En vaan pysty hyväksymään täyä raskauden muuttamaa vartaloa
Joka kerta kun nään itseni alasti, ajattelen vain"hyi helvetti". Kivaa elää loppuelämä tämän näköisenä. Onneksi vauva pitää kiireisenä niin ei ehdi koko ajan surra. Noh, ehkä tosiaan unohdan naisena olemisen ja olen vain äiti. Mitäs läksin.....
Kommentit (53)
Olenko mä ainoa joka ymmärtää aloittajaa? En oo koskaan ymmärtäny näitä juttuja että pitäis olla jotenkin ylpeä sikarumista raskausarvista ja taikinamahasta. Hemmetti se lapsi on rakas ja ihana mutta saa sitä olla pahoillaan jos kroppa on pilalla.
Mulla on täällä 2kk vauva, toinen lapseni. Ensimmäisestä raskaudesta palautuminen vei pari vuotta, siis siten että arvet haaleni ja vatsan iho vetäytyi. En nytkään odota ihmeitä, mutta eihän tälle itseinholle mitään voi. Linea negra, taikinamaha, arvet, kilot.. Puhumattakaan jalan kasvusta, lantion levenemisestä, tisseistä jotka tulevat roikkumaan navassa ym.. Ei, EN ole ylpeä siitä miltä näytän, todennäköisesti en tule ikinä enää pääsemään rannalle tai kylpylään, hyvä jos saan koskaan edes sellaisia vaatteita päälle joissa voi ihmisten ilmoilla olla. Läskissä kun ei ole mitään kaunista, vaikka kuinka on lapsia tekosyynä. No ei siinä, ollaan kotona pari vuotta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]Huh, onneksi meillä on päätetty jättää lapset tekemättä. En tykkäisi, jos vaimo muuttuisi yhtäkkiä perus synnyttäneen naisen näköiseksi.
[/quote]
Velanaisen kommentti.
Iholla voi kestää parikin vuotta palautua kokonaan. Nyt vaan syöt terveellisesti, lenkkeilet paljon vauvan kanssa ja alat käydä salilla. Rasvailet ihoa säännöllisesti ja lopetat stressaamisen sekä nautit vauvasta. Ja kohta huomaat etät kroppa on kunnossa alta aikayksikön.
Ja jos pidemmän ajan päästä tuntuu että esimerkiksi tissit ovat ihab kauheat niin mikä estää käymästä korjauttamassa niitä. Tosin tätä en suosittele kuin vasta sitten kun olet muutenkin sinut itsesi kanssa, itsetuntoasi ei kirurgi voi korjata.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:14"]
Olenko mä ainoa joka ymmärtää aloittajaa? En oo koskaan ymmärtäny näitä juttuja että pitäis olla jotenkin ylpeä sikarumista raskausarvista ja taikinamahasta. Hemmetti se lapsi on rakas ja ihana mutta saa sitä olla pahoillaan jos kroppa on pilalla.
[/quote]Minäkin ajattelen, etteivät nuo ole mitenkään vaihtoehtoiset asiat keskenään. -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]Huh, onneksi meillä on päätetty jättää lapset tekemättä. En tykkäisi, jos vaimo muuttuisi yhtäkkiä perus synnyttäneen naisen näköiseksi. [/quote] Velanaisen kommentti.
[/quote]Olen kyllä velamies. -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:10"]Ja vauvan ikä oli? Kyllä se siitä vielä muokkaantuu, pikkuhiljaa.
[/quote]
5kk. Mihin se tästä muokkautuu? Kilot on lähteny korkoen kanssa. Vatsassa arpista löysää ihoa, rinnat venyneet ja hirveemmiksi vaan muuttuu kun imetyksen lopettaa.
Ap
[/quote]
Heh, älä huoli :) Mäkin inhosin kroppaani vielä kun lapsi oli vuoden vanha, mutta nyt kun lapsi on 2v, olen ihan suht tyytyväinen :) Ihan hyvin on palautunut, ainoa mitä jäi on sisäreisissä kamalat raskausarvet ja tissit on tyhjät läpyskät, mutta sekin johtuu vain siitä että olen laihtunut niin paljon. Nuo raskausarvet ei itseä haittaa, hyvillä mielin pidän sortseja ja hameita. Vatsanahka oli tosi löysä vielä puoli vuotta sitten, mutta nyt on tasautunut ja näyttää ihan normaalilta. Kyllä se siitä! :) N20
Mä sain juuri kolmannen lapsen ja ikää on 38v. Ei mun kroppani ole kauheasti muuttunut raskauksien myötä, iho on palautunut ja kilot lähteneet. Tissit ovat olleet aina B-kuppia ja sitä ne tulevat varmaan olemaan vielä tämänkin imetyksen jäljiltä, vauva nyt 2kk. Itse treenaan salilla normaalisti 4-5kertaa viikossa, se varmasti auttanut palautumiseen ja tietty muu liikunta päälle. Raskausarpia ei ole tullut, iho on varmaan sen sorttinen ettei veny helposti. Toki jos raskauksissa on tullut hirmuisesti lisää painoa, niin ihokin venyy eri tavalla, esim. monikkoraskaudet versus yksisikiöinen.
Miesnäkökulmaa asiaan:
Hmmm, ilmeisesti tässä on paljon yksilökohtaisia eroja. Ja eroja muodostaa myös se, että kuinka paljon sitä painoa raskauden aikana kertyy.
Oman vaimoni kohdalta en kyllä huomaa mitään eroa tilanteessa ennen raskauksia vs jälkeen raskauksien. Raskauksia siis 2 kpl, joista jälkimmäisestä on nyt aikaa n. 4 vuotta.
Tosin hänellä paino nousikin kohtuu vähän raskauksien aikana eli normaalipaino on siellä 50 kilon huituvilla ja synnyttämään lähtiessä vielä muistaakseni hieman alle 60 kilon.
Paljonko lapsi+lapsivesi+istukka painavat? Varmaan hieman alle 10 kilos? 7-8? Eli kun pitää sen ravinnonsaannin maltillisena raskauden aikana, ei hirveästi pitäisi uuttaa rasvakudosta syntyä. Hänellä paisui maha ja rinnat, ei juuri muuten.
Joka tapuksessa, AP, anna kehollesi aikaa. Raskausarvet haalenevat, ja hyvällä ruokavaliolla ja liikunalla kuka tahansa voi vartaloaan muokata. Vaatii vain aikaa ja kärsivällisyyttä. Ja hieman töitä.
Ymmärrän aloittajaa kyllä. Itselläni on 10kk ikäinen vauva ja kroppani ei todellakaan näytä samalta kuin ennen raskautta. En saanut kuin muutaman raskauskilon, mutta vatsan seutu harmittaa eniten. Nahkani ei kestänyt ollenkaan venymistä ja sain todella paljon raskausarpia alavatsaan ja navan ympärille. Laitoin aamuin illoin bio oilia ja tein kaikkeni silti lopputulos on tämä. Arvet ovat edelleen sinisiä ja en tiedä haalistuvatko ikinä. Rinnat kasvoivat yhden kuppikoon ja jäivät sen kokoisiksi, tämä nyt ei niin harmita. Jalkani on entisen 38 sijaan nyt 39, harmittaa kun vanhat kengät ei enää mene. Lapsi on kuitenkin hienointa ikinä. Mieheni on ihan hulluna minuun ja tekee niin selväksi miten paljon rakastaa ja haluaa, että unohdan jopa välillä karmean mahani. Bikinejä en tule julkisesti pitämään enää ikinä, mutta ehkä ne harvat uintikerrat pärjää uikkareissa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:34"]Ymmärrän aloittajaa kyllä. Itselläni on 10kk ikäinen vauva ja kroppani ei todellakaan näytä samalta kuin ennen raskautta. En saanut kuin muutaman raskauskilon, mutta vatsan seutu harmittaa eniten. Nahkani ei kestänyt ollenkaan venymistä ja sain todella paljon raskausarpia alavatsaan ja navan ympärille. Laitoin aamuin illoin bio oilia ja tein kaikkeni silti lopputulos on tämä. Arvet ovat edelleen sinisiä ja en tiedä haalistuvatko ikinä. Rinnat kasvoivat yhden kuppikoon ja jäivät sen kokoisiksi, tämä nyt ei niin harmita. Jalkani on entisen 38 sijaan nyt 39, harmittaa kun vanhat kengät ei enää mene. Lapsi on kuitenkin hienointa ikinä. Mieheni on ihan hulluna minuun ja tekee niin selväksi miten paljon rakastaa ja haluaa, että unohdan jopa välillä karmean mahani. Bikinejä en tule julkisesti pitämään enää ikinä, mutta ehkä ne harvat uintikerrat pärjää uikkareissa.
[/quote]
Kyllä ne usein haalenee :) Itsellä ei mahassa enää näy kuin valkoisia kiiltäviä viiruja jos valo osuu oikein.
15 vuotta, eikä muuttunut miksikään. Kaiken olen tehnyt minkä vaan voi, joten lottovoittoa odotellessa..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:24"]
15 vuotta, eikä muuttunut miksikään. Kaiken olen tehnyt minkä vaan voi, joten lottovoittoa odotellessa..
[/quote]Kaikki eivät tosiaan palaudu ennalleen, vaikka kuinka "tekisi töitä". Minusta on harmillista, että vaurioiden parantumisesta tehdään jonkinlainen ihmisen tahdonvoiman mittari: kun sinulla on vielä nuo riipputissit ja kraaterinen vatsa, se kertoo, että olet laiskotellut. Tuuristahan tuo on pitkälti kiinni. -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:59"]No ainakin äidit usein voittaa muut naiset vaatteet päällä.
[/quote]
Pitää paikkansa!! Alasti en ole kyllä yhtään äitiä nähnyt, joten se voi tosiaan olla sitten eri juttu mut vaatetettuna äitivartalo on hot.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:10"]Ja vauvan ikä oli? Kyllä se siitä vielä muokkaantuu, pikkuhiljaa. [/quote] 5kk. Mihin se tästä muokkautuu? Kilot on lähteny korkoen kanssa. Vatsassa arpista löysää ihoa, rinnat venyneet ja hirveemmiksi vaan muuttuu kun imetyksen lopettaa. Ap [/quote] Mulla myös vauva 5kk ja kyllä jo uskaltaa miehelle alasti näyttäytyä. Kyllä se siitä, usko pois.
[/quote]
Mitä hittoa? Kyllä minä uskalsin näyttäytyä miehelleni ihan jokainen päivä alasti ennen ja jälkeen synnyttämisen. On päivänselvää, että vartalo muuttuu tuollaisessa ruljanssissa, mutta en ymmärrä, miksi sitä pitäisi jotenkin piilotella siltä ihmiseltä, joka on sen ruljanssin ja muutoksen saanut aikaan.
[/quote]
No en halunnut järkyttää heti esiintymällä roikkumahan kanssa.
[/quote]
Miksi teet lapsia miehen kanssa jota roikkumaha järkyttää?????????
Oman kehonsa rasvamassan ja lihasmassan määriin kuka tahansa voi itse vaikuttaa ruokavalion ja liikunnan avula.
Useilla äideillä pelkkä ruokavalion pitäminen normaalina eli energiansaanti kulutuksen mukaisena yhdistettynä imettämiseen haihduttaa suuren osan raskauden aikana lisääntyneestä rasvamassasta. Äidinmaito on aika energiapitoista ja jos sen valmistus ei onnistu ylimääräisestä ravinnosta, otetaan rakennusaineet äidin kehosta.
Iho onkin sitten kinkkisempi tapaus. Sen joustavuus ja palautuvuus, kun ovat pitkälti geneettisistä seikoista kiinni.
Paras neuvo ihoa silmälläpitäen on nostaa painoaan raskauden aikana vain sen verran, kuin on lapselle hyväksi eli jos valmiiksi on ylipainoa, paino saa pysyä vaikka samana ja jos normaalipainoinen niin pitää se painonnousun n. 10-12 kilossa.
t: terkkari
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:10"]Ja vauvan ikä oli? Kyllä se siitä vielä muokkaantuu, pikkuhiljaa. [/quote] 5kk. Mihin se tästä muokkautuu? Kilot on lähteny korkoen kanssa. Vatsassa arpista löysää ihoa, rinnat venyneet ja hirveemmiksi vaan muuttuu kun imetyksen lopettaa. Ap [/quote] Mulla myös vauva 5kk ja kyllä jo uskaltaa miehelle alasti näyttäytyä. Kyllä se siitä, usko pois.
[/quote]
Mitä hittoa? Kyllä minä uskalsin näyttäytyä miehelleni ihan jokainen päivä alasti ennen ja jälkeen synnyttämisen. On päivänselvää, että vartalo muuttuu tuollaisessa ruljanssissa, mutta en ymmärrä, miksi sitä pitäisi jotenkin piilotella siltä ihmiseltä, joka on sen ruljanssin ja muutoksen saanut aikaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vitut se sitä miestä järkytä!?!?!?!? Akkojen ihan omaa ulinaa. Älä yritä laittaa tätäkin naisten skitsoilua miesten syyksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:59"]No ainakin äidit usein voittaa muut naiset vaatteet päällä. [/quote] Pitää paikkansa!! Alasti en ole kyllä yhtään äitiä nähnyt, joten se voi tosiaan olla sitten eri juttu mut vaatetettuna äitivartalo on hot.
[/quote]Mitä hottia on farkunkauluksen ylle pusertuvista vatsaröllyköistä tai suurista kaapupaidoista, joiden tehtävä on peittää raskauskilot ja venynyt nahka? -22
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vitut se sitä miestä järkytä!?!?!?!? Akkojen ihan omaa ulinaa. Älä yritä laittaa tätäkin naisten skitsoilua miesten syyksi.
[/quote]
No mikä helvetti sua vaivaa? Mene takasin petiin ja valitse se toinen jalka jolla nouset. Tuohan kirjoitti ettei halunnut miestään järkyttää. Eli on varmaan siihen taipuvaista sorttia. Ja tuntee kai miehensä paremmin kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:10"]Ja vauvan ikä oli? Kyllä se siitä vielä muokkaantuu, pikkuhiljaa. [/quote] 5kk. Mihin se tästä muokkautuu? Kilot on lähteny korkoen kanssa. Vatsassa arpista löysää ihoa, rinnat venyneet ja hirveemmiksi vaan muuttuu kun imetyksen lopettaa. Ap
[/quote]
Nousiko paljonkin sitten paino? Minulla ihan kahden kuukauden sisään oli samat mitat kuin raskaaksi tullessa?
Raskausarpien ilmaantuminen on tietysti yksilöllistä ja niitä voi tulla, vaikka painonnousu pysyisi kohtuuden rajoissa. Minulle ei onnekseni tullut.
Mutta iloitse nyt lapsestasi ja liiku niin paljon kuin voit. Vaikka et ihan entisellesi pääsisi, niin voit ajan kanssa hyväksyä tilanteen. Äitiys lienee tärkeämpää kuin huipputimmi olemus... vai?
Huh, onneksi meillä on päätetty jättää lapset tekemättä. En tykkäisi, jos vaimo muuttuisi yhtäkkiä perus synnyttäneen naisen näköiseksi.