Mitä teit opiskelijahaalarillesi opiskelun päätyttyä?
Heititkö roskiin? Säilytitkö muistona? Irrotitko merkit?
Kommentit (32)
En edes hankkinut haalareita, kun pidin koko touhua lapsellisena.
Joko ne on jossakin kaapissa säilössä tai sitten olen heittänyt menemään. Kyllä ne haalarit olivat tärkeät silloin joskus, mutta ei niillä näköjään ole enää mitään merkitystä kun en edes tiedä mitä niille on tapahtunut.
Aluksi lojuivat pitkään varastossa ja lopulta heitin roskiin. En tarvinnut muistoksi koska minulle oli virhe koko opiskelupaikka enkä päiväkään alan palkkatöitä valmistumisen jälkeen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa noin 30 euroa. Niitä myydään syyslukukaudella, ei voi missata. On sovitus ja sitten tilataan.
Ei kaikille maksa mitään. Joissain ainejärjestöissä sponsoripaikat myydään kovaan hintaan hyvälle yhteistyötaholle, saadaan haalareiden lisäksi fuksi-infoon syötävät jne.
Toisissa fuksit itse kulkevat kaupoissa ja soittavat tuttavilleen myyden mainospaikkoja pilkkahinnoin ja alentavat haalarien hintaa näin.
Jotkut maksavat lupaamiensa mainosten moniväripainatuksella haalareista enemmän kuin yksivärisenä olisi tullut maksamaan ilman mainoksia, koska budjetoivat saavansa myytyä jokaisen mainospaikan, mutta lopulta saavat myytyä vain pari.
Yleensä jos sponsorit jäävät fuksien varaan, se mainoksista saatava raha jää aika pieneksi. Kulut painatuksesta kasvavat. Jos edellisenä keväänä jotkut valmistautuvat ja vaikka messuilla ja rekrytapahtumissa kysyvät heidän alastaan kiinnostuneilta yrityksiltä on onnistumisen mahdollisuudet paremmat. Joillain aloilla yritysten vetovoima on luontaista, yleensä lähipitseriat ei paljoa maksa varsinkaan, jos fuksit myy vain, jotta saavat mainoksia, vaikka voisi jättää polkuhintoihin myymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa noin 30 euroa. Niitä myydään syyslukukaudella, ei voi missata. On sovitus ja sitten tilataan.
Ei kaikille maksa mitään. Joissain ainejärjestöissä sponsoripaikat myydään kovaan hintaan hyvälle yhteistyötaholle, saadaan haalareiden lisäksi fuksi-infoon syötävät jne.
Toisissa fuksit itse kulkevat kaupoissa ja soittavat tuttavilleen myyden mainospaikkoja pilkkahinnoin ja alentavat haalarien hintaa näin.
Jotkut maksavat lupaamiensa mainosten moniväripainatuksella haalareista enemmän kuin yksivärisenä olisi tullut maksamaan ilman mainoksia, koska budjetoivat saavansa myytyä jokaisen mainospaikan, mutta lopulta saavat myytyä vain pari.
Yleensä jos sponsorit jäävät fuksien varaan, se mainoksista saatava raha jää aika pieneksi. Kulut painatuksesta kasvavat. Jos edellisenä keväänä jotkut valmistautuvat ja vaikka messuilla ja rekrytapahtumissa kysyvät heidän alastaan kiinnostuneilta yrityksiltä on onnistumisen mahdollisuudet paremmat. Joillain aloilla yritysten vetovoima on luontaista, yleensä lähipitseriat ei paljoa maksa varsinkaan, jos fuksit myy vain, jotta saavat mainoksia, vaikka voisi jättää polkuhintoihin myymättä.
Joillain killoilla on sovittu yksinoikeus tietyn yrityksen kanssa ja kilta saa rahaa, mutta haalarit maksaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kahdet koska vaihdoin välillä pääainetta, mutta molemmat haalarita mahtaa olla roskiksessa, en ole varma, siitä on niin kauan.
Mulla on kahdet, koska opiskelin ensin yhden alan ja sitten toisen. Molemmat yliopistossa ja molemmat haalarit oli käytössä. Molempiin olen kerännyt omat merkit, tosin edelliseen haalariin olin jättänyt ompelematta paljon merkkejä, kun paikat väheni, joten toisessa pääsin heti hyvään alkuun.
En koskaan ostanut haalareita. En kokenut mitään tarvetta "kuulua joukkoon" tai osallistua opiskelijabileisiin, joissa vedettiin viinaa kaksin käsin.
Voisin toki ostaa haalarit NYT. Opinnot loppuivat yli 15 vuotta sitten, mutta minä olen edelleen samoissa mitoissa (paino ja pituus) kuin 19-vuotiaana. Haalari ei siis kiristä vatsan kohdalta, kuten monella muulla keski-ikäisellä keskivartalolihavalla miehellä.
Ingen aning om var den är nu. Mycket märken och tuning samt utbytta delar hade den kära overallen men den har säkert åkt till återvinning tillsammans med ett par studentmössor som man inte täcks visa sig i.
Ovat hyvät mökillä puunteossa, risusavotassa, rantavesakon raivaamisessa ym. 😁
Ei meillä ollut. Siihen aikaan niihin naurettaviin haalareihin pukeutui vain teekkarit.
Tyttömme otti amk-opintojensa jälkeen omat haalarinsa käyttöön suojahaalareina maalaushommissa.
En ole työllistynyt, enkä edes saanut kavereita opiskeluaikoina, joten voisin heittää sen vaikka juhannuskokkoon. :D
Käytän vieläkin mm. wappuna