Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukraina: Armeijaikäisiä miehiä pyrkii pois maasta

Vierailija
07.03.2022 |

Kuulostaako tutulta? Eivät kaikki halua "Ramboiksi" omassa maassaan... Ukrainassakaan!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008608788.html

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten niin "kuulostaako tutulta"?"

Viittaan vuoden 2015 "tulokasaaltoon", sen sukupuolijakaumaan...

Arabialaisessa kulttuurissa pidetään tärkeänä pelastaa suvunjatkaja. Lisäksi perheet ovat niin isoja, että naisten ja lasten pakeneminen ei ole aina helppoa, toisin kuin ukrainalaisilla miniperheillä.

Aiiiivan, eli he ovatkin täällä siis jatkamassa sukuaan. No nyt mä ymmärrän ne r*iskailutilastot... Sukuaan ne vaan yrittää jatkaa mahdollisimman tehokkaasti. 

Raiskaaminen on kylläkin kielletty Koraanin ja sharialain mukaan, joten olet ymmärtänyt väärin.

Joo mutta sitä saa silti vapaasti tehdä koska vain miehiä voi raiskata, naiset ja lapset on eläimen alapuolella.

Vierailija
22/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa se ajatusirvikuva, että miesten pitäisi henkensä uhalla taistella ja että vain naiset ja lapset saisivat paeta uhkaa?

Uskomattoman takapajuista ajattelua vielä vuonna 2022.

Lapsia tulee aina suojella. Naisten erityisyyttä en tajua minäkään, mutta miehet haluaa sulkea naiset tällä tavoin yhteiskunnan ulkopuolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää paeta asevelvollisuutta Ukrainassa, mitä tapahtuu, kun jää rajalla kiinni?

Ase käteen ja "tykinruoaksi"?

Vierailija
24/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jollain yksinäisellä, sukulaisettomalla työttömällä (ehkä jopa asunnottomalla miehellä (tai sellaisella jonka kaikki sukulaiset ovat JO paenneet) olisi juuri mitään henkilökohtaista puolustettavaa maassa jonne kohdistuisi joku sotilaallisen suurvallan hyökkäysoperaatio. 

Vierailija
25/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Suomessakaan ole enää mitään taistelun ja puolustamisen arvoista. Sen korona viimeistään osoitti, kun valtio oli jo sulkemassa omia kansalaisiaan tietoisesti yhteiskunnasta, mutta nuhavariantti vesitti tuon suunnitelman toistaiseksi. Nyt pitäisi sitten olla taas niin yhteneväistä ja isänmaallista.

Veljen perheen voisin turvata ulkomaille ja itse häipyisin sitten perästä. Vastenmieliset idiootit setvikööt oman sotkunsa.

Vierailija
26/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrittää paeta asevelvollisuutta Ukrainassa, mitä tapahtuu, kun jää rajalla kiinni?

Ase käteen ja "tykinruoaksi"?

Varmaan joutuu vankilaan. Sotatilassa maanpettureita voidaan toki jopa telottaa

Vierailija
27/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän riveistä sen sijaa kukan ei ole karanntu, eikä ole sotaa vastaan mielenosoituksia, miten edes voisi, koska ei ole edes sotaa.

Vierailija
28/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa. Onneksi saivat kiinni.

Vierailija
29/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi nimenomaan miesten pitäisi olla urheita ja jäädä sinne todennäköiseen kuolemaan. Naiset saavat pelätä ja paeta ihan rauhassa, mutta jos mies pelkää, niin alkaa syyttäminen ja naureskelu. Minusta jokaisen tällaisen naureskelijan pitäisi mennä itse sinne etulinjaan. 

Okei. Pitäiskö vaimon ja lasten jäådä myös taistelemaan? Vai vain lapset viedä pois, ja myös vaimojen jäädä? Sinulla ei ole perhettä ja sinulta puuttuu kyky rakastaa toisia ihmisiä.

Vierailija
30/95 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on heikompia.

Evoluution myötä miehet on muutenkin kehittyneet taistelukykyisemmiksi. Jo poikalasten leikeissä on taistelua.

Poikkeuksia on tietenkin paljon.

Vierailija
31/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/GraviolaDOTfi/status/1503155073102266378?t=z3W0Ncol… Tälläisiä miehiä ne hölmöt menee hakemaan tänne? Avustamaan jotta jatkavat nat si toimintaa? Globalismi eli siion on mielen sairaus.

Vierailija
33/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, eivät pääse mukaan tappamaan siviilejä :(

Vierailija
34/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjujen mukaan minä, 50-vuotias nainen, taidan olla ainoa, joka jäisi puolustamaan niitä ihmisiä , jotka eivät pakoon pääse eivätkä itse pysty itseään puolustamaan. Sairaat, vanhukset, vammaiset. Teistä takavalot näkyisivät. Huh huh.

Vierailija
36/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa se ajatusirvikuva, että miesten pitäisi henkensä uhalla taistella ja että vain naiset ja lapset saisivat paeta uhkaa?

Uskomattoman takapajuista ajattelua vielä vuonna 2022.

Lapsia tulee aina suojella. Naisten erityisyyttä en tajua minäkään, mutta miehet haluaa sulkea naiset tällä tavoin yhteiskunnan ulkopuolelle. 

No, naisia on raskaana, on vastasynnyttäneitä, imettäviä... Lapset tarvitsevat vähintään sen toisen vanhempansa, joten on aika loogista että se on enimmäkseen äiti tässä tapauksessa.

Vierailija
37/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjujen mukaan minä, 50-vuotias nainen, taidan olla ainoa, joka jäisi puolustamaan niitä ihmisiä , jotka eivät pakoon pääse eivätkä itse pysty itseään puolustamaan. Sairaat, vanhukset, vammaiset. Teistä takavalot näkyisivät. Huh huh.

Noh, täällä on putinin trolleja...

Vierailija
38/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi nimenomaan miesten pitäisi olla urheita ja jäädä sinne todennäköiseen kuolemaan. Naiset saavat pelätä ja paeta ihan rauhassa, mutta jos mies pelkää, niin alkaa syyttäminen ja naureskelu. Minusta jokaisen tällaisen naureskelijan pitäisi mennä itse sinne etulinjaan. 

Suojeleminen on miesten tehtävä.

Vierailija
39/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, täällä on putinin trolleja...

Taitaa olla ihan vaan kermapersesuomalaisia. “Tämä maa ei ole puolustamiaen arvoinen”. Mitäköhän teiltäkin täällä puuttuu? Ei muuta kuin suhteellisuuden tajua ja kunnian tuntoa..

Vierailija
40/95 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojeleminen on miesten tehtävä.

Täällä(kään) ei ymmäretä kahden eri maan välistä kulttuurieroa. Se missä Norjassa ja Israelissa naiset laitetaan armeijaan sanotaan Ukrainassa yms. Itä-Euroopan maissa naisten paikan olevan kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi