Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kysyt lapsen koulupäivästä... Emmä tiedä, emmä muista, ei mitään, kaikenlaista

Vierailija
07.03.2022 |

Näitä vastauksia saan kun kysyn 9 vuotiaan lapseni koulupäivästä.
Onko muilla niin että lapsi ei muista mitä ruokaa koulussa oli tai mitä välkällä tehtiin😀?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele vaan ole paikalla kun hän haluaa jutella.

Vierailija
2/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muistaa, mutta ei vaan jaksa mamman tenttauksia. Anna lapsen olla rauhassa välillä. Kertoo sitten itse, jos jotain olennaista tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika. Nyt jo 9. Luokalla, mutta todella harvoin haluaa puhua

Vierailija
4/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt lapselta asiaa, jonka voit itse selvittää lukemalla koulun (julkisesti saatavilla olevan) ruokalistan?

Vierailija
5/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kysele vaan ole paikalla kun hän haluaa jutella.

No johan kärjistyi.

En tenttaa, enkä ole huolissani. Saatan esim päivällisellä kysyä että mitäs ruokaa koulussa oli.

Vierailija
6/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on. Mutta mä oon sanonut lapsilleni, että koulupäivästä pitää osata kertoa jotain, kun äiti kysyy. Jos ei muuta muista, niin kertoo sen, mitä oli ruuaksi. Mikä hyöty siitä on, että kertoo edes tuon? Koska kun muistaa yhden asian, alkaa muistaa muitakin asioita. Eivät ne aina ole tärkeää ja maailmaa mullistavia, mutta niiden alla saa luotua edes jotain mielikuvaa koulupäivästä. Ja joskus sitten tulee muistettua sellaisia asioita, jotka vanhemman on tosi hyvä tietää. Lisäksi lapset oppivat painamaan mieleensä asioita, joista sitten voi äidille kertoa.

Vierailija
7/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samanlaista. 

Lukioiässä on meillä alettu puhua.

Kyllä silti tuolta nuorimmalta 9v kyselen joka päivä kuulumiset, -saattaa sieltä joskus tulla jotain tietoa

Vierailija
8/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt lapselta asiaa, jonka voit itse selvittää lukemalla koulun (julkisesti saatavilla olevan) ruokalistan?

Meidän koulun julkisesti saatavilla oleva ruokalista on vuodelta 2020. 

(En ole aloittaja)

Vierailija
9/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙄

Vierailija
10/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä ruokaa koulussa on? Ihmettelin tätä jo lapsena. Se oli ainut asia, mitä äiti minulta joka ikinen päivä kysyi. Keksin monesti päästäni jonkun ruokalajin, kun en jaksanut vastata oikeasti. 

Vierailija
11/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 48v mies vastailee samalla tavalla. 

Vierailija
12/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää viestiä sinulle, ettei halua vapaa-ajalla puhua työasioista. Mutta sinä et tajua....

Vierailija
13/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan 10-vuotias poika muista mitään kysyttäessä. Usein kuitenkin saattaa myöhemmin kertoa oma-aloitteisesti juttuja koulupäivästä kun niitä tulee hänelle mieleen. Tälläinen hetki on usein ennen nukkumaanmenoa, kun on jo puhelimet ja pelit laitettu kiinni ja aletaan rauhoittumaan. 

Vierailija
14/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää viestiä sinulle, ettei halua vapaa-ajalla puhua työasioista. Mutta sinä et tajua....

Miksei sitä asiaa voi viestiä suoraan ("en halua puhua vapaa-ajalla työasioista")?

Vierailija
15/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu 8- ja 11-vuotiaiden kanssa. "Ei mitään." "En muista."

En mitenkään tenttaa lapsia koulupäivästä. Kysyn, millainen päivä oli. Normaalia kysyä samassa taloudessa asuvilta ihmisiltä.

Vierailija
16/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä asiaa voi viestiä suoraan ("en halua puhua vapaa-ajalla työasioista")?

Utelija ei tuollaista jaksa ottaa huomioon. Tärkeintä on, että saa urkkia. Silloin pääsee helpommalla, kun mutisee jotain "emmätiiä jotain joo" tyylistä. Ei urkkija pahoita mieltään siitä, että ei anneta kysellä. 

Vierailija
17/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep suunnilleen vuodesta 2013 lähtien tätä (lapsi meni koulun 2011). Kyllä meillä tosin lapsi kertoo sitten itsenäisesti, jos on oikeasti asiaa, mutta kyselen päivittäin silti.

Vierailija
18/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä ruokaa koulussa on? Ihmettelin tätä jo lapsena. Se oli ainut asia, mitä äiti minulta joka ikinen päivä kysyi. Keksin monesti päästäni jonkun ruokalajin, kun en jaksanut vastata oikeasti. 

Minä kyselen välillä koska haluan vaihtelua ruokiin, kerrankin selvisi että koulussa oli jo ollut uunimakkaraa lounaalla kun itse tein sitä kotona illalla. 

Vierailija
19/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelija ei tuollaista jaksa ottaa huomioon. Tärkeintä on, että saa urkkia. Silloin pääsee helpommalla, kun mutisee jotain "emmätiiä jotain joo" tyylistä. Ei urkkija pahoita mieltään siitä, että ei anneta kysellä. 

Eli keskusteleminen on sinusta urkkimista? Miksi ajattelet, että suora kommunikointi siitä, että ei ole kiinnostunut puhumaan vapaa-ajalla työasioista pahoittaa mieltä enemmän kuin lapsellinen väistely?

Vierailija
20/115 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin meni koulupäivät niin pää sumussa, että en rehellisesti aina muistanut edes mitä ruokaa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä