Gluteeniton, mitä leipää syöt?
Vai leivotko itse leivän? Itse olen viime aikoina ostanut gluteenittomia näkkäreitä ja leivon teeleipiä harvakseltaan. Kaupan pakasteleivät on alkanut tympiä, sillä keliakiataustaa jo 20v.
Kommentit (50)
Mulla todettiin pari kuukautta sitten keliakia ja oma gluteeniton suosikkileipäni on ehdottomasti pirjon pakarin kauramonivilja jälkiuunipalat ja samaisen firman varrasleipä. Olen myös alkanut pikkuhiljaa opetella itse leipomaan gluteenitonta.
Meillä allergioiden takia kaksi syö gluteenittomia. Heille ainoat sopivat viljat ovat riisi ja maissi. Joten leivon heille ainakin kahdesti viikossa leipää (neljä pellillistä kerralla). Tykkäävät enemmän omasta leivästä kun kaupan versioista. Itsekin syön usein omatekoista gluteenitonta leipää vaikka minulle sopii vehnäkin. Vehnäleivät on vain niin mauttomia höttöjä.
En ole syönyt koskaan sellaista josta pitäisin, joten en mitään. Ainoa ruoka jonka olen korvannut on pasta, en ennen gluteenitonta ruokavaliota syönyt paljoa muita hiilareita kuin sitä.
Riisikakkuja tuli ennen syötyä, mutta nykyään leivon itse gluteenitonta
Leivon Fantastinen leipä -reseptillä kakkuvuokaan vuokaleipää.
Toimii erinomaisesti. Googleta!
Vuohelan tattarilimppu ja se superkallis da Carlan superbröd maistuvat parhaiten. Pirkan pakastekarjalanpiirakat.
Jos leivon, leivon useimmiten maustekakun tai pannarin, joista pannaria syön leivän tapaan. Pinaattipannari on ollut viime aikoina suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Leivon Fantastinen leipä -reseptillä kakkuvuokaan vuokaleipää.
Toimii erinomaisesti. Googleta!
Vehnäsämpylä, työnnä perseeseesi.
täältä parhaat gluteenittomat leivät
Elinan kotileipomon jytte-perunarieskaa ja tummaa vuokaleipää tulee joskus ostettua. Leipä ei ollut kovin suuressa roolissa ruokavaliossa ennen keliakiakaan, joten ei ole sitä nytkään. Rieska parasta tuoreena pelkän voin kanssa, sitä ostan yleensä herkutteluun.