Miten saa loppumaan monta päivää kestäneen AHDISTUKSEN?
Mistä ahdistus johtuu? Kaikki alko keväällä mökkireissulla, siellä ahdisti koko ajan. Opamoxista ei mitään apua. Tilanne rauhoittui kotiin päästyä. Uusi ahdistus putki iski loma reissulla, mikä johtui oletettavasti siitä että pelkäsin valmiiksi ahdistusta kun mökki reissullakin oli.
Viime viikolla käytiin sukulaisissa, siellä ei ahdistanut.
Lauantaina kun tultiin kotiin ahdistus alkoi. Opamox ei auta. Mielenterv.toimistolta lääkäri kirjoitti ataraxia mutta en osaa sanoa onko siitä ollut apua.
ahdistus lievää ja keskivaikeaa. Koko ajan sellainen olo et ihan kuin jännittäisi jotain ihan hirveästi. Välillä pahempi olo. Muutama aamupäivä ja ilta ollut ettei ahdista ollenkaan.
Ennen ei ole tällaista ollut että ahdistus jatkuu tämmöisenä monta päivää. Eilen oli aamupäivä ok olo mut kun piti lähteä kauppaan alkoi ahdistamaan.
Huomenna lääkärin soittoaika. Akuuttityöryhmään aika sunnintaina. Miten tämän saa loppumaan kokonaan. Inhottava olo , eikä kukaan osaa oikein auttaa. Kaikkea konsteja olen kokeillut, eikä mikää auta. Joistain vain hetkellinen helpotus.
Kommentit (25)
Voi kurjuutta. Koita nyt kuitenkin ihan liikkua kunnon mukaan. Rasituksessa endorfiineja vapautuu ja se saattaa laukaista tilannetta. Itselläni on toiminut. Mene tekemään jotain, mitä et yleensä tee. Ajatukset pitää saada pois ahdistuksesta.
Ei millään tavalla. Ahdistus jatkuu hamaan tulevaisuuteen asti.
kannattaa käydä kakella
Olen yrittänyt vaikka mitä mutta ahdistusta ei saa kokonaan loppumaan. Välillä saattaa olla hetken pois mutta tulee sitten takaisin. Miten tän sais kokonaan pois, mikä yhtäkkiä aiheuttanut tämmöisen.
Liiku paljon, älä juo kahvia tai alkoholia.
Itsellä lieventää oireita ainakin kahvin ja energia juomien lopettaminen
Viisi päivää ollu jo tätä. Kauan tää kestää....
Ap
Sulla on varmaan elimistö jäänyt pyörimään pysyvään stressitilaan ja pienikin ärsyke (tai muisto edellisistä ahdistustilanteista) saa uuden ahdistuksen aikaan. Harmi ettei tuo opamox tuo sulle apua, minä pääsin sillä yli vastaavasta. Se on kyllä hyvin yksilöllistä miten se kehenkin vaikuttaa.
Varmaan tarvitsisit säännöllistä jutteluapua nyt alkuun. Entä onko sulla joku muu lääkitys, kahvi tms mikä mahdollisesti pahentaa tilannetta? Minulla ahdistuksen laukaisi astmalääkkeet.
Mulla on pahinta on se jos on liikaa aikaa jäädä kuulostelemaan omaa oloaan. Mutta eipä se ole ihan helppoa saada ajatuksia jonnekin ihan muualle. Josku ahdistus menee ohi kun alan tehdä jotain tarkkuuttaa vaativaa, viimeksi aloin koota legorakennelmia :D
Mene metsään kävelemään. Liikkumisella ja luonnolla on hyvä vaikutus mielenterveyteen. Tutkimusten mukaana parempi kuin mielenterveyslääkkeillä.
Älä palstaile. Palstailu ja tietokoneella notkuminen masentaa.
Parempaa vointia!
Ei mene ohi, mulla on ollut ahdistus lähes lapsesta asti. En edes ymmrtänyt, että olen ahdistunut, luulin, että kaikkien muidenkin elämä on samanlaista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:22"]Viisi päivää ollu jo tätä. Kauan tää kestää....
Ap
[/quote]
Minulla on gad ja ahdistuneisuus on jatkuvaa, joka päiväistä, viikosta, kuukaudesta toiseen.
Ahdistus saattaa olla illalla pois ja kun aamulla herää se on tullut takaisin. Hetkellisesti saan ahdistuksen katoamaan tekemällä jotain mutta kun lopetan ahdistus palaa. Normaalisti kun saa ahdistuksen loppumaan se ei tule heti takaisin. En ymmärrä missä nyt mättää tai mitä tehdä.
Ap
Viisi päivää? Jaxuhali. Mä olen sairastanut vakavaa ahdistuneisuushäiriötä 25 vuotta eikä loppua näy.
Mee suihkuun ja suihkuttele ensin normaalisti lämpöisellä vedellä, laske kymmeneen ja käännä sitten yhtäkkiä jääkylmälle. Sitten taas käännät lämpöiselle kun et enää kestä kylmää. Useimmiten kehon stressitila laukeaa tällä ja toivottavasti saat sitten rauhoituttua. Kannattaa kokeilla ainakin! Tsemppiä
Niin ei toi suihkukikka tietenkään auta pidemmän päälle, mut jos oot menny ylikierroksille niin auttaa siihen. Kyl sun pitää sit vaan yrittää selvittää että mikä tunne siellä ahdistuksen takana on jos se ei mene ohi. 17
Olen selättänyt ahdistusta ja saanut sitä hallittavaksi liikkumalla kovemmin kuin yleensä.
Siis jos normaalisti liikut kävellen ja vähän lenkkeilet, niiin lisää rankkaa salitreeniä. Jos jo teet salitreeniä, lisäät vaikka aerobista joukkoon niin että olet varmasti kunnolla rasittunut.
Mulle tämä on auttanut.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:37"]Viisi päivää? Jaxuhali. Mä olen sairastanut vakavaa ahdistuneisuushäiriötä 25 vuotta eikä loppua näy.
[/quote]
Sama täällä. Jaksamisia. Tämä on välillä yhtä h..vettiä.
Eikö noi ajat auta? Jos ne ei auta, niin sitten on huonompi.