Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope valittaa

Vierailija
06.08.2015 |

Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!
[/quote][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!
[/quote]

Olen opettaja ja minua hävettää lukea tällaista tekstiä. Itse nautin työstäni ja odotan innolla lukukauden alkamista.

Vierailija
22/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, että opettaja käyttää nuorten suosimaa genitaalia. Olet ilmeisesti hyvin nuori ja/tai huonosta perheestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]

Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!

[/quote]Tämän kirjoittajaa ei oikeasti vituta. Tämän on kirjoittanut vasta valmistunut nuori naisopettaja joka on nyt vuoden-pari ollut ammatissaan, ja tämä teksti on innostuksesta pursuavaa "mä olen nyt aikuinen ja ammatiltani opettaja" -vouhotusta.

Vierailija
24/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:24"]

Jos sinulla on noin vähän tunteja, on sinulla vähemmän oppilaitakin. Tee Wilma-merkintöjä vähemmän. Kuinka monella oppilaallasi muka hojks, ei siihen nyt kauaa mene. En usko että olet kovin usein yhteydessä terkkariin kuraattoriin yms ellet ole erityiskoululla.

Kaikissa akateemisissa töissä menee aikaa sähköpostin lukemiseen ja epämääräisiin tihin. Varaa tähän selkeästi jokin aika päivästä, muuten älä tee. Hoida välttämättömät heti ja muutenkin pyri hoitamaan hommat ripeästi. HOJKS:n lykkääminen rasittaa paljon enemmän kuin että hoidat sen saman tien.

Osa ihmisistä ei osaa organisoida ja kuormittuu sen takia ihan turhaan. Käyttävät aikaa valittamiseen niin paljon että siinä ajassa moni homma olisi jo hoidettu! 18 antoi hyviä ohjeita

[/quote]

Opetan yläkoululla kolmea eri oppiainetta (pätevyys kaikkiin löytyy). Lisäksi olen luokanohjaaja. Ja kyllä, olen usein yhteydessä sekä terkkarikin että kuraattoriin, koska erityisoppilaat on integroitu yleisopetukseen, ja heillä on elämässä paljon muutakin haastetta kuin pelkät oppimisen ongelmat. Lisäksi muutama koulumme oppilas opiskelee eri yksikössä yksilöllisten tavoitteiden mukaisesti, ja vastaan osaksi myös heidän etenemisestään.

Ap

Vierailija
25/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:30"]

Noloa, että opettaja käyttää nuorten suosimaa genitaalia. Olet ilmeisesti hyvin nuori ja/tai huonosta perheestä?

[/quote]

Kirosanoilla on oma funktionsa. Taitavan kielenkäyttäjän tunnistaa siitä, että hänellä on lukuisia rekisterejä, joista hän osaa valita tilanteeseen sopivan. Töissä en kiroile, vapaa-ajalla kyllä.

Ap

Vierailija
26/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]

Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!

[/quote]Tämän kirjoittajaa ei oikeasti vituta. Tämän on kirjoittanut vasta valmistunut nuori naisopettaja joka on nyt vuoden-pari ollut ammatissaan, ja tämä teksti on innostuksesta pursuavaa "mä olen nyt aikuinen ja ammatiltani opettaja" -vouhotusta.

[/quote]

Olen ollut opettaja viisitoista vuotta. Tänä aikana koko ajan ovat resurssit vähentyneet, luokkakoot kasvaneet, hallinto monimutkaistunut ja päätöksenteko siirtynyt kauemmaksi itse koulutyöstä. Samaan aikaa vaatimukset lisääntyvät. Yksittäiselle oppilaalle jää koko ajan vähemmän aikaa. Se tässä varmaankin eniten nyppii.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:30"]

Noloa, että opettaja käyttää nuorten suosimaa genitaalia. Olet ilmeisesti hyvin nuori ja/tai huonosta perheestä?

[/quote]

Kirosanoilla on oma funktionsa. Taitavan kielenkäyttäjän tunnistaa siitä, että hänellä on lukuisia rekisterejä, joista hän osaa valita tilanteeseen sopivan. Töissä en kiroile, vapaa-ajalla kyllä.

Ap

[/quote]Tarkoitatko rekistereitä? =)

Vierailija
28/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]

Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!

[/quote]Tämän kirjoittajaa ei oikeasti vituta. Tämän on kirjoittanut vasta valmistunut nuori naisopettaja joka on nyt vuoden-pari ollut ammatissaan, ja tämä teksti on innostuksesta pursuavaa "mä olen nyt aikuinen ja ammatiltani opettaja" -vouhotusta.

[/quote]

Olen ollut opettaja viisitoista vuotta. Tänä aikana koko ajan ovat resurssit vähentyneet, luokkakoot kasvaneet, hallinto monimutkaistunut ja päätöksenteko siirtynyt kauemmaksi itse koulutyöstä. Samaan aikaa vaatimukset lisääntyvät. Yksittäiselle oppilaalle jää koko ajan vähemmän aikaa. Se tässä varmaankin eniten nyppii.

Ap

[/quote]Ai tasaluvun 15 vuotta? How convenient. Yleensä keksityissä jutuissa käytetään tasalukuja, sen takia esimerkiksi feikkiprofiileihin ei kannata laittaa iäksi tasalukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan :D On näköjään paradigmat kesäterässä...

Vierailija
30/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:02"]

Mitä tää "wilman kanssa tappelu" on, johon iso osa ajasta menee? Teknisiä ongelmia vai etkö osaa kunnolla käyttää? Ja vanhempien puheluihin en ainakaan minä vastaa enää kuuden jälkeen. Harvoin kukaan kyllä enää soittaakaan kun on tuo wilma.

[/quote]

Tuntimerkinnät. Kotitehtävien päivitys. Viestittely kodin ja kollegojen kanssa - varsinkin koteihin ei voi kirjoittaa ihan mitä sattuu, ettei siellä mene herne nenään. Koulu toimii kahdessa paikassa, joten opettajienkin välinen yhteydenpito hoituu wilman kautta. Yhteydenpito terkkarin ja kuraattorin ja psykologin kanssa. Pedagogisten asiakirjojen, oppimissuunnitelmien ja hojksien päivittäminen. Hallintoasiat, koulusihteeru on paikalla yhden päivän viikossa, muuten nekin hoidetaan wilmassa. Meillä kaikilla huoltajilla ei ole wilma-tunnuksia (eivät halua ottaa), joten siksi soittelevat. Jos en vastaa, soittavat rehtorille seuraavaksi.

ap
[/quote]
Eli ihan normaalia työtä siis eikä mitään tappelua? Tuo ei ole mikään opettajan työn erikoisuus, että joutuu kirjaamaan asioita tietokantoihin, päivittämään tai että talosta ulospäin lähteviin viesteihin ei voi kirjoittaa mitä sattuu, ettei toisessa päässä vedetä hernettä nenään. Kyllä nuo rutiinilla alkavat hoitua ja koteihin laittaisin jonkun aikaikkunan, jolloin olen puhelimella tavoitettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]

Työt alkaa. Ei huvita. Lukujärjestys ihan paska, joka päivä ensimmäinen ja viimeinen tunti, lukarissa kymmenen hyppytuntia. Muuten minimitunnit. Oppilaat on kivoja ja opettaminen mukavaa, mutta vanhemmissa idiootteja, jotka eivät tajua mistään mitään ja soittelevat yötä myöten, eikä niille saa hermostua. Työkaverista puolet uusia sijaisia, pari ensimmäistä viikkoa menee niiden neuvomiseen. Kaupunki päätti säästää ja yhdisti kahden koulun rehtorit samaan virkaan, meidän reksi on nyt naapurikoululla. Suuri osa ajasta menee wilman kanssa tapellessa ja joutavanpäiväisiä pedagogisia asiakirjoja pyöritellessä. Opetussuunnitelmatyö ottaa päähän. Pitäisi hihkua innosta ja tehdä jotakin välitehtäviä. Olisin jäänyt opintovapaalle ja hankkinut lisäpätevyyden avoimessa, mutta reksi ei antanut vapaata, koska "sua tarvitaan täällä ja sulle on niin hankala saada sijaista." Voi v****!

[/quote]Tämän kirjoittajaa ei oikeasti vituta. Tämän on kirjoittanut vasta valmistunut nuori naisopettaja joka on nyt vuoden-pari ollut ammatissaan, ja tämä teksti on innostuksesta pursuavaa "mä olen nyt aikuinen ja ammatiltani opettaja" -vouhotusta.

[/quote]

Olen ollut opettaja viisitoista vuotta. Tänä aikana koko ajan ovat resurssit vähentyneet, luokkakoot kasvaneet, hallinto monimutkaistunut ja päätöksenteko siirtynyt kauemmaksi itse koulutyöstä. Samaan aikaa vaatimukset lisääntyvät. Yksittäiselle oppilaalle jää koko ajan vähemmän aikaa. Se tässä varmaankin eniten nyppii.

Ap

[/quote]Ai tasaluvun 15 vuotta? How convenient. Yleensä keksityissä jutuissa käytetään tasalukuja, sen takia esimerkiksi feikkiprofiileihin ei kannata laittaa iäksi tasalukua.

[/quote]

Ja joskus se tasaluku on totta. Piti lähteä keväällä kahden samaan aikaan tulleen kollegan kanssa reissuun juhlistamaan sitä, että olemme uran huipulla, mutta toinen sairastui ja toinen vaihtoi työpaikkaa.

Ap

Vierailija
32/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en muuten käsitä sitä, että miksi opettajien, joilla ON kokonaistyöaika, on ok olla vastaamatta puhelimeen klo 16 jälkeen. Minä, jolla myös on kokonaistyöaika, joudun vastaamaan työpuhelimeen aina, mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, ja sähköpostiinkin pitää 2 tunnin kuluessa lähettää jokin vastaus, vaikka sitten vain että "kiitosyhteydenotosta, selvitän asiaa ja palaan siihen viimeistään silloin ja silloin."

 

Kokonaistyöaika on eksplisiittisesti käsky olla tavoitettavissa koko ajan. Vapaa-aikaa voi pitää sittenkun sua ei haluta tavoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:56"]mä en muuten käsitä sitä, että miksi opettajien, joilla ON kokonaistyöaika, on ok olla vastaamatta puhelimeen klo 16 jälkeen. Minä, jolla myös on kokonaistyöaika, joudun vastaamaan työpuhelimeen aina, mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, ja sähköpostiinkin pitää 2 tunnin kuluessa lähettää jokin vastaus, vaikka sitten vain että "kiitosyhteydenotosta, selvitän asiaa ja palaan siihen viimeistään silloin ja silloin."

 

Kokonaistyöaika on eksplisiittisesti käsky olla tavoitettavissa koko ajan. Vapaa-aikaa voi pitää sittenkun sua ei haluta tavoittaa.
[/quote]

Sulle maksetaan sitten palkkaakin varmaan sen verran että sun voi olettaakin olevan tavoiteltavissa vuorokauden ympäri. Yleensähän tuo kokonaistyöaika on käytössä johtotason ihmisillä tai ns. kutsumusammateissa, esim. tutkijoilla. Opettajat harvemmin kuuluu kumpaankaan ryhmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi