Lihottaako Ketipinor sittenkin?
Minulla on ollut vuosia annis 200mg, olen tiputtanut sen 75mg:aan nyt kesän aikana.
En ole paljoa ylipainoinen, olen 160cm ja tänä aamuna 67kg. Muutamia kiloja on tippunut melkein itsestään. Olen aiemmin laihduttanut, ja tuohon 67 kiloon on ollut tosi vaikea päästä, on ollu hirmuisen työn takana.
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (70)
Voikohan se paino lisääntyä niin nopeasti jos tarkkaan mietitään? Siis pelkästä lääkkeestä? Ja onkohan aikaväli ( muutamissa kuukausissa useita kiloja vain lääkkeestä) oikea?
Siis vastaaja joka on itse sitä mieltä että lääke ei sinänsä lihota. Tuo 56 kg.
Lihottaa 100% varmuudelaa kirjoitti:
Hiukka vanha ketju mutta kommentoin silti..
Minulla Ketipinor 300 mg illalla ja 150 mg jaettuna kolmeen osaan päivällä aivan selvästi alkaa nostamaan painoa.
Olen tarkkaan, mutten liian tarkkaan jottei kroppa mene ns. säästöliekille, noudattanut terveellistä ruokavaliota.
Sokeria, valkoista leipää, perunaa, pastaa, riisiä en syö ..en myöskään makeisia, sipsejä ym.ym.Aamu alkaa kaurapuurolla ja välipalaksi luonnonjugurtti johon laitan banaania ja maapähkinöitä, lounaaksi ja päivälliseksi yleensä vaihtelen jauhelikastiketta vihanneksilla tai broileria vihanneksilla. ..ja tietty juon n. 1-2 litraa vettä päivisin.
Liikun päivittäin pyörällä ja ulkoilen koiran kanssa.Ja j...lauta tästä huolimatta lihonut n. 10 kiloa puolessa vuodessa.
Niin, mä en keksi mitään mitä tuon yllä olevassa kaavassa voisin muuttaa.
Lisätäänpä vielä; alkoholia en ole juonut tippaakaan vuoden 2016 uudenvuoden jälkeen.
Niin, minulla psykiatrian erikoislääkäri huomautti tuosta lihoamisesta ja kehotti tarkkailemaan painoa
Tälläinen ansiolista lääkärillä: psykiatrian erikoislääkäri,
VET psykoterapeutti (VALVIRA, KELA), psykoanalyytikko (IPA).
Psykoterapian erityispätevyys. Psykoterapian kouluttajan erityispätevyys
Joten lopettakaa te kaloreista höpöttäjät ja lopettakaa tuo pätemisenne!
100 % varmuudella lihottaa kirjoitti:
Niin, minulla psykiatrian erikoislääkäri huomautti tuosta lihoamisesta ja kehotti tarkkailemaan painoa
Tälläinen ansiolista lääkärillä: psykiatrian erikoislääkäri,
VET psykoterapeutti (VALVIRA, KELA), psykoanalyytikko (IPA).
Psykoterapian erityispätevyys. Psykoterapian kouluttajan erityispätevyysJoten lopettakaa te kaloreista höpöttäjät ja lopettakaa tuo pätemisenne!
Usko vaan itsepetokseesi= syöt liikaa ja valehtelet itsellesi. 165/66.
Äärimmäisen harvoissa sivuvaikutuksissa oli aineenvaihduntaoireyhtymä.
Eli ei 100 %. T se 56 kg. Itse lopetan nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen harvoissa sivuvaikutuksissa oli aineenvaihduntaoireyhtymä.
Eli ei 100 %. T se 56 kg. Itse lopetan nyt tähän.
Tarkoitin itseäni; 100% varmuudella on ketipinorin syytä lihoamiseni.
Mutta, on Kait se teitä kalorilaskijoita uskottava...kuvittelen vain tämän kaiken.ehkä johtuu sairaudestani.
Useat lääkkeet kerryttävät nestettä elimistöön jopa kymmeniä kiloja, vaikka lääkkeessä ei kaloreita juuri olekaan niin siksi ne lihottaa..
Kyllä lääke voi lihottaa. Lääke joko vaikuttaa "vesihormoniin" jolloin kertyy nestettä. Tai voi myös vaikuttaa sokeri-ja rasva-aineenvaihduntaan jolloin paino nousee vaikka ei söisi enempää kuin ennenkään. Ottakaa selvää ennenkuin tulette pätemään!
Silti määrien pitää olla järkyttäviä niin nopeisin muutoksiin. Eiköhän lääkityksen aloittamisen jälkeen nopeasti lihoava tajuaisi, jos aiempien syömisten lisäksi syö pizzan ja suklaalevyn jokaikinen päivä