Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, ärsyttää urpot, jotka pitävät kissaa vapaana taajamassa!

Vierailija
05.08.2015 |

Erään ulkokissan omistajan suusta oikeasti kuultua: :D

1. "Meidän kissa ei tapa lintuja tai muitakaan eläimiä. Kissat eivät tapa lintuja, koska ovat kylläisiä." (Tosiasiassa kissat saalistavat yli tarpeensa, huvikseen. Kissat tappavat vuosittain miljoonia lintuja pelkästään Suomessa. Lintujen lisäksi kissat tappavat myös uhanalaisia nisäkkäitä, sammakkoeläimiä jne.)

2. "Ei meidän kissa voi jäädä auton alle, kun ei meidän naapureidenkaan kissat ole jääneet." (Mutta kuinka moni naapurin kissa on vain "kadonnut" - siis jäänyt auton alle...)

3. "Ei meidän kissa voi jäädä auton alle, koska tässä lähellä ei ole isoja teitä." (Kissan reviiri voi olla yllättävän laaja, vaikka omistajat luulevat kissan pysyttelevän pihapiirissä. Ja jo 50-60 kilometrin tuntivauhti voi olla kohtalokas, jos kissa juoksee yhtäkkiä auton eteen.)

3. "Kissa on onnellinen ainoastaan ulkokissana." (Toisin sanoen et vain viitsi ulkoiluttaa sitä valjaissa tai ulkotarhassa.)

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:48"]

Oisko sitten ollut parempi lopettaa kissa kuin antaa sen elää taajamassa?

[/quote]

Siis miten olisi vaikka pitää sisällä sitä kissaa?
[/quote]
Siis miten olisi vaikka se että minun vanhan kissan lihakset heikkenivät koska sisällä ei voi juoksennella ja kiipeillä puihin! Jos jää auton alle niin voivoi, mutta saapa ainaki vanhus elää onnellisena ulkona, kun että olisi vankina sisällä!!!
[/quote]

Tässä nähdään taas perus ulkolissan omistaja. "Oho, kissa kuoli. No voivoi" ja uutta 20e pentua tilalle.

Vierailija
2/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:19"]Sodan ja nälänhädän saapuessa varmasti tämäkin ongelma katoaa
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:19"]Sodan ja nälänhädän saapuessa varmasti tämäkin ongelma katoaa
[/quote]Moni muukin asia saa oikeat mittasuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:23"]

Laki ei kiellä kissan yksin ulkoilemista taajamissakaan.

[/quote]

Nimenomaan kieltää!

Vierailija
4/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pihassa sotki ja tappoi lintuja useampikin kisuli. Naapurien mukaan ne tosiaan toteuttavat vain vaistoaan eikä niille mahda mitään.

Meillä ongelma ratkesi kun ostin koiran. Sekin toteuttaa vain vaistoaan ja kissaongelma on poistunut. Kannattaa hankkia spanieli :)

Vierailija
5/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah!
1. Kyllä Se tappaa lintuja. Mitä sitten?
2. Kyllä Se voi jäädä auton alle. Sit jää. Se oli sitten siinä.
3. Ei Se olisi onnellinen, jos sitä kiskottaisiin valjaissa ympäri kyliä. Onni on omat reitit pimeässä kesäyössä.

Vierailija
6/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pohjois-Helsingin omakotialueella, jossa on isot tiet oikeastaan kolmessa eri suunnassa lähellä. Olen nähnyt näiden vuosien aikana ainakin 5 kuollutta kissaa kiihdytysrampeilla yms. Se on tosi, tosi surullista. En voi ymmärtää, miten joku uskaltaa pitää täällä kissaa vapaana. Itse en ole toistaiseksi ajanut kuin vasta oravan hengiltä, mutta kollega osui kissaan.

Vierailija
7/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kissat juuri ketään häiritse, tappavat lintuja ja hiiriä, mitä sitten, niin kaikki petoeläimet tekee. Eikä lintuja tarvi ruokkia pihoilla ollenkaan, kyllä ne löytää luonnosta ruokansa.

Sen sijaan koiranpaskaan astuminen on ärsyttävää eikä koira ole edes oikea eläinlajo, vaan ihmisen jalostama keinotekoinen "eläin".

Vierailija
8/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:57"]Meillä pihassa sotki ja tappoi lintuja useampikin kisuli. Naapurien mukaan ne tosiaan toteuttavat vain vaistoaan eikä niille mahda mitään.

Meillä ongelma ratkesi kun ostin koiran. Sekin toteuttaa vain vaistoaan ja kissaongelma on poistunut. Kannattaa hankkia spanieli :)
[/quote]

No mitä sitten, niitä lintuja tappaa kaikki muutkin petoeläimet luonnossa, mitkä siihen pystyy, se on eläimen luonto ja pitää kannan kunnossa.

Vierailija
9/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanvihaajat kuulostaa samanlaisilta kuin somaleista pakkomielteiset persut. Olisko jopa samoja ihmisiä.

Vierailija
10/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei saa kulkea luvatta toisen tontilla.
.
Kissa ei myöskään saa kulkea lasten leikkipaikoilla.
.
Miten valvot kissaasi? Et mitenkään jollet käytä sitä erikseen ulkona, valjailla tai ilman mutta valvottuna silti.
.
Kuka korvaa auton, kun kissa raapii konepellin ja pissii tuuletuaukkoihin? Entä moottoripyörän satulan, kun kylässä olleen isäni motskarin penkillä kissa venytteli samalla kynsien jälkiä nahkaan? Entä meidän veneen, joka omalla pihallamme talvisäilytyksessä, kissat käyvät siellä myös tekemässä tuhojaan?
.
Jos vastauksesi on, suojaa omaisuutesi, kuka korvaa suojaamisesta aiheutuvat kustannukset ja vaivannäön?? Autotallia ei noin vain rakenneta, kuten ei veneelle hallia tms.. Entäs vieraillekin oma talli?
.
Luonnoneläimistä ei ole ikinä ollut haittaa tässä, ei niiltä tarvitse suojautua. Koiraakaan emme voi ottaa pelkästään kissoja hätyyttämään.
.
Entä se meteli, kun mouruavat kissat huutaa öisin ikkunan alla niin ettei saa nukutuksi..
.
Pitäkää kissanne poissa pihaltani!!
.
Terveisin aikaisemminkin kirjoittanut, jonka naapureilla 6+3 kissaa..

Vierailija
11/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:57"]Meillä pihassa sotki ja tappoi lintuja useampikin kisuli. Naapurien mukaan ne tosiaan toteuttavat vain vaistoaan eikä niille mahda mitään.

[/quote]

No mitä sitten, niitä lintuja tappaa kaikki muutkin petoeläimet luonnossa, mitkä siihen pystyy, se on eläimen luonto ja pitää kannan kunnossa.
[/quote]

Kissa ei kuulu suomen luontoon. Enemmän mä astun kissanpaskaan kun paskoo pitkin pihaa kuin koiranpaskaan tienvierellä..

Vierailija
12/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:00"]

Kissanvihaajat kuulostaa samanlaisilta kuin somaleista pakkomielteiset persut. Olisko jopa samoja ihmisiä.

[/quote]

Minä en ole kissanvihaaja, mutta en ikinä pystyisi nukkumaan öitäni rauhassa tai keskittymään päivällä töihini, jos rakas perheenjäseneni olisi jossain teillä tietymättömillä liikenteen ja kissavihaajien armoilla. En ole ikinä kissanomistajissa ymmärtänyt sitä huolettomuutta, jolla kissat päästetään ulos omille teilleen asenteella "tulee sitten kun tulee". Itse olen koiranomistaja ja muutaman kerran etsinyt karannutta koiraani sydän syrjällään.

Vierailija
13/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan koiran. Kerään jätökset roskiin. Kummatkin naapurit omistaa enemmän ja vähemmän kissoja, käyvät meidän aidatulla pihalla PASKALLA. Ei näy omistajia keräämässä!

Vierailija
14/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:02"]Jep!! Meidän naapuriin on kuusi kissaa ja toisella kolme, kaikki kulkee enmmän tai vähemmän meidän pihalla.. Yksi jäänyt kiinni itseteossa kun kusee meidän ulko-oveen!!! Oksennusta löytyy terassilta, kasvimaalla kuoppia kun käyvät tarpeillaan.. Vahtimatta en voi pitää tekstiilejä ulkona tuulettumassa etteivät merkkaa. Myös leikattu kissa merkkaa, olen nähnyt omin silmin kun häntä värisee ja kusi lentää!! Kohta meille tulee vauva, ja toivoisin voivani nukuttaa häntä ulkona vaunuissa. Vaan kuinka uskallan :(
.
Keväällä lumen sulattua piha on täynnä paskaa, kun kisut kakkii hankeen.. Omistajat vain nauraa kun lähestyn heitä tällä ongelmalla.. Karkoittimet tai säikyttelyt ei ole toimineet.. Ovia ei voi pitää auki että tuulettaisi, kissat tulee sisälle. Loukutus ei ole vaihtoehto kun täällä ei noudeta ja pitäis itse kuljettaa mutta minulla ei ole autoa eikä edes korttia.. Enkä haluaisi pitää kissoja kauaa loukussa kyytiä odotellessa!
.
Aivan talojemme takaa kulkee tie, jossa kohtalainen liikenne ja sammakoiden kutupaikka, tapettuja sammakoita löytyy joka vuosi paljon vaikka ovat ylensyöneitä kissoja.. Toisella puolella sitten lasten leikkipuisto, jossa kissat myös kulkevat tarpeillaan etenkin yöaikaan. Alueella myös tapahtuu paljon kissojen rääkkäystä.
.
En ymmärrä lainkaan miksi viitsivät pitää kissoja vapaana, kissojen ja toisten ihmisten harmiksi.. Tässä naapurustossa vain yksi mies käyttää kissaansa ulkona valvonnan alaisena. Muut ei välitä.. :(
[/quote]
Minä jättäisin mykkysyöttejä pihalleni tuossa tapauksessa.

Vierailija
15/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun uudella asuinalueella. Alue on vanhaa peltoa. Jyrsijöitä on todella paljon edelleen. Naapurustossa on nainen joka uhkaa tappaa kaikki pihalleen tulevat kissat. Nyt tilanne on se, että yhtään ulkokissaa ei ole ja hiirenpesiä löytyy joka halkopinosta. Vien kaikki löytämäni hiirenpesät ko. "kissavihaajan" pihaan. Nyt sitten ei ole kissanpaskaa hiekkalaatikolla, mutta hiiriongelmaa riittää. Kelpaa nyt lasten leikkiä "puhtaassa" pihassa ;)

Itselläni ei ole kissaa, eikä tule.

Vierailija
16/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoa, jonka pihalla ei ole koskaan naapurin kissat ole tehneet tuhojaan? 12 vuotta asuin taajamassa ja 10 maalla, kissoja näkyy kyllä vähän väliä pelloilla ja metsässä...

Vierailija
17/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:23"]Oonko mä ainoa, jonka pihalla ei ole koskaan naapurin kissat ole tehneet tuhojaan? 12 vuotta asuin taajamassa ja 10 maalla, kissoja näkyy kyllä vähän väliä pelloilla ja metsässä...
[/quote]
No nyt puhuttiin taajamista ja harvemmin taajamissa on metsiä ja peltoja, joissa kissat voisivat temmeltää...

Vierailija
18/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jossain kohdellaan koiraa huonosti, siitä uutisoidaan ja kaikki ovat kauhuissaa. Kadonneita koiria etsitään monen ihmisen voimin niin kauan kun on vähänkään toivoa. Kuitenkin joka päivä kissoja hylätään, niitä lopetetaan ihan vaan koska niitä ei enää haluta, niitä jää auton alle ja ne loukkaantuvat. En ole koskaan löytänyt kuollutta koiraa mistään, sen sijaan olen löytänyt kuolleita kissoja, joilla on ollut yksinäinen ja tuskallinen kuolema.  Kissojen kokema kärsimyksen määrä on moninkertainen koiriin verrattuna, mutta siitä ei saa puhua. Koska niin monia kissojen omistajia ei kiinnosta oman lemmikkinsä kärsimys.

Jos sitä yhtään ajattelee, niin onhan se outoa.  Siinä on jotain, joka ei kuulu enää 2015 - luvulle, normaalin ihmisen pitäisi jo ymmärtää eläimen ja tavaran ero.

Vierailija
19/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kuulostaa raa'alta mutta itse ammun kissaa airsoft aseella kun pihaam tulee. Ei tapa tai aiheita vammoja, tuntuu ampiaisen pistokselta. Kerta per katti riittää.

Vierailija
20/126 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissa on valjaissa ulkona ja kyllä se siinäkin on lintuja, hiiriä ja myyriä metsästänyt. Ihan onnellinen katti vaikkei pääse vaeltelemaan naapureiden pihalle, kun on pienestä asti valjaisiin totutettu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi