Mitä miettii vakaumuksellinen pasifisti juuri nyt?
Kommentit (21)
Kyllähän ne tuonsuuntaiset ajatukset karisevat Ukrainan tilannetta seuratessa väkisinkin.
Pelkään maailman puolesta. Olen tosi järkyttynyt kaikesta tapahtuvasta ja pettynyt
Olen pasifisti ja mielestäni Kreml olisi pitänyt pommittaa maan tasalle jo 2014.
Koen surua siitä, ettei maailma ollutkaan vielä niin kehittynyt kuin luulin. Toki tunnen itseni myös hiukan naiiviksi, kun uskoin niin. Aiemmin suuret satsaukset puolustukseen vaikkapa terveydenhuollon sijasta ovat tuntuneet naurettavilta; toki nyt näen asian toisin ja olen kiitollinen hyvästä varautumisestamme.
Sitä mitä ajattelen, en tiedä muista. Toki tämä on vain pintaraapaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne tuonsuuntaiset ajatukset karisevat Ukrainan tilannetta seuratessa väkisinkin.
Silloin ei ollut kovin vakaumuksellinen, saati pasifisti.
Sitä mietin, että huono tilanne. Itsenäisyyttämme voin puolustaa muiden mukana, mutta aseisiin en edelleenkään suostu koskemaan. Jos minut ammutaan, joko omien tai vihollisen toimesta, niin voivoi. Ei kiinnosta mitä toiset minun valinnoistani ajattelevat.
Samaa kuin silloin kun kaikki tämä pelon aiheuttama viha kohdistui rokottamattomiin: valtaosa ihmisistä on äärimmäisen, vaarallisen typeriä.
Vaikea saada ääntään kuuluviin näinä aikoina. Kaikki ovat vauhkona tarttumassa aseisiin.
Jeesus: "Ken miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu."
Tämä on minun elämänarvoni sivarina ja uskovaisena miehenä. Eikä Ukraina sitä muuksi muuta. Tai venäläissotilaan pyssy ohimollani.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea saada ääntään kuuluviin näinä aikoina. Kaikki ovat vauhkona tarttumassa aseisiin.
Jeesus: "Ken miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu."
Tämä on minun elämänarvoni sivarina ja uskovaisena miehenä. Eikä Ukraina sitä muuksi muuta. Tai venäläissotilaan pyssy ohimollani.
Mulla on samanlainen tapa ajatella kuin sulla, vaikka olenkin ateisti ja nostoväkeen kuuluva c-mies.
Pasifismin ongelma on se, että siinä kuvitellaan että rauha on sodattomuutta.
Vakaumuksellinen pasifisti on sitä juuri nytkin. Miksi kysyt?
Väkivalta ei ole koskaan ratkaisu...
sellaista mietin, että kuinka vaikeaa muiden ihmisten on pysytellä erossa aseista ja toistensa tappamisesta. Ei sen pitäisi olla mitään ydinfysiikkaa. .
Ei niitä enää ole...