Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokenut työpaikkasi kehityskeskustelut hyödylliseksi?

Vierailija
07.03.2022 |

Taas on vuosittaisten kehityskeskustelujen aika. Mitä mieltä olet niistä? Hyödyllisiä vai ajan haaskausta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut hyödylliseksi. Viimevuotiset paperit kaivetaan viime tipassa esiin ja pohditaan, miten meni. Sitten se taas unohdetaan vuodeksi. Palkkaus määräytyy kuitenkin rahatilanteen mukaan, ei osaamisen.

Vierailija
2/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reksi vittuilee koko vuoden edestä ja ope luikkii takaisin opettajainhuoneeseen ja seuraava lähtee kuuntelemaan oman vuosittaisen vittuiluannoksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 30 vuotta noita on tullut harrastettua, ja vain pariin kertaan on kirjattu jotain tavoitteita, tms. tulevalle vuodelle, eikä nekään ole koskaan ketään kiinnostaneet jälkikäteen. Aivan turhaa HR-höttöä.

Vierailija
4/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun työpaikoissa ollut ikinä kehityskeskusteluita.

Vierailija
5/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tarpeellisiksi tai hyödyllisiksi työntekijän näkökulmasta. Neljä eri esimiestä on niitä pitänyt tässä työuran aikana ja aina tullut tuntuma, että ne hyödyttää enemmän esimiestä, jolla on tilaisuus kurkata alaistensa sielunmaisemaan esim. motivaation ja ryhmädynamiikan suhteen. Ehkä en ole vain itse osannut hyödyntää niitä tai tuoda oikeita asioita esille. Esimiehetkään kyllä eivät ole vaikuttaneet erityisen kiinnostuneilta kehityskeskusteluja pitämään. Hoitoalalla olen.

Vierailija
6/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nykyisen pomon aikana kyllä. Tekee työnsä tosi hyvin ja kuuntelee ja pystyy muutoksiinkin. Joskus ollut työpaikoilla, jolloin kehityskeskustelu oli sitä, että pomo saneli paperilta, miten työntekijän tulisi kehittyä. Nyt menee oikein eli molempiin suuntiin. Oikeasti itse annan palautetta ja ideoita enemmän kuin pomo

Vierailija
7/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanhaaskausta. Ne pidetään, koska niin kuuluu tehdä.

Vierailija
8/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Edellisellä niitä pidettiin, nykyisellä ei ole ollut 3 vuoteen.

Vierailija
9/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen esimies on lähinnä halunnut kaivaa likaa ja saada ihmiset haukkumaan toisiaan. Tämä kai on 5:n tarkoittamaan ryhmädynamiikan selvittämistä? Tosin pomo alkaa huutamaan, jos en suostu arvostelemaan muita.

Vierailija
10/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu että ne keskustelut on enemmänkin esimiehen terapiahetkiä.

Vierailija
11/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole hyödyllisiä. Väkisin pitää miettiä miten viime vuosi meni ja keksiä tälle uudelle vuodelle jotain tavoitteita. Niin nytkin. Kunhan puhua lätistään niitä samoja. Silloin hyöty on vähän isompi, jos on vaihtanut tai vaihtamassa uusiin töihin ja laajentamassa työtehtäviä, mutta kun sellaiseen kierteeseen ei halua joka vuosi vaan välillä on se tasainen vaihe että tehdään sitä samaa useamman vuoden, niin lätinäksi menee.

Vierailija
12/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhat meillä ainakin. Sitten asetetaan tavoitteet, käymättä läpi yhtiön, yksiön tai edes tiimin tavoitteita yhdessä. Ihan hukkaan heitettyä aikaa. Kiva esimiehille joilla 10+ alaista, ei ehdi muuta tekemäänkään.

Vierailija
13/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut erittäin hyödyllisiksi.

Vierailija
14/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin ensimmäisellä vastaajalla.

Vierailija
15/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hyödytöntä kuten 50% HR:n prosesseista yleensäkin. Iso säästö saataisiin kun nämä jätettäisiin pois ja samalla tietenkin puolet "HR-tytöistä/tädeistä" (osastolla 90% on tukityöllistettyjä naisia, 5% päteviä naisia ja 5% miehiä) kilometritehtaalle.

Vierailija
16/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän, mitä kokemasi hyöty on ollut ja mitä myönteistä siitä on seurannut? Minäkin haluaisin jatkossa kokea hyötyneeni kehityskeskusteluista.

Vierailija
17/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Itselläni sellainen työ, jossa muutenkin menee toisinaan työnteko henkisen jaksamisen äärirajoja ja oma yksityiselämä ja ongelmat lapsen ja iäkkäiden vanhempien kanssa tuovat lisäongelmia ja nopeita poistumisia kesken työpäivää yllättäen. Rauhallinen juttuhetki kerran vuodessa esimiehen kanssa on hyvä juttu. Toki kommunikoidaan muutoinkin ja hän on selvillä elämäntilanteestani ja asioista, jotka vaikuttavat suoraan työntekoon

Vierailija
18/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olen kehityskeskustelussa. Turhaa löpinää ryhmässä ja samaan aikaan ehtii tekemään kaikenlaista kuten palstailemaan. Ei näistä ole hyötyä, koska esim. tiimin työnjako on just sitä, mitä ylempi johto päättää, turha tehdä suunnitelmaa ensi vuodelle, kun huomenna voidaan lykätä toisen tiimin hylkäämät tekemiset meille. Niin kävi vuosi sitten ja niin meillä alkoi viikonlopputyöt, joita naapuritiimi ei suostunut tekemään.

Vierailija
19/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ollut sellaisia ikinä

Vierailija
20/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kehityskeskusteluista on yli kymmenen vuoden takaa. Eivät ne mitenkään kehittäviä olleet. Virkavuosieni aikana ne olivat sisällöltään tällaiset:

Vuosi 1: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet.

Vuosi 2: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet.

Vuosi 3: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet.

Vuosi 4: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet.

Vuosi 5: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet.

Vuosi 6: Loistavaa työtä, loistavat asiakaspalautteet, saat potkut.