Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa, olen laihduttanut 5 viikkoa ja LIHONUT 4 kiloa

Vierailija
04.08.2015 |

En edes ymmärrä miten tämä on mahdollista. Eli noin viisi viikkoa päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloin laihduttamaan sekä muuttamaan ruokatottumuksiani. Aikaisemmin olen syönyt todella epäterveellisesti (syömällä epäsäännöllisesti, paljon herkkuja) eikä minulla siis ole edes ollut ylipainoa vaan ihan itseni vuoksi olisin pari kiloa halunnut pudottaa sekä kiinteytyä. Eli tilasin silloin tuon fitfarmin superdieetti nettivalmennuksen, siitä sain hirveästi ideoita ruokavalioon sekä liikuntaan. Koska olen köyhä opiskelija en pystynyt ihan täysin noudattamaan kyseistä ruokavaliota vaan muokkasin siitä itselleni sopivan ja samalla kyseisen ruokavalion kalorit myös pienenivät. Liikuntaa harrastin useamman kerran viikossa, lenkkeilyä, tennistä ym. Nyt kävin vaa'alla ja huomasin että olen lihonut 4 kiloa. En tajua. En ole aikoihin syönyt yhtä terveellisesti ja kaloritkin ovat olleet siinä 1200-1500 kohdalla. Nyt kaikki tuntuu turhalta ja tekisi mieli luovuttaa :(

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 07:15"]

Itse taas olen laihduttanut 5 vk ja laihtunut 5kg. Viimeisen viikon painonpudotus pysähtyi joten oikeastaan 5kg meni neljässä viikossa. Nyt vaan pitää lisätä kierroksia että pudotus jatkuu.

[/quote]

Paino ei yleensä putoa tasaisesti, kroppa pitää taukoa välillä.

Vierailija
62/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa tulee syödä myös rasvaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorimatematiikan taidot heittää

Vierailija
64/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakeskelin "noin-arvoja"kaloreistasi. 

Puuro 150

Mehukeitto (jos ei vähäkalorinten 40

Marjat 20 

Prot. patukka 350

Omena 60 

Lounas 300

Päivällinen 300

Leipä ( 1 pala 80)

Kananmuna (1 kpl) 80

Huomioi, että esim. iltapala on vain yksi leipä ja yksi kananmuna. Lounas ja päivällinenkin on arvioin aika pieneksi. Jos tuplaat esim iltapalan: huomioi se. Kookoshiutaleita en laskenut. 

Saat siis tuon laskelmani mukaan 1380. 

Itse en sillä laihtuisi. Olen 160 cm/67. 

Kalorien laskeminen on mukava "harrastus" näin lomalla. Korjatkaa laskelmaani, jos joku jaksaa...

Vierailija
65/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tossa on käsittämättömän paljon hiilareita. Oon puuroa, banaania, protskupatukkaa, riisiä, perunaa, riisikakkua... Missä proteiini aamupalalta? Välipalaksi mielummin pähkinöitä/siemeniä ja marjoja/kasviksia/hedelmä. Kaikennäkönen teollinen light-höttö kannattaa jättää myös pois, syö puurossa mielummin marjoja.

Vierailija
66/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:20"]Esimerkki päivän syömisistä? [/quote] Meinasinkin laittaa mutta aattelin että viestistä tulee liian pitkä... Olen siis syönyt lähes joka päivä samalla kaavalla: Aamupala: puuroa (n. 1dl kaurahiutaleista), mehukeittoa, marjoja, (+kookoshiutaleita) Välipala: pieni proteiinipatukka ja omena TAI maitorahkaa banaanin ja mehukeiton kanssa Lounas: lihaa ja riisiä/perunaa ja kasviksia, olen saattanut yleensä tehdä kanawokkia tai lihapullia Illallinen: sama kuin lounas tai sitten joku välipala, esim banaani ja 2 riisikakkua Iltapala: pudding marjoilla/ruisleipää kananmunalla

[/quote]Hieno ruokavalio sulla. Vuodessa tulee hyvin tuloksia, veikkaisin +30 kg.

[/quote]

Mitä? Millä perusteella? Ei ikinä pitäis avata näitä laihdutuskeskusteluja, rupee vaan ärsyttämään...

Vierailija
67/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin lihoisin tuolla ap:n tänne laittamalla ruokavaliolla. En voi syödä kuin 2-3 kertaa päivässä mitään tai lihon. KÄytännössä syön tukevan lounaan ja sitten illalla esim. jogurtin, leipää ja hedelmää tai kasvista. Joskus jos aamulla on nälkä niin aamupalan. Tosin olen istumatyöläinen, liikuntaa harrastamaton keski-ikäinen nainen, tällaisilla kulutus on pieni.

Vierailija
68/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 jatkaa... Kannattaa tosiaan muistaa riittävä vedenjuonti ja se, että hiilarit kannattaa syödä alkupäivästä. Hyviä iltapaloja ovat mm. munakkaat. Tällöin verensokeri ei pääse nousemaan yötä vasten, sillä se jos mikä haittaa unenlaatua.

Vierailija
69/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu. Kasviksia lisää, niillä saa vatsan täyteen vähillä kaloreilla. Lounaalla ja päivällisellä 150g lihaa, mielellään kanaa/kalaa. Aamupalaksi vaikka munakas, puuro, ruisleipä jne. välipaloiksi hedelmiä. Riisiä, perunaa, pastaa jne. ei kannata laihduttajan syödä kuin kerran päivässä jos ihan pakko on, ei sekä lounaalla että päivällisellä.

Tälläisella ruokavaliolla (herkkuja unohtamatta, ainakin kerran viikossa syön pizzaa ja suklaata 3x viikossa) -10kg viime joulusta. Enkä muuten ole salilla käynyt tai muutenkaan himourheillut! Mitat nyt 170/62.

Vierailija
70/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 08:54"]

43 jatkaa... Kannattaa tosiaan muistaa riittävä vedenjuonti ja se, että hiilarit kannattaa syödä alkupäivästä. Hyviä iltapaloja ovat mm. munakkaat. Tällöin verensokeri ei pääse nousemaan yötä vasten, sillä se jos mikä haittaa unenlaatua.

[/quote]

Tämä on muuten juuri toisinpäin tutkimusten mukaan. Hiilihydraattiruoat olisi hyvä syödä illalla, koska ne väsyttävät ja rauhoittavat, ja siten auttavat nukkumaan. Lounaalla niitä ei kannata syödä niinkään paljoa koska iskee iltapäiväväsymys.

Vierailija
71/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkkaan tiesit todellisen aloituspainon? Ajattein vaan että jos aloitit krapulamorkkiksessa, niin huonosti syödyn ja hyvin juodun viikonlopun jälkeen paino voi nestehukan vuksi hyvinkin olla jopa 2-4 kiloa normaalia matalampi.

Muistakaa että painon vaihtelu ei ole sama asia kuin lihominen ja laihtuminen, nestetasapainon heilahtelu heiluttelee vakaa lyhyellä aikavälillä paljon enemmän kuin läskit.

Jatkat vaan, ei ole mahdollista lihoa neljää kiloa viidessä viikossa, jos syö alle kulutuksen.

Vierailija
72/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 09:10"]

[/quote]

Tämä on muuten juuri toisinpäin tutkimusten mukaan. Hiilihydraattiruoat olisi hyvä syödä illalla, koska ne väsyttävät ja rauhoittavat, ja siten auttavat nukkumaan. Lounaalla niitä ei kannata syödä niinkään paljoa koska iskee iltapäiväväsymys.

[/quote]

Se kyllä "rauhoittaa", mutta elimistössä jyllää insuliini ja niin kauan kuin sitä on ihmisellä elimistössä niin ihminen ei aidosti lepää vaan on vähän kuin lääkeunessa. 

Vierailija
73/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 07:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 07:15"]

Itse taas olen laihduttanut 5 vk ja laihtunut 5kg. Viimeisen viikon painonpudotus pysähtyi joten oikeastaan 5kg meni neljässä viikossa. Nyt vaan pitää lisätä kierroksia että pudotus jatkuu.

[/quote]

Paino ei yleensä putoa tasaisesti, kroppa pitää taukoa välillä.

[/quote]

viisi viikkoa on lyhyt aika.

Vierailija
74/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne lihakset on keränneet nestettä. Itse olen ikuinen dieettaaja eli jojoilen jossain normaalipainon ja ylipainon välissä. Aina, siis aina, on paino tippunut ihan hyvin, kun olen vaan pysynyt tiukkana. Nyt olen taas plösähtänyt ja 3 viikkoa ja -4,5kg. Alussa lähtee aina se 2kg helposti ja sitten 0,5-1kg viikossa. Tällä kertaa en todellakaan sitten liho takaisin. Tää on niin typerää, kun 3-4 vuoden välein laihdutan sen 10-14 kg.

Vierailija
75/83 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:04"]

No kyllä minäkin lihoisin tuolla ap:n tänne laittamalla ruokavaliolla. En voi syödä kuin 2-3 kertaa päivässä mitään tai lihon. KÄytännössä syön tukevan lounaan ja sitten illalla esim. jogurtin, leipää ja hedelmää tai kasvista. Joskus jos aamulla on nälkä niin aamupalan. Tosin olen istumatyöläinen, liikuntaa harrastamaton keski-ikäinen nainen, tällaisilla kulutus on pieni.

[/quote]

Täällä toinen samanmoinen. Olen 45v 162 cm / 48 kg ja syön töissä lounaan ja illalla leivän tai hedelmän. Siinä on päivän ruoat ja paino pysynyt näissä lukemissa viimeiset 5 vuotta. Joskus herkuttelen, mutta se joskus on tarkoittaa pari suklaapalaa kerrana kahdessa viikossa tai kyläpulla kerran kuussa. Alkoholia ehkä joka toinen kk 3 annosta kerralla. 

[/quote]

Kerrankin rehellistä puhetta! Tuntuu, että monet hoikat hokee aina, että syövät hyvin ja silti vaan pysyvät hoikkana, kun "vähän katsovat, ettei tule kohtuuttomasti syötyä". Todellisuudessa joko pitää olla himourheilija tai lintu syömään, jos meinaa vanhemmiten pysyä mitoissa. Itse olen teihin verrattuna "paksu" eli 162/63 ja joudun koko ajan pihtaamaan syömistä. Syön toki enemmän kuin te, mutta en todellakaan nautiskele mitään herkkuja joutumatta heti paastolle seuraavat pari päivää. Yksi ylimääräinen viineri on heti 500 g lisää seuraavaksi aamuksi ja sen saaminen pois on parin päivän tiukka dieetti. Liikun sen verran, että kävelen joka päivä vähintään 30 minuuttia reippaasti.

Ja minulla on pari ystävää, jotka paljon hoikempia ja ne ei koskaan syö niin paljoa kuin minä. Niiden syömiset on just luokkaa: aamulla kahvi rasvattomalla maidolla, lounaaksi oma vihersalaatti ilman kastiketta ja joku 50g broileria. Alkuillasta saattavat syödä pienen perunan ja kaksi lihapullaa tai pari voikkaria ilman voita pelkällä 5% emmetalilla ja kurkuilla.

Vierailija
76/83 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan, tarkoitus pudottaa ehkä noin 4kg. Aloitin myös lenkkeilyn tauon jälkeen. Mun ruokavalio on suunnilleen tällainen:

Aamupala: puuroa+marjoja, raejuustoa. Tai maustamaton jugurtti+kuitumuroja+marjoja ja raejuustoa.
Lounas: esim kanasalaatti. Ei salaatinkastiketta vaan öljylisä. Tai kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa. Ja raejuustoa.
Välipala: maustamaton rahka+marjoja. Vehnälesettä. Joskus öljyä hiukan sekaan.
Päivällinen: sama kuin lounas, yleensä syön myös ruisleivän tai perunaa. Vatsa ei kestä pastaa.
Iltapala: sama kuin välipala, tai munakas kasviksilla. Tai ruisleipä, päälle voita, raejuustoa, salaattia, kurkkua, tomaattia jne...

Vierailija
77/83 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:19"]

Kokeile jotain muuta.

[/quote]tämä

Vierailija
78/83 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:20"]Esimerkki päivän syömisistä? [/quote] Meinasinkin laittaa mutta aattelin että viestistä tulee liian pitkä... Olen siis syönyt lähes joka päivä samalla kaavalla: Aamupala: puuroa (n. 1dl kaurahiutaleista), mehukeittoa, marjoja, (+kookoshiutaleita) Välipala: pieni proteiinipatukka ja omena TAI maitorahkaa banaanin ja mehukeiton kanssa Lounas: lihaa ja riisiä/perunaa ja kasviksia, olen saattanut yleensä tehdä kanawokkia tai lihapullia Illallinen: sama kuin lounas tai sitten joku välipala, esim banaani ja 2 riisikakkua Iltapala: pudding marjoilla/ruisleipää kananmunalla

[/quote]

Mä olen normaalipainoinen ja laihduttanut normaalipainon sisällä noin. 8 kiloa about samalla ruokavaliolla... Mehukeittoa en kyllä kittaa ja toisen "pääruuan" syön yleensä salaattina tai kevyenä keittona, mutta toisella kyllä syön täysjyvä riisiä ja perunaa ja joskus jopa täysjyvä pastaa. Kertooko joku fiksumpi mikä tässä tosiaan muka mättää?

[/quote]

Annoskoko?

Vierailija
79/83 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:25"]

juo vettä ja syö riisiä ja kanaa. aasialaisetki syö noin ja maailman parhaassa kunnossa.

[/quote]

Kasviksia. Ne syö kasviksia, ei vain riisiä ja kanaa. Ja siksi ovat superhoikkia.

Vierailija
80/83 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:22"]Heitä vaaka ikkunasta ulos ja ota mittanauha käyttöön. Lihakset painaa enemmän kuin läski, joten olet voinut liikunnan takia saada lisäkiloja. [/quote] no viidessä viikossa ei kyllä lihakset neljää kiloa kasva hahahah :D maksimi kasvu naisella kuukaudessa on noin puoli kiloa.

[/quote]

Tämä on totta. Mulla kesti 11kk kun sain 8kg lihasmassaa ja tämä edellytti päivittäistä fyysistä työtä - rakensimme taloa ja kannoin mm 1800 kpl 18 kg harkkoja ylämäkeen sekä betoniämpäreitä muutaman sata kuukausien mittaan. Siihen saakka olin hoikka ja sen jälkeen normaalipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä