vaimo ei anna harrastaa
Olen vähän ymmälläni tilanteesta kun toisen lapsen synnyttyä vaimoni muuttui. En käytä alkoholia enkä käy yökerhoissa enkä tee juuri muutakaan kuin olen lasteni kanssa ja ihan mielelläni.
Ainoastaan harrastin jalkapalloa ystävieni kanssa 2krt viikossa johon saunottiin päälle ja muuten en ystäviäni juurikaan tapaa. Vaimoni alkoi riidellä aina treenien lähestyttyä ja niiden jälkeen että ajattelen vain itseäni enkä kanna vastuuta jnejne... Pikkuhiljaa vähensin käymistä ja nykyisin en ole käynyt ollenkaan.. Nyt jos mainitsenkin asiasta alkaa hirveä riitely. Mitä teen?
Kommentit (48)
Molemmille 2x viikko omaa aikaa. Reilu peli.Ehkä vaimollakin on jokin vanha harrastus jonka pariin voisi nyt palata?
Tääl tismalleen sama homma mut harrastuksena veneily/kalastus.. Toki vie aikaa enemmän mut ei oo noin säännöllistä..sielunveli
Kun meilla lapset oli pieniä olin vain tyytyväinen kun mies meni harrastuksiin, koska olin niin kyllästynyt häneen.Ole tyytyväinen ,ettei teillä ole niin. Meillä miehestä oli enemmän riesaa kuin apua ja olin tyytyväinen kun oli pois kotoa. Ei hyvä sekään:(
No kuullostaa epäreilulta. Tosin et kerro että osallistutko yksin vai samaan aikaan kuin vaimosi? Jospa sanot vaimolle että molemmat saa 2h/2krt viikossa, ja jos saunoittelu vie kauan aikaa, eikai joka kerta tarvi saunaan mennä.
Missä kunnossa vaimosi on? Haluaisiko olla paremmassa, mutta ei saa aikaiseksi kuntoilla, ja hänelle tulee huono olo kun sinä kuntoilet? Jos näin on kannattaa puhua että se ei ole häneltä pois,. Minulla on kokemusta miehestäni joka kiukutteleen juuri kun minä olen menossa lenkille tai kun hän ottaa jotain herkkua hän koittaa tuputtaa minullekkin vaikkei tee mieli. Nämä kulminoituu aina hänen repsahduksiin ja kun hän ei itse jaksa kuntoilla. Ja hänellä on painon kanssa ongelmia Jojoilua.
Kummallekin vastaavaa omaa aikaa.
Taas nainen tehnyt itsestään uhrin kun jaksaa inistä miehen muutaman tunnin treeneistä. Sen kuin sanoisi ap:lle, että tämä ja tämä päivä on miehen vuoro olla keskenään lasten kanssa.
En minäkään tykkäisi jos mieheni lähtisi kahtena iltana viikossa moneksi tunniksi pois. Koska teillä sitä yhteistä perheaikaa on kun sinä käyt kaksi kertaa ja vaimo myös saman verran.
Mitäs sinä olet sallinut vaimon harrastaa?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:18"]En minäkään tykkäisi jos mieheni lähtisi kahtena iltana viikossa moneksi tunniksi pois. Koska teillä sitä yhteistä perheaikaa on kun sinä käyt kaksi kertaa ja vaimo myös saman verran.
[/quote]
Minun laskujen mukaan jää vielä 3 iltaa viikossa perheaikaa...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:18"]En minäkään tykkäisi jos mieheni lähtisi kahtena iltana viikossa moneksi tunniksi pois. Koska teillä sitä yhteistä perheaikaa on kun sinä käyt kaksi kertaa ja vaimo myös saman verran.
[/quote]
[/quote]
Minun laskujeni mukaan 5...
Jos vauva heräilee syömään tai valvoo/valvottaa ja pahimmillaan herättää toisenkin lapsen, ei ole hyvä jättää vaimoa yksin kotiin. Tai muutenkaan. Väsymys voi olla todella kova tuossa vaiheessa. Ehdit kyllä myöhemmin harrastamaan, ja pidä huoli että vaimo saa myös omaa aikaa.
Kompromissi voisi olla, että kävisit fudistreeneissä normaalisi mutta jätät saunomiset väliin. Tällöin aikaa ei menisi kuin 1-2h.
Oikeasti toi on todella rankka vaihe, usko pois että ehdit kyllä myöhemmin harrastaa ja saunoa. First things first.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:18"]En minäkään tykkäisi jos mieheni lähtisi kahtena iltana viikossa moneksi tunniksi pois. Koska teillä sitä yhteistä perheaikaa on kun sinä käyt kaksi kertaa ja vaimo myös saman verran.
[/quote]
[/quote]
Ja minusta se on liian vähän.
No ei 2 x viikossa voi viedä niin paljon aikaa, etteikö naisellasi voisi olla omaa aikaa. Vakavan kakustelun paikka.
En muutenkaan tajua, että miten puoliso voi kieltää toiselta menot ja tapaamiset? Siis järjetöntä :D
Ettei taustalla olisi se ettei vaimolla ole omaa aikaa? Yrittäkää löytää tasapaino että molemmat saa harrastaa :) Niin sinä kuin myös vaimosi!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:30"]No ei 2 x viikossa voi viedä niin paljon aikaa, etteikö naisellasi voisi olla omaa aikaa. Vakavan kakustelun paikka.
En muutenkaan tajua, että miten puoliso voi kieltää toiselta menot ja tapaamiset? Siis järjetöntä :D
[/quote]
Apua, siis vakavan keskustelun** paikka :'DD
Ei ole tullut vastausta siihen, onko vaimolla omaa aikaa ollenkaan. Ei taida olla. Jos näin on niin en yhtään ihmettele vaimon käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:18"]En minäkään tykkäisi jos mieheni lähtisi kahtena iltana viikossa moneksi tunniksi pois. Koska teillä sitä yhteistä perheaikaa on kun sinä käyt kaksi kertaa ja vaimo myös saman verran.
[/quote]
[/quote]
Ja minusta se on liian vähän.
[/quote]
On liian vähän varsinkin jos perheessä on vauva. Ehkä se siitä muuttuu kun nuorimmainen kasvaa. Kun vauva syntyy niin on ihan luonnollista, että sillon alussa keskitytään vauvaan.
Huhuu ap? Kysyttiin saako vaimo vastaavasti omaa aikaa yhtä paljon? Käykö jossain, harrastaako? Avaa vähän tilannetta?
Se oma aika ei tarvitse olla harrastus, se voi olla nukkumista tai siitä että pääsee edes pois kotoa ilman kiirettä takaisin, kaupungille, ostoksille, ystävän kanssa kahville.
Tuo on tosi rankka vaihe, ja vaimosi saattaa esim. olla tosi väsynyt, yksin, pahassa univelassa, ym.
Työkaverini vaimo on samanlainen. Vaatii, että mies ei saa harrastaa ja kun mies tarjoutuu olemaan lasten kanssa jotta vaimokin pääsisi toteuttamaan omia juttuja niin vastaus on "en minä voi jättää lapsia edes 10minuutiksi, lapsen paikka on äidin luona". Mitä se ämmä sitte oikein haluaa. Nekin hetket kun mies on kotona niin ei saa herättää lapsia kun ne nukkuu, ei saa tehdä sitä ja tätä. Mies viettääkin suuren osan vapaa-ajasta katsoen telkkaria kun äiti höösää lasten ympärillä.
Meilläkään vaimo ei anna harrastaa. No korvaan sen nettiseksillä. Pienisieluisia nuo n........