Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa, olen laihduttanut 5 viikkoa ja LIHONUT 4 kiloa

Vierailija
04.08.2015 |

En edes ymmärrä miten tämä on mahdollista. Eli noin viisi viikkoa päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloin laihduttamaan sekä muuttamaan ruokatottumuksiani. Aikaisemmin olen syönyt todella epäterveellisesti (syömällä epäsäännöllisesti, paljon herkkuja) eikä minulla siis ole edes ollut ylipainoa vaan ihan itseni vuoksi olisin pari kiloa halunnut pudottaa sekä kiinteytyä. Eli tilasin silloin tuon fitfarmin superdieetti nettivalmennuksen, siitä sain hirveästi ideoita ruokavalioon sekä liikuntaan. Koska olen köyhä opiskelija en pystynyt ihan täysin noudattamaan kyseistä ruokavaliota vaan muokkasin siitä itselleni sopivan ja samalla kyseisen ruokavalion kalorit myös pienenivät. Liikuntaa harrastin useamman kerran viikossa, lenkkeilyä, tennistä ym. Nyt kävin vaa'alla ja huomasin että olen lihonut 4 kiloa. En tajua. En ole aikoihin syönyt yhtä terveellisesti ja kaloritkin ovat olleet siinä 1200-1500 kohdalla. Nyt kaikki tuntuu turhalta ja tekisi mieli luovuttaa :(

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:42"]

Näitä kun lukee, niin näyttää siltä ettei ihminen tarvi ruokaa ollenkaan. Omppu päivässäkin tuntuu olevan liikaa.

[/quote]

Ihminen tarvitsee oikeasti hyvin vähän ruokaa nykyisillä töillä. Jos päivät vietetään istuen ja sinne istumiseen mennään bussilla/autolla, niin ei sitä energiaa kulu.

Vierailija
42/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:42"]

Näitä kun lukee, niin näyttää siltä ettei ihminen tarvi ruokaa ollenkaan. Omppu päivässäkin tuntuu olevan liikaa.

[/quote]

Ihminen tarvitsee oikeasti hyvin vähän ruokaa nykyisillä töillä. Jos päivät vietetään istuen ja sinne istumiseen mennään bussilla/autolla, niin ei sitä energiaa kulu.
[/quote]
Vähän riippuu siitä, millaista työtä tekee. Aivot tarvii energiaa toimiakseen. Ehkä siksi Suomen meininki on niin surkeaa, kun kaikki on jollain nälkäkurkidieetillä eikä aivot toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:20"]Esimerkki päivän syömisistä? [/quote] Meinasinkin laittaa mutta aattelin että viestistä tulee liian pitkä... Olen siis syönyt lähes joka päivä samalla kaavalla: Aamupala: puuroa (n. 1dl kaurahiutaleista), mehukeittoa, marjoja, (+kookoshiutaleita) Välipala: pieni proteiinipatukka ja omena TAI maitorahkaa banaanin ja mehukeiton kanssa Lounas: lihaa ja riisiä/perunaa ja kasviksia, olen saattanut yleensä tehdä kanawokkia tai lihapullia Illallinen: sama kuin lounas tai sitten joku välipala, esim banaani ja 2 riisikakkua Iltapala: pudding marjoilla/ruisleipää kananmunalla

[/quote]

Mä olen normaalipainoinen ja laihduttanut normaalipainon sisällä noin. 8 kiloa about samalla ruokavaliolla... Mehukeittoa en kyllä kittaa ja toisen "pääruuan" syön yleensä salaattina tai kevyenä keittona, mutta toisella kyllä syön täysjyvä riisiä ja perunaa ja joskus jopa täysjyvä pastaa. Kertooko joku fiksumpi mikä tässä tosiaan muka mättää?

[/quote]

Täysjyväriisi, -pasta ja peruna ei kohtuudella käytettynä mätä. Ap:llä energiapatukka on aivan turha, jos hän ei vedä hikitreeniä ja korvaa patukalla jotain ateriaa. Iltapalaksi pudding? Mikähän se on? Jos ei ole täyttä rasvaa ja sokeria niin sitten kuitenkin jokin prosessoitu lisäainepommi, joka on terveydenkannalta aivan turha. Kasviksia tulisi ap:n myös lisätä. Lisäksi annoskoot mättää ihan varmasti jos vain lihoo. Mitkään lihakset ei satunnaisella parin kerran viikottaisella liikunnan harrastamisella kasva kuukaudessa. Fakta on että jos lihoo niin syö liikkaa energiantarpeeseen nähden.

Vierailija
44/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot saavat kyllä energiaa ylimääräisistä kehonrasvavarannoista aivan tarpeeksi sillä niitähän suomalaisilla riittää.

Vierailija
45/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"] [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:20"]Esimerkki päivän syömisistä? [/quote] Meinasinkin laittaa mutta aattelin että viestistä tulee liian pitkä... Olen siis syönyt lähes joka päivä samalla kaavalla: Aamupala: puuroa (n. 1dl kaurahiutaleista), mehukeittoa, marjoja, (+kookoshiutaleita) Välipala: pieni proteiinipatukka ja omena TAI maitorahkaa banaanin ja mehukeiton kanssa Lounas: lihaa ja riisiä/perunaa ja kasviksia, olen saattanut yleensä tehdä kanawokkia tai lihapullia Illallinen: sama kuin lounas tai sitten joku välipala, esim banaani ja 2 riisikakkua Iltapala: pudding marjoilla/ruisleipää kananmunalla [/quote] Mä olen normaalipainoinen ja laihduttanut normaalipainon sisällä noin. 8 kiloa about samalla ruokavaliolla... Mehukeittoa en kyllä kittaa ja toisen "pääruuan" syön yleensä salaattina tai kevyenä keittona, mutta toisella kyllä syön täysjyvä riisiä ja perunaa ja joskus jopa täysjyvä pastaa. Kertooko joku fiksumpi mikä tässä tosiaan muka mättää? [/quote] Ei tossa oikeasti mätä mikään, mutta kateelliset sohvaperuna-av:t haluaa haastaa riitaa

[/quote]

Riippuu ihan määristä. Itse syön yhden kunnon aterian + aamiaisen + illalla jotain kevyttä. Jos söisin 5 ateriaa niin lihoisin aivan muodottomaksi. 

Vierailija
46/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 08:54"]

No kyllä minäkin lihoisin tuolla ap:n tänne laittamalla ruokavaliolla. En voi syödä kuin 2-3 kertaa päivässä mitään tai lihon. KÄytännössä syön tukevan lounaan ja sitten illalla esim. jogurtin, leipää ja hedelmää tai kasvista. Joskus jos aamulla on nälkä niin aamupalan. Tosin olen istumatyöläinen, liikuntaa harrastamaton keski-ikäinen nainen, tällaisilla kulutus on pieni.

[/quote]

Täällä toinen samanmoinen. Olen 45v 162 cm / 48 kg ja syön töissä lounaan ja illalla leivän tai hedelmän. Siinä on päivän ruoat ja paino pysynyt näissä lukemissa viimeiset 5 vuotta. Joskus herkuttelen, mutta se joskus on tarkoittaa pari suklaapalaa kerrana kahdessa viikossa tai kyläpulla kerran kuussa. Alkoholia ehkä joka toinen kk 3 annosta kerralla. 

Vierailija
47/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:20"]Esimerkki päivän syömisistä? [/quote] Meinasinkin laittaa mutta aattelin että viestistä tulee liian pitkä... Olen siis syönyt lähes joka päivä samalla kaavalla: Aamupala: puuroa (n. 1dl kaurahiutaleista), mehukeittoa, marjoja, (+kookoshiutaleita) Välipala: pieni proteiinipatukka ja omena TAI maitorahkaa banaanin ja mehukeiton kanssa Lounas: lihaa ja riisiä/perunaa ja kasviksia, olen saattanut yleensä tehdä kanawokkia tai lihapullia Illallinen: sama kuin lounas tai sitten joku välipala, esim banaani ja 2 riisikakkua Iltapala: pudding marjoilla/ruisleipää kananmunalla

[/quote]

Mä olen normaalipainoinen ja laihduttanut normaalipainon sisällä noin. 8 kiloa about samalla ruokavaliolla... Mehukeittoa en kyllä kittaa ja toisen "pääruuan" syön yleensä salaattina tai kevyenä keittona, mutta toisella kyllä syön täysjyvä riisiä ja perunaa ja joskus jopa täysjyvä pastaa. Kertooko joku fiksumpi mikä tässä tosiaan muka mättää?
[/quote] Ei tossa oikeasti mätä mikään, mutta kateelliset sohvaperuna-av:t haluaa haastaa riitaa
[/quote]

Mä jättäisin tuolta noi hötöt pois ja korvaisin jollain oikealla ruoalla. Mehukeitto on täysin ravintoaineköyhää, protskupatukat ihan sontaa ja kasviksia minusta aika vähän.

Vierailija
48/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote] Ei tossa oikeasti mätä mikään, mutta kateelliset sohvaperuna-av:t haluaa haastaa riitaa
[/quote]

Mä jättäisin tuolta noi hötöt pois ja korvaisin jollain oikealla ruoalla. Mehukeitto on täysin ravintoaineköyhää, protskupatukat ihan sontaa ja kasviksia minusta aika vähän.
[/quote]

Ja noi riisikakut!!!

Vierailija
49/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:39"]

NO VOITTEKO TE PAREMMIN TIETÄVÄT SITTEN KERTOA MIKÄ OLISI PAREMPI RUOKAVALIO? :)

[/quote]

No vaikka se tähänastinenkin! Herttinen, kun on paino ok ja löysyys korkeintaan vaivana, niin söisi sitten yhtä iloisesti kuin ennenkin ja liikkuisi vain vähän enemmän. Ihmeellistä epäjumalanpalvontaa koko touhu nykyisin. Sitten sekoitetaan vain sekä elämäntavat että ruokavalio, ihan ilman syytä. Koska pitää osallistua jaettuun hulluuteen. Pöh!

Vierailija
51/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ap mut veikkaan että ap:n tarkoittama "pudding" vois olla sellainen proteiinivanukas, jossa sekoitetaan protskujauhe veteen tai rasvattomaan maitoon, ja annetaan hetki seistä jääkaapissa niin tulee sellainen paksu koostumus.... Ainakin niitä näkyy kaupoissa pudding -nimellä.

Vierailija
52/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:59"]En oo ap mut veikkaan että ap:n tarkoittama "pudding" vois olla sellainen proteiinivanukas, jossa sekoitetaan protskujauhe veteen tai rasvattomaan maitoon, ja annetaan hetki seistä jääkaapissa niin tulee sellainen paksu koostumus.... Ainakin niitä näkyy kaupoissa pudding -nimellä.
[/quote]

Sontaa tuokin.

Vierailija
53/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:59"]

En oo ap mut veikkaan että ap:n tarkoittama "pudding" vois olla sellainen proteiinivanukas, jossa sekoitetaan protskujauhe veteen tai rasvattomaan maitoon, ja annetaan hetki seistä jääkaapissa niin tulee sellainen paksu koostumus.... Ainakin niitä näkyy kaupoissa pudding -nimellä.

[/quote]

Voi yök. Miksi ihmeessä ihmiset pistää suuhunsa kaikkea keinotekoista p***aa?! Ja sitten ihmetellään kun paino nousee ja jojoilee ja elimistö voi huonosti.  

Vierailija
54/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Voi hyvää päivää, kaikkea ne syökin :D

Vierailija
55/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Voi yök. Miksi ihmeessä ihmiset pistää suuhunsa kaikkea keinotekoista p***aa?! Ja sitten ihmetellään kun paino nousee ja jojoilee ja elimistö voi huonosti.  
[/quote]

Mä en kans yymmärrä. Kun olisi luonnollista ja hyvääkin ruokaa tarjolla.

Vierailija
56/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika, miksi, oi miksi te naiset ette osaa syödä järkevästi vaan kituutellaan ihme riiskakkudieeteillä ja ihmetellään kun aineenvaihdunta on sekaisin ja paino nousee ja jumittaa? Kroppa on kuin moottori; mitä enemmän se saa HYVÄLAATUISTA ruokaa, sitä paremmin se toimii eli aineenvaihdunta käynnistyy ja pysyy käynnissä. Mitä vähemmän ja huonommin syöt, sitä enemmän koneesi yskii ja pitää kiinni kaikista rasvanrippeistä mitä saa. Nakkaa nyt mäkeen ne puddingit ja riisikakut ja koosta ruokasi seuraavista aineista: kasviksia, marjoja, hyvälaatuista ja suht vähärasvaista lihaa: kana, paistijauheliha, kalkkuna, riista, riistalinnut, erilaiset kalat, kananmunat, äyriäiset, täysjyväpasta- ja riisi, perunaakin saa syödä, hyvä tumma täysjyvä/ruisleipä, maitotuotteista rahkaa jos maistuu. Älä läträä rasvaisilla kastikkeilla, opettele syömään 4-6 kertaa päivässä riippuen minkä verran liikut. Kasviksia saa syödä reilusti, lisäksi 100-150g lihaa/kalaa ja jonkin verran pastaa/perunaa/riisiä. Tässä on normaali ruoka-annos, jossa ei ole liikaa kaloreita, kun et hukuta sitä rasvaiseen kastikkeeseen, mausteilla saat muutettua makua.

Tylsää on tietysti se, että laihtuminen ei tapahdu viikoissa vaan tuloksia joutuu odottamaan pidempään. Mutta mitä järkevämmin homman teet, sitä pysyvämpiä on tulokset. Tarkoitushan on laihduttaa pysyvästi eikä palata vanhoihin ruokailutapoihin, eikö? Pitäisi siis alkaa syömään hyvälaatuista ruokaa siten että sitä tulee syötyä loppuelämä. Herkkuja voi sitten syödä silloin tällöin ilman että se vaikuttaa painoon. Millään 1200 kalorin dieetillä ette saa kuin kroppanne sekaisin, sen olen itsekin tehnyt ja karvaasti katunut. Onneksi hankin ammattiapua ja nykyään kalorit huitelee parintonnin molemmin puolin, annoskoot ovat jopa isoja mutta kun ne koostuvat kasviksista niin kalorimäärä pysyy sopivana. Mä olen miettinyt että ravintovalmentajan hommissa olisi kyllä kysyntää, kun tieto ihmisillä on tällä tasolla mitä tälläkin palstalla saa lukea...

Vierailija
57/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni noin omasta mielestä? :DDDD

Vierailija
58/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:30"]

Onko lihapullat itsetehtyjä vähärasvaiseen ja laadukkaaseen jauhelihaan vai jotain valmispullia, missä ei saa nimessä edes lihaa lukea? Jos valmispullia niin tarkista niiden ravintosisältö. Sisältävät paljon kaloreita, vähän mitään muuta.

[/quote]

Lihapullia ei tehdä vähärasvaisesta jauhelihasta.  Laadukas liha ei tarkoita samaa kuin vähärasvainen.

Vierailija
59/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen laihduttanut 5 vk ja laihtunut 5kg. Viimeisen viikon painonpudotus pysähtyi joten oikeastaan 5kg meni neljässä viikossa. Nyt vaan pitää lisätä kierroksia että pudotus jatkuu.

Vierailija
60/83 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta saattaa lisätä painoa, mutta mittanauhalla huomaat pienentyväsi. Liikunnan alussa lihaksiin saatta kertyä nestettä, joka poistuu kyllä. Kasvaneet lihakset kuluttavat energiaa enemmän jopa levossa, joten älä jätä liikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän