Olenko ryypännyt aivosoluni vai olenko sairas?
Tarvitsen neuvoa ja mahdollista diagnoosia.
Ahdistaa koska tämä vaivaa lähes joka päivä elämääni.
Oon jo kauan sitten huomannu muistini huonontumisen. Itseasiassa se taitaa vaan mennä huonommaksi koko ajan. En muista ihmisten kertomia juttuja kauhean hyvin. Vaikka ne olisivat mielenkiintoisia niin koko tarinan voi kertoa mulle monta kertaa uudestaan ja tajuan aina silloin, että oon unohtanut puolet koko jutusta. Olivat ne sitten järkyttäviä tai iloisia asioita. Tämä nyt ei ole niin vakavaa mutta rasittavaa kuitenkin välillä.
En muista myöskään mitä olin tekemässä tai mitä olen tehnyt, mihin laittanut ja miksi. Ajatus katkeaa lähes koko ajan. Tämän kirjoituksenkin aikana.
Päätä on alkanut särkemään päivittäin tai no jomottaa ärsyttävästi ja välillä iskee inhottava pistos tai sitten tuntuu silmien takana ihmeellinen särky, ei kipeä mutta outo. Ennen ei ole ikinä ollut mitään särkyjä tai no hyvin harvoin.
Tunnen itseni tosi tyhmäksi. Puheeni on kun puhevammainen puhuisi. En muista sanoja ja muutenkin puhun epäselvästi ja aina sanoistani ei saa selvää. Puhuminen on työlästä ja jotenkin täytyy keskittyä täysillä siihen mitä sanoo. Tämäkin on lisääntynyt vauhdilla.
En ole enää kovin sosiaalinenkaan. On niin vaikeaa keskustella ja sen lisäksi tuntuu, että ajatukset alkaa liidellä ihan jossain muualla vaikka yritän keskittyä. Tekisi mieli vaan itkeä välillä kun en pysty kommunikoimaan ja olemaan läsnä kovin hyvin.
Inhottavaa. Mitään ei muista ja ajatus katkeaa. Olen usein ihan omissa maailmoissani. Tuntuu vaan että aivot sulaisi koko ajan pikku hiljaa ja katoan jonnekin kaukaisuuteen.
Niin ja juon pari kertaa viikossa..joskus enemmän.
Olen kyllä lopettamassa lystin kokonaan.
Kommentit (34)
Minkä ikäinen olet ja kuinka kauan olet juonut?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:08"]En nyt ihan ymmärtänyt että miten ryyppäys liittyy tuohon tarinaan? Missä kohtaa ryypättiin?
[/quote]
Juon viikottain. Juonut jo useamman vuoden perseet muutaman kerran viikossa. Joskus tosiaan enemmänkin.
Ehkä olet yksinkertaisesti masentunut?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:08"]En nyt ihan ymmärtänyt että miten ryyppäys liittyy tuohon tarinaan? Missä kohtaa ryypättiin? [/quote] Juon viikottain. Juonut jo useamman vuoden perseet muutaman kerran viikossa. Joskus tosiaan enemmänkin.
[/quote]
Eihän tuo ole vielä paljon mitään.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:11"]Mene lääkäriin.
Luultavasti juot liikaa, mutta oireet voi johtua myös esimerkiksi masennuksesta tai stressistä tai jostain vakavammastakin. Juominen on kuitenkin sinulle selkeä ongelma, joten tee itsellesi palvelus ja hakeudu hoitoon!:)
Vaikka kyseiset oireet eivät johtuisikaan juomisesta, niin huomaat kyllä miten olosi muuten kohenee juomisen lopetettuasi! Tsemppiä!
[/quote]
Juu olen alkanut käymään a-klinikalla ja aloitan lääkekuurin alkoholiongelmaan. Olen vasta 20v. nainen ja en halua elämäni valuvan hukkaan juomisen takia ja olen valmis muuttamaan tapojani. Niin paljon olen sillä pilannut...
Kiitos!
Olisiko syynä stressi tai masennus joka vielä lisääntyy juomalla.
Minkä lääkityksen saat? Antabuksen vai sen toisen joka vie nousuhumalan ym?
Samat oireet. En juo. Kilpirauhasessa on ollut ongelmia.
Stressi ja masennus aiheuttavat lähimuistin häiriöitä ja muita ajatushäröjä. Et ole tuohon ikään vielä kerennyt juoda aivojasi kanveesiin, joten ilmeisesti lääkitset alkoholilla jotain ongelmaa, joka aiheuttaa myös nuo kuvailemasi jutut.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:08"]En nyt ihan ymmärtänyt että miten ryyppäys liittyy tuohon tarinaan? Missä kohtaa ryypättiin? [/quote] Juon viikottain. Juonut jo useamman vuoden perseet muutaman kerran viikossa. Joskus tosiaan enemmänkin.
[/quote]
[/quote]
On se siinä vaiheessa kun on sekoillut ja pilannut asioita. Ihmissuhteet, koulutus, luonne ja raha-asiat ovat pelkästään alkoholin takia menneet järkyttävän huonoon suuntaan.
Saatan juoda 4 krt viikossa, vetää kauheat perseet ja tämän aikana melkein tappaa itseni, käyttää kuukauden rahat, harrastaa seksiä väärien ihmisten kanssa ja saada kauheita raivokohtauksia.
Ihan oikeesti asioiden on MUUTUTTAVA. Nyt eikä 10v. päästä.
Ja siis reviaa ajattelin kokeilla. Se kuulemma auttaa poistamaan alkoholin tuottaman mielihyvän.
En tiedä olenko masentunut.. Tyytymätön ja pettynyt itseeni ja pakko sanoa, että olen ollut tosi stressaantunut tekemieni valintojen vuoksi. Voiko stressi tosiaan aiheuttaa noin paljon oireita?
Haluan vielä lisätä että saatan olla tosi pirteä ja yhtäkkiä kohta muuttua tosi hiljaiseksi ja melankoliseksi vaikka olisi hauskaa seuraa. Alkaa myös väsyttämään yhtäkkiä tosi paljon. Mieliala heittelee päivän aikana paljon, oon varmaan uupunutkin koska väsymys on tosi voimakas aina yhtäkkiä.
Älä ressaa ja lähde metsään kävelylle, tai keräämään mustikoita. Siinä se mieli virkistyy.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:39"]Älä ressaa ja lähde metsään kävelylle, tai keräämään mustikoita. Siinä se mieli virkistyy.
[/quote]
Juu oon ajatellutkin, että tässä kun saan juomisen ruotuun niin tahdon alkaa lääkitsemään itseäni liikunnalla. Kävelyä ja sellaista rauhoittavaa tekemistä.
Oma hyvinvointi on jäänyt kyllä ihan pois elämästä juomisen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:15"]
[/quote]
[/quote]
On se siinä vaiheessa kun on sekoillut ja pilannut asioita. Ihmissuhteet, koulutus, luonne ja raha-asiat ovat pelkästään alkoholin takia menneet järkyttävän huonoon suuntaan.
Saatan juoda 4 krt viikossa, vetää kauheat perseet ja tämän aikana melkein tappaa itseni, käyttää kuukauden rahat, harrastaa seksiä väärien ihmisten kanssa ja saada kauheita raivokohtauksia.
Ihan oikeesti asioiden on MUUTUTTAVA. Nyt eikä 10v. päästä.
Ja siis reviaa ajattelin kokeilla. Se kuulemma auttaa poistamaan alkoholin tuottaman mielihyvän.
En tiedä olenko masentunut.. Tyytymätön ja pettynyt itseeni ja pakko sanoa, että olen ollut tosi stressaantunut tekemieni valintojen vuoksi. Voiko stressi tosiaan aiheuttaa noin paljon oireita?
Haluan vielä lisätä että saatan olla tosi pirteä ja yhtäkkiä kohta muuttua tosi hiljaiseksi ja melankoliseksi vaikka olisi hauskaa seuraa. Alkaa myös väsyttämään yhtäkkiä tosi paljon. Mieliala heittelee päivän aikana paljon, oon varmaan uupunutkin koska väsymys on tosi voimakas aina yhtäkkiä.
[/quote]
Jos oot masentunut älä ota Reviaa. Se poistaa paitsi alkoholin tuoman mielihyvän, mutta myös kaiken muunkin mielihyvän kun sitä on veressä.
Minulla esti hyvin alkoholin himoa sekä pystyin kontrolloimaan että ei ollut ongelmia pysyä yhdessä lasillisessa.
Masentuneelle en suosittele yritin itsaria, Revian syystä.
Mene lääkäriin.
Luultavasti juot liikaa, mutta oireet voi johtua myös esimerkiksi masennuksesta tai stressistä tai jostain vakavammastakin. Juominen on kuitenkin sinulle selkeä ongelma, joten tee itsellesi palvelus ja hakeudu hoitoon!:)
Vaikka kyseiset oireet eivät johtuisikaan juomisesta, niin huomaat kyllä miten olosi muuten kohenee juomisen lopetettuasi! Tsemppiä!