Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~TouKoTaaperTajiEn perjantai~~

29.09.2006 |

Huomenia, aloitanpa ketjua kun unta ei riittänyt ihan aamuun asti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut omituisen oireeton olo... heti pelko persuuksissa, et jotain ikävää tapahtuu. Ruikutan, kun on huono olo, mut silloin ainakin tietää, et masussa kaikki hyvin...

Tuutupiille paljon voimia, hengessä mukana.

Mitään työnimeä ei tulevalle vaaville ole, ei ollut esikollekaan. Se on vaan vauva tai masuasukki : ) Silti ihan yhtä rakas.

T. miitu rv 5 täynnä tänään luulisin

Vierailija
22/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarpeen saada kannustavia viestejä eilen ja kyllä se mielikin siitä koheni, kun vuoto taas loppui. Tänään kävin neuvolassa eikä kuunnellut vielä sydänääniä, kun neuvolatäti oli sitä mieltä ettei ne kuulu. Sain kuitenkin ajan parin viikon päähän pelkkään sydänääni kuunteluun, mikä on hyvä juttu. Siihen asti täytyy jaksaa odottaa ja toivoa ettei vuotoja enää tule. Se kyllä niin raastaa mieltä.

Tuutupiille voimia! Toivottavasti kaikki menee sinulla vielä parhain päin.

Meillä ei ole työnimeä vauvalle... Ehkä häntä pitäisi alkaa kohta kutsumaan joksikin. Viime raskaudessa oli sama juttu ja sukulaiset kovasti halusivat jo varhaisessa vaiheessa vauvalle työnimen. Ei kyllä silloinkaan annettu nimeä. Heti, kun ei tullut mieleen sopivaa, ei ole myöhemmin jaksanut keksiä enää.

Ihanaa, kun on viikonloppu tulossa ja miehelläkään ei ole töitä. Saa hoitaa aamuisin poikaa, kun itselläni on silloin niin huono olo ja pojalle aamupuuron teko tuottaa välillä tuskaa. Äidin ja pojan, kun pitäisi yhtäaikaa saada aamupalaa ja nyt joudun pakostakin itse syömään ensin ;)

Palailen taas myöhemmin!

dream07 8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli loistava, ei yökkimistä ja nukuin tosi hyvin koko yön.

Kävin esikoisen kanssa kaupassa, ja en voinut vastustaa kiusausta, joten kävin ostamssa meidän super hyvätlä grilliltä kokolihahampurilaisen... NAM!

Nyt väsyttää... *haukotus*

Työnimistä: Esikoisella ei ollut työnimeä, mutta nyt esikoinen keksi maha-asukille nimen jeje = jere. Ja Maisaakin on välillä käyttänyt.

Nimiä ollaan mietitty paljon, mutta on niin vaikea päättää...

Esikoinen on tyttö, joten nyt mies toivoo poikaa,

vaikka ihan samahan se on. Pojan nimiä ollaan siis mietitty enimmäkseen. Suvusta löytyisi paljon nimiä, jotka sopisivat toiseksi nimeksi.

Että tällaista täällä...

Hyvää viikonloppua kaikille...

*Mami 9+0 *

Vierailija
24/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kirjoitellut tänne ja nyt rohkaisin mieleni. Ensimmäistä odotellaan ja viikkoja kasassa ilmeisesti 6+4.

Väsyttää hirvittävästi ja pari kertaa on vähän kuvottanutkin, mutta ei kunnolla oksettanut. Neuvolassa sanoivat, että todennäköisesti pahoinvointi alkaa viikolla 7, joten saa nähdä pitääkö ensi viikolla alkaa halailemaan vessan pönttöä! =/

Ensimmäinen ultra on kolmen viikon kuluttua ja tuntuu, että siihen on ikuisuus... KIUKUTTAA!!! Toivottavasti pitkä odotus sitten palkitaan... ;)

Eipä muuta, mukavaa perjantaita kaikille! =)

Vierailija
25/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiksis, piiitkän ajan päästä pääsen taas istahtamaan koneen ääreen ja lukemaan kuulumisia.

Monia on tullut jälleen mukaan, TERVETULOA! <3

Tuutupiille oikein paljon jaksuhaleja! Onneksi pystyt purkamaan tänne ajatuksia etteivät patoudu sisälle ja aiheuta vielä pahempaa oloa <3

*Pidetään peukkuja*

Meillä masuasukkia on ruvettu sanomaan Tinpuksi, ei tietoa mistä nimi tulee..tuntuu vaan jotenkin niin osuvalta :D

Pirpaliina: Mulla fyysinen jaksaminen aika lailla kärsinyt oksentelun ja selkäsäryn takia.. Opiskelukin tietysti verottaa osan jaksamisesta, kun päivittäiseen matkustamiseen menee jo 2h..

Selkäsärkyyn tosin sain hyviä vinkkejä äitiysjumpasta, eli kokeilkaapa jos muilla samasta vaivasta kärsivillä auttaisi!

Elikkäs:

Mene selinmakuulle esim.pehmeälle matolle ja nosta jalat penkille 90' asteen kulmaan. Ristiselän kuuluisi painautua tässä asennossa lattiaa vasten. Lähde pyörittelemään alaselkää kellotaulun mukaisesti. Ota tietyt painopisteet jotka toimivat kellotaulun 12-->6 ja 3-->9. Eli liikuttelet alaselkäsi kuviteltua kellotaulua painopisteiden mukaan. Sitten käyt kaikki kellotaulussa olevat vastakkaiset numerot läpi kuvitellen alaselkäsi pyöreäksi kelloksi.

Toivottavasti edes JOKU tajusi tästä höpötyksestä jotakin :D

Sitten toinen jota istuessa kannattaa käyttää jos etenkin silloin rupeaa kärsimään selkäsärystä, niin istuu niinkuin miehet :D

Eli nojaa kyynärpäillä jalkoihin jolloin selän kuuluisi rentoutua. Vältä sohvalla röhnöttämistä, se kuulemma saattaa pahentaa selkäsärkyä vaikka asento sillä hetkellä tuntuisikin kaikista parhaimmalta.

juups..eli toivottavasti joku muukin hyötyy näistä epäselvistä vinkeistä mun lisäks :D

Toymama: Kahvia en pysty juomaan ollenkaan, hajua kyllä siedän ja silleen kun toi mies kova juomaan niin ei oo ainakaan vielä tullu sen takia pahaa oloa.. Eli mulla ei tee mieli edes mennä maistamaan kun rupeaa ajatus sen maistamisesta tekemään pahaa :D

ON: ei sen kummempia..Oksentelu on tiheentyny nyt tällä viikolla ja se aiheuttanu välillä todella voimattomia oloja.. Rinnat on kasvanu hirmuseti ja tänään niistä tuli hieman kirkasta nestettä(?!) Kylmänarat ovat edelleen ja ulosmennessä saa hyvin peitellä ettei tunnu pahalta. Repäisykipuja on ruvennu tuntumaan etenkin yskiessä ja joskus istumasta noustessa. Maha on ruvennut painamaan ja selälleen nukkuminen on täysin mahdotonta..

tullut välillä jo pienoinen paniikki että onko sieltä tulossa kaks, kun ultrassakaan ei vielä olla käyty..o-ou :D

Masu pömpöttää eikä vanhat farkut mene enää suosiolla jalkaan, muutenkin tuntuu kaikki housut kiristävän että tekee välillä oikein pahaa..mutta turha valittaa tätä kun on odotettu jo ½vuotta!

Nyt annan muillekin palstatilaa..vähän venähti pitkäks...toivottavasti ei liian..moikkis ja hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Sussu + Tinpu rv 7+6 (JEE HUOMENNA rv8!!)

Vierailija
26/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tosiaan kaikki tämän päiväiset uudet! Kiva, kun joukko vahvistuu koko ajan, enkä ole ainut loppupäästä.

Kaikkea_uutta: Ihanaa, kun kaikki näyttää niin hyvältä! Näitä uutisia on aina yhtä mukava lukea.

Pirpaliina, myös minä olen ihan poikki fyysisesti. Yksi päivä, kävin tosta työpaikan lähikaupasta kipasemasta lounasta ja olin ihan puhki ja melkein huohotin kun pääsin takaisin. Yleensä ei siis ole sellaista, vaikka kunto ei mikään hyvä olekaan.

Keijo.annikki kyseli työnimestä. Minä olen ajatellut kutsua masuasukkia Tärpiksi. Koska tärppäsi ja koska meillä kotona muutenkin hoetaan välillä:Tärppi, u-ha-ha! Se on " Nemoa etsimässä" -elokuvasta, kun Nemo saa uuden akvaarionimen eli hänestä tulee Tärppi. Masuasukkihan on myös vähän kun " akvaariossa" , heh.

Toymama, kyselit kahvin maistumisesta. Joo, valitettavasti maistuu. Olen nyt yrittänyt vähentää kupilliseen päivässä. Mulla ei mahakaan tykkää kahvista eli raskauden lisäksi muutenkin voisi lopettaa koko kahvin juomisen.

Onnipapuselle pikaista paranemista toivottelen! Sairastelu on niin kurjaa, varsinkin jos muutenkin on vähän kurja olo.

Tuutupiille sanoisin vielä sen, että lääkärit yleensä korostavat sitä huonointa vaihtoehtoa. Ainakin meillä pojan keskosaikoina. Aluksi ei annettu juuri yhtää toivoa ja ainakin aina muistettiin sanoa, että hän on " niiiiin epäkypsä pikkukeskonen" , kun viikkoja oli oikeasti alle 24. (viimeisistä kuukautisista oli 24+0).

Sain tänään varattua ekan neuvola-ajan. Sain sen raskausviikolle 9+6. Täti olisi antanut viimeistään edelliselle viikolle muuten, mutta aikoja ei kertakaikkiaan enää ollut. Eipä sillä niin hätä, kun kuitenkin menen siihen ultraan yksityiselle rv 7+0. Täti kiitteli, kun soitin näin ajoissa. Kerroin tietäväni, että heillä on nyt ruuhkaa ja hän pyysi levittämään sanaa :) Tämä on nyt siis täällä Vantaalla meidän neuvolassa.

Kun kerroin työstäni ja selkäkivuistani, hän antoi heti alueemme fysioterapeutin numeron ja pyysi menemään sinne mahd. pian. En ole sitä nyt vielä varannut, kun täältä töistä on muutenkin niin vaikea soittaa. Sain sentään neuvolan varattua vaivihkaa.

Hyvää perjantain jatkoa kaikille!

Laru rv 5+2

Vierailija
27/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ki-ralle[/b] hb:stä: Vesuvio vastasikin kattavasti tuosta laskusta, lisään vain sen verran, että hb:n on tarkoituskin laskea raskausaikana. Jos veri on liian paksua (korkea hb) se heikentää virtausta napanuorassa/istukassa tai jossain siellä päin, kun ohuet verisuonet eivät pysty kuljettamaan paksua verta. Siksi ei myöskään kannata ottaa omatoimisesti ylimääräistä tai syödä maksaruokia odotusaikana. Mutta tosiaan neuvolassa tarkkaillaan ettei mene anemian puolelle ja määräävät sitten rautalisiä jos on tarve.

[b]Tuutpiille[/b] kovasti voimia pelotuksen keskelle, toivottavasti kaikki on kunnossa. Peukkuja pidän. bd Mulla ainakin kokemus siitä, että alku-ultran mittaukset ei aina välttämättä pidä paikkaansa, kun ekassa ultrassa 7+0 alkio näytti vajaata viikkoa nuoremmalta, nyt toissa päiväisessä ultrassa todettiin että kyseessä oli mittausvirhe. Enkä ymmärrä tuota lääkärin asennetta. :O Ehkäpä hän ei vain ole tutustunut näihin kaikkein herkimpiin testeihin ja ajattelee että plussata voi vasta kun menkat on myöhässä... Mun eka plussa tuli myös acon10:llä 11 päivää ovulaatiosta ihan selkeä punainen viiva, varmasti olisi näkynyt jo aikaisemminkin. Lämpimiä ajatuksia sinne päin!

[b]Minra:[/b] Toukokuisilla on keskusteluryhmä yahoossa, osoite on

http://groups.yahoo.com/group/toukotaapertajat-07/

[b]Onnipapuselle[/b] teetä ja sympatiaa, olen täällä myös maannut toipilaana ja jännännyt tuleeko flunssan jälkitautina a) virtsatien- b)poskiontelon- vai c) keuhkoputkentulehdus... Kaikista kun on kokemusta ja osaan vielä pahasti taipumusta.

[b]Dream07lle[/b] myös jaksamista, toivottavasti et joudu enää pitkään kärsimään epätietoisuudesta vuotojen suhteen. Onneksi pääsette kuuntelemaan niitä ääniä, varmasti helpottaa kaikin puolin sitten jos ne saadaan kuulumaan. Tsemppiä.

[b]Sussulle[/b] kiitos selkäsärkyvinkeistä! Saa nähdä tajusinko ohjeet oikein, vai pääseekö mies katkeamaan naurusta kun pyöritän pyllyä lattialla kieli poskessa... :D Taidat muuten olla meidän porukan juniori. Mukavaa että on paljon erilaista väkeä. Senioria en nyt muista (täytyypä tarkistaa), mutta taitaa olla jopa 20 vuotta ikähajonta täällä. :) " Maidon" herumisesta sen verran, että mulla on sitä tapahtunut muissakin kierroissa johtuen hormonilääkitykisitä, mutta käsittääkseni on tuon keltarauhashormonin aikaansaannosta ja ihan normaalia.

Tulipas valtava epistola, jatkan toiseen viestiin sitten ne omat kuulumiset. :)

-v-9+1

Vierailija
28/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin koululla muilta salassa soittamaan neuvolaan, mutta tätipä onkin paikalla vasta maanantaina. Höh taas uusi hiippailu, että voi rauhassa soittaa. En halua vielä muiden tietävän, siitä tämä salamyhkäisyys.

Äitikin soitteli äsken ja piti pinnistellä etten vaan möläyttänyt uutista. Jotenkin tekee mieli helliä ajatusta ihan omien kesken, parhaalle kaverilleni tosin kerroin ja se minusta riittää tällä hetkellä.

kaikki tapahtui jotenkin niin nopeasti etten ole itse ehinyt mukaan. Esikoista odoteltiin kymmenen kuukautta ja nyt tokasta kierrosta nappasi :)

Oltiin aivan varmoja ettei sitä enää meille, kun ikääkin on...

AatuEetu rv kai 7

Vierailija
29/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne omat kuulumiset sitten. :)

Mitäs täällä oli kyselty, ainakin sikiön [b]työnimestä[/b]. Meillä oli erittäin oiva työnimi keksittynä, siis erään ystäväni toimesta. Ikävä kyllä ehdin jo ottaa sen käyttöön ainakin ajatuksen tasolla silloin maaliskuussa ennen keskenmenoa, nyt tuntuu ettei pysty käyttämään tuota nimitystä. Vaikken siis silloin ehtinyt olla " raskaana" kuin muutaman päivän.

Ny tosiaan t olen miettinyt kutsumanimeä tyypille, mutta useimmiten häntä tulee kutsuttua joko tyypiksi, hepuksi tai kaveriksi. Täytyy katsoa nyt, jos joku nimitys sitten vakiintuu.

[b]Varsinaisia nimiä[/b] on mietitty jo pari vuotta, joten molemmille sukupuolille on valmiina jo melko kattava lista, ja koko ajan tulee lisää. Tytöille tuntuu olevan helpompi keksiä mieleisiä, johtunee hieman kieroutuneesta nimimaustani. :)

[b]Tyttö/poika -aavistuksista:[/b] Itsellä on ollut plussasta asti todella voimakas poikatunne. Eräällä ystävälläni on myös vahva tuntemus siitä, että tämä kaveri on poika. Hänessä on myös vähän ennustajan vikaa, että saapa nähdä.

[b]Kahvia[/b] olen juonut pari kertaa viikossa. Haju tai maku ei ole kuvottanut missään vaiheessa.

[b]Oireet[/b] ovat hävinneet lähes tyystin, paha olo ja väsytys ovat kadonneet. Nyt on jäljellä vain sinappikinkkuleipien ja maidon himo. :D Kyllä tällaiset raskausoireet aina kestää.

Flunssa on alkanut pikkuhiljaa hellittää, vaikka nokka onkin edelleen tukossa. Hiukkasen harmittaa, että heti kun pääsin takaisin kouluun, jouduinkin taas jäämään pois. Mutta parempi nyt levätä, ettei tosiaan saa jotain jälkitauteja.

Olen edelleen ihan autuaallisissa tunnelmissa sen keskiviikkoisen ultran tiimoilta. Uskomatonta, että tuo kahden sentin pituinen möykky voi jo liikkua. :D Ja parin viikon päästä pääsee näkemään heppulin uudestaan.

[b]Uudet tulokkaat:[b/] Tervetuloa mukaan. :) Käykää laittamassa esittelynne tuonne esittelypinoon, jos ette ole vielä tehneet niin. Päivitän listan taas tässä jahkakohta.

Hyvää viikonloppua kaikille toukotaapertajille!

-v-9+1 (kohta 1/4 raskausajasta takana!)

Vierailija
30/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta päivää ollut vain lukevana osapuolena. Hirmuisesti tarinaa täällä päivittäin. Olo on huono. Vuotoa aina reiluhkosti yhdyntöjen jälkeen, pitänee rauhoittaa hetkeksi se rintama. Poika ollut kipeä ja järjestänyt öistä extrahäppeninkiä. Tyttö ekalla partioleirillä - mitenköhän se äiskän " vauva" siellä pärjäilee mettän keskellä ??? Ei saanu ottaa ees kännykkää mukaan. Piti varata tänään eka neuvola, mutta unohtui...Tässä vaiheessa raskauden voipi vielä ajoittain " unohtaa" . Ihanaa, kun voi vielä nukkua mahalleen!

meikkis, rv. 7+1