dieetti, eiku lihotus
Oon 25 ja häpeän ja masentaa oma kehoni. Olen niin älyttömän laiha. Rakastan grilli ruokia, karkkia, sipsiä ja dippiä, limsaaaa, tortilloja ja hesburger! Kyllä ja syön kyllä tavallista koriruokaakin. Aamupala on sellainen mikä jää syömättä. Mutta olen noin 166 cm pitkä ja painan 48 kg. Ja kun se paino ei vaan nouse. Laiha olen. Kädet ja jalat inhottaa kun luut paistaa ja näen laihat raajani... en vain kestä. Kroppakin on niin kapea. Miten saisin lihotettua itseäni niin että saisin painoni ainakin 56 kg. Miten saan 8 kiloa, miten?!
En kestä tätä enää. Yläasteella minua kiusattiin laihuuteni takia, mutta sillon en välittänyt vaan piilouduin vaatekerrastojen sisään. Miten saan ne 8 kiloa jotta en joka kerta itseäni katsoessa tuntisi pahaa oloa.
Kommentit (23)
Ala juomaan kaljaa tai siideriä useimpina päivinä viikossa. Olin samanlainen ruipelo kuin sinäkin, mutta eron jälkeen tuli vuosi juotua suruun tissutellen iltaisin. Lopputulos: +20 kg.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:13"]
Aamupala olisi aika tärkeä
[/quote]
Perustele aamupalan tärkeys.
En tiedä. Mieheni on samanlainen, ei liho millään. Ehkä ne apteekin vanhuksille tarkoitetut nutridrinkit voisi auttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:20"]
En tiedä. Mieheni on samanlainen, ei liho millään. Ehkä ne apteekin vanhuksille tarkoitetut nutridrinkit voisi auttaa.
[/quote]
Tiedätkö, mitä ne sisältää?
Syö säännöllisesti ja kirjaa alkuun syömiset vaikka kiloklubiin nähdäksesi, syötkö oikeasti riittävästi. Älä syö pelkkää roskaruokaa, hoikallakin menee verisuonet tukkoon. Pähkinöitä, öljyjä ym. runsasenergistä, kasviksia, maitotuotteita jne. ja sitten lisäksi herkkuja ;) apteekista saa nutridrinkkejä joissa on 300kcal pullossa, jos ei oo rahasta kiinni etkä jaksa syödä riittävästi, hae niitä :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:23"]
Syö säännöllisesti ja kirjaa alkuun syömiset vaikka kiloklubiin nähdäksesi, syötkö oikeasti riittävästi. Älä syö pelkkää roskaruokaa, hoikallakin menee verisuonet tukkoon. Pähkinöitä, öljyjä ym. runsasenergistä, kasviksia, maitotuotteita jne. ja sitten lisäksi herkkuja ;) apteekista saa nutridrinkkejä joissa on 300kcal pullossa, jos ei oo rahasta kiinni etkä jaksa syödä riittävästi, hae niitä :)
[/quote]
Mitä niissä nutridinkeissä on?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
KVVG
Vesi, maltodekstriini, maitoproteiini, sakkaroosi, rypsi- ja auringonkukkaöljy, kivennäis- ja hivenaineita, emulgointiaine (soijalesitiini E 322), happamuudensäätöaine (sitruunahappo E 330), karotenoideja, vitamiineja, koliini, aromeja, värejä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:23"]
[/quote]
[/quote]
Kato apteekin sivuilta, en muista ulkoa
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
KVVG
Vesi, maltodekstriini, maitoproteiini, sakkaroosi, rypsi- ja auringonkukkaöljy, kivennäis- ja hivenaineita, emulgointiaine (soijalesitiini E 322), happamuudensäätöaine (sitruunahappo E 330), karotenoideja, vitamiineja, koliini, aromeja, värejä.
[/quote]
Katsoin ja ainesosa luettelo oli huomattavasti pitempi. Suurin osa syömäkelvotonta ainesta. Ehkä ne kalorit kuitenkin kannattaa ottaa oikeasta ruuasta.
(Eikä tarvitse vetää hernettä nenään)
Mun mies on ihan samanlainen. Itsehän lihon vaan ruokaa katsomallakin. Viimeaikoina mies on yrittänyt aktiivisesti saada lihaa luiden ympärille (myös lihasta) ja syö todella paljon, sekä herkkuja että kotiruokaa, huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi minä ikinä. Itse olen taas yrittänyt laihduttaa ja syödä vähemmän/terveellisemmin. Tulos tällä hetkellä: miehellä +-0, mulla +5kg (lopetin imetyksen ja aloitin hormonaalisen ehkäisyn). Että sellasta... En osaa sanoa mikä auttais, käy vähemmän paskalla. Syö jotain mikä pistää aineenvaihdunnan jumiin.
Aika jännää että nutridrinkkejä juotetaan mm. vanhuksille ja anorektikoille ja ne sisältävät syömäkelvottomia ainesosia :D Eiköhän noi tuotteet ole tutkittuja ja turvallisia ihmisen käyttää. Kyllä ihmisen elimistö sulattaa muutakin ravintoa ja ainetta kun pottua ja läskisoosia.
Kaloreiden lisääminen normaalilla ruualla voi olla vaikeaa, koska maha tulee helposti täyteen. Nutridrinkit ovat hieno tapa lisätä kaloreita, täyttämättä mahaa liikaa. Että sen voi itse miettiä kumpi on helpompi lisätä päivittäiseen ruokavalioon 6dl pirtelöä vai esim. 500g pottua ja 400g makkarakastiketta. Molemmissa 900kcal.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:07"]
Aika jännää että nutridrinkkejä juotetaan mm. vanhuksille ja anorektikoille ja ne sisältävät syömäkelvottomia ainesosia :D Eiköhän noi tuotteet ole tutkittuja ja turvallisia ihmisen käyttää. Kyllä ihmisen elimistö sulattaa muutakin ravintoa ja ainetta kun pottua ja läskisoosia.
Kaloreiden lisääminen normaalilla ruualla voi olla vaikeaa, koska maha tulee helposti täyteen. Nutridrinkit ovat hieno tapa lisätä kaloreita, täyttämättä mahaa liikaa. Että sen voi itse miettiä kumpi on helpompi lisätä päivittäiseen ruokavalioon 6dl pirtelöä vai esim. 500g pottua ja 400g makkarakastiketta. Molemmissa 900kcal.
[/quote]
Kaloreita saa lisättyä rasvalla, ei siihen tarvita noita lisäainesotkuja. Eikä paljon pottua ja makkaraa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:07"]
[/quote]
Aika jännää tosiaan, että syötetään sairaille ja vanhuksille.
Pystytkö syömään pähkinöitä?
Pähkinöissä on paljon hyvää rasvaa, ja niitä napsimalla voisit saada lisää painoa. Aina varoitetaan, että laihduttajien ei pitäisi syödä paljoa pähkinöitä, koska suuri määrä pähkinää lihottaa.
Voisithan katsoa netistä jonkun laihdutusohjeen, ja tehdä päinvastoin kun niissä sanotaan.
Isommat annoskoot, paljon hyvää rasvaa (pähkinät, avokado... jne), napostele usein yms. Eiköhän ala painoa tulla.
Mutta liikunnan lopettamista en kannata. Ei ole hyvä jos ei liiku ollenkaan.
Aamupala olisi aika tärkeä