen kyllä velamies. -22
[/quote]
hahhaa! Jokainen tuntemani vela on sitten kuitenkin sen lapsen tai pari hankkinut, viimeisimpänä hyvä lapsuuden ystäväni.
"me ei ainakaan koskaan. Meidän kaveripiirikin on ihan samanhenkisiä, kukaan ei aio hankkia lapsia. menee just vartalo ja kaikki oma aika". Ja kas, yhtäkkiä - poks,poks,poks - kaikkialla onkin lapsiperheitä ja niillä kavereillakaan ei ole enää aikaa eikä intoa lasilliselle tai meidän tyttöjen body pump -maratonille.
Ja kas, kas, nyt 41-vuotiaana se biologinen kello alkaakin tikittää ja sitten on pakko juosta kaikki mahdolliset ultrat ja veriseulat, kun ikää alkaakin olla yhtäkkiä aika paljon. Ja niiden vela-kavereiden lapset on jo teinejä, mutta viimeiset velat on vauvan kanssa 40-kymppisinä, alakoululaisen kanssa 50-kymppisinä ja teinin kanssa lähestyviä kuusikymppisiä pohtien.
No, vähän ohis, mutta naurattaa nää "en tahdo vaimoni vartalon muuttuvan" -miehet. Nyt ei taida paljon vaimon vartalon muutokset kiinnostaa, kun vauhkotaan sen tulevan perillisen terveydestä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]Huh, onneksi meillä on päätetty jättää lapset tekemättä. En tykkäisi, jos vaimo muuttuisi yhtäkkiä perus synnyttäneen naisen näköiseksi. [/quote] Velanaisen kommentti.
[/quote]Olen kyllä velamies. -22
[/quote]
hahhaa! Jokainen tuntemani vela on sitten kuitenkin sen lapsen tai pari hankkinut, viimeisimpänä hyvä lapsuuden ystäväni.
"me ei ainakaan koskaan. Meidän kaveripiirikin on ihan samanhenkisiä, kukaan ei aio hankkia lapsia. menee just vartalo ja kaikki oma aika". Ja kas, yhtäkkiä - poks,poks,poks - kaikkialla onkin lapsiperheitä ja niillä kavereillakaan ei ole enää aikaa eikä intoa lasilliselle tai meidän tyttöjen body pump -maratonille.
Ja kas, kas, nyt 41-vuotiaana se biologinen kello alkaakin tikittää ja sitten on pakko juosta kaikki mahdolliset ultrat ja veriseulat, kun ikää alkaakin olla yhtäkkiä aika paljon. Ja niiden vela-kavereiden lapset on jo teinejä, mutta viimeiset velat on vauvan kanssa 40-kymppisinä, alakoululaisen kanssa 50-kymppisinä ja teinin kanssa lähestyviä kuusikymppisiä pohtien.
No, vähän ohis, mutta naurattaa nää "en tahdo vaimoni vartalon muuttuvan" -miehet. Nyt ei taida paljon vaimon vartalon muutokset kiinnostaa, kun vauhkotaan sen tulevan perillisen terveydestä.
[/quote]Minulla on sterilisaatio tehtynä jo aikapäiviä sitten. Ja minä tunnen useitakin miehiä ja naisia, jotka ovat tehneet päätöksen lapsettomaksi jäämisestä. Vanhimmat ovat kohta seitsemänkymppisiä. -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:59"]No ainakin äidit usein voittaa muut naiset vaatteet päällä. [/quote] Pitää paikkansa!! Alasti en ole kyllä yhtään äitiä nähnyt, joten se voi tosiaan olla sitten eri juttu mut vaatetettuna äitivartalo on hot.
[/quote]Mitä hottia on farkunkauluksen ylle pusertuvista vatsaröllyköistä tai suurista kaapupaidoista, joiden tehtävä on peittää raskauskilot ja venynyt nahka? -22
[/quote]
En tiedä. Mutta otetaan nyt huomioon se, että kerroit olevasi velamies. Itse taas en pistäisi lasta tai paria pahakseni sitten joskus vanhempana. Viehätymme siis jo lähtökohtaisesti erilaisista naisista: minä oletettavasti hedelmällisen näköisistä ja sinä kuivemmista. Molemmille on tilaa.