Kahvipaketti Prismassa 7,45
Vielä 55 senttiä lisää Pauligin New York kahviin niin mittani on täysi. Eilen meni myös paikallisella abc:llä vihdoin dieselin 2 e/litra rikki.
Mistähän sitä alkaisi säästämään?
Oletteko te jo luopuneet jostain tai harkinneet luopuvanne?
Kommentit (82)
Kohta varastaminen on halvempaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo kuin aamukahvin ja ajattelin siinäkin siirtyä pikkukuppiin.
EN mä vielä muusta,lihaa en syö,kalaa joskus.
Mä olen myös siirtynyt juomaan vain aamukahvin kun aiemmin tuli keitettyä iltapäivällä toisen kaksi kupillista. Lisäksi olen luopunut kokonaan kahviloissa käynneistä ja enää en hae ollenkaan noutokahveja.
Jos hinta vielä nousee niin jatkossa juon kahvia vain viikonloppuaamuisin.
Kyllähän tuon on huomannut, että hinnat on nousseet. Ja ihmisillä menee taloudellisesti huonommin.
Tällä paikkakunnalla en monesti ole saanut yhtään Lidlin tarjousta ostettua, kun ne on aina myyty loppuun. Samoin en ole yhtään punalaputettua tuotetta nähnyt Alepassa tai Prismassa pitkään aikaan. Ne taidetaan kaikki hamstrata heti kun laittavat esille.
Vähän aikaa sitten Lidl ja punalaputetut tuotteet oli jotain ”noloa” tälläkin palstalla. Nyt on niin kysyttyä ettei enää saa, jos ei ole heti haukkana paikalla.
Kahvi on nautintoaine eikä ollenkaan välttämätön. Jos on tiukkaa, silloin mietitään mistä ylimääräisestä luovutaan.
Mun joka-aamuinen herkullinen aamukahvini on parhaita asioita mun surkeassa elämässäni, joten vaikka maksaisi 20e/kg niin en luopuisi siitä. Jättää jonkun yhden roskaruoan (tai muun ei-tippaakaan-pakollisen-mutta-kivan) väliin kuukaudessa niin sillä se erotus kuittaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin nyt hamstrata kahvia juurikin siitä syystä että kohta se maksaa jo kympin paketti.
Muussa en ole huomannut hintojen nousua niin radikaalisti, mutta kahvia meillä kuluu paljon ja ollaan myös tarkkoja merkistä.
No osta apteekista kofeiinipillereitä jos vieroitusoireet noin pelottavat. Yhdessä pillerissä on 100 mg kofeiinia eli saman verran kuin kahvikupillisessa, hintaa noin 5 centtiä pilleri.
Juon kofeiinitonta, kiitos vain.
Pidän kahvin mausta ja kahvittelu on mukava, sosiaalinen tapahtuma.
Voi kuule, meidän lähikaupassamme New York on hitusen päälle yhdeksän euroa!
5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä." -Ilmestyskirja 6
Kahvi ei ole vielä liian arvokasta. Itse juon yleensä mukillisen päivässä ja se aamuisin. Harvoin juon enää puolenpäivän jälkeen. Ehkä vierailulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut juo suodatinkahvia
Minä join halvinta Juhla Mokkaa 20 vuotta ennen kuin ostin kahviautomaatin. Nyt juon kahvia laadukkaista pavuista ja jännästi myös kahvista johtuvat närästysoireet ovat hävinneet täysin. On vähän arvokkaampaa, mutta parempi olo ja paljon parempi maku suussa ovat sen arvoisia.
Olet aivan oikeassa.
Silloin kun huushollissa vielä molemmat joimme kahvia oli säännöllistä närästystä.
Etsiskeltiin sopivaa sumppia ja päädyttiin Kaffa Roastaryn Monsuun Malabar valmiikisi jauhettuun kahviin.
Sitä oli silloin mm. paikallisen CityMarketin valikoimissa.
Triplahinta, mutta kulutus kotona oli vähäistä ja närästystä ei havaittu.
Sittemmin rouva päätyi murukahveihin ja minä siirryin teenjuojaksi.
Teetä tilaan netistä Teeleidiltä.
Mustan, maustamattoman teen valikoimat ovat isoissakin kaupuissa valitettavan suppeita.
Maustettuja "teitä" sen sijaan riittää metritolkulla hyllyissä.
Ostakaa teehaudutuspusseja ja mustaa irtoteetä (black tea) ja hauduttakaa tuotos noin 4-5 minuuttia.
Maksaa vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että kaupat käyttävät tilaisuutta hyväksi ja korottavat hintoja tarpeettoman paljon.
Tuo tarkoittaa, että ihmiset vähentävät parturikäyntejä, vaateostoksia, kahvila - ja ravintolakäyntejä. Toivotaan ettei työntekijöillä ole asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun joka-aamuinen herkullinen aamukahvini on parhaita asioita mun surkeassa elämässäni, joten vaikka maksaisi 20e/kg niin en luopuisi siitä. Jättää jonkun yhden roskaruoan (tai muun ei-tippaakaan-pakollisen-mutta-kivan) väliin kuukaudessa niin sillä se erotus kuittaantuu.
Oikea asenne!
Mielihyvätekijöistä kannattaa pitää kiinni.
Se on henkilökohtaisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää.
Lidlistä saa hyviä Bellaromin kahveja hintaan 3,99e.
Melko pölö pitää olla että 8e samanlaatuisesta kahvista maksaa....
Ei kai sillä nyt oo väliä mitä joku kahvipaketti maksaa. Ostaa jos tekee mieli.
Minulla ei ole taloudellisesti ongelma maksaa tuollaisia summia paketista kahvia, on kyllä varaa, mutta kuten ap:llä, säästöt ei kerry samaan tapaan kun ruoka niin kallista. Ennen ei tarvinnut miettiä kahvihyllyn edessä ottaako vaikka sitä New York kahvia vai Juhlamokkaa, mutta eilen kyllä katselin mikä on halvinta kun ei niissä mauissa niin isoja eroja ole. Mitää n Euroshopperia tai CostaRicaa en osta mutta melkeimpä kaikki muu käy. Ostin eilen Juhlamokkaa ja KultaKatriinaa. Ennen KultaKatriinakin oli ns.halpiskahvi, ei ole enää kun hinta yli 5e.
Kun laittaa oikeat mitat juhla mokkaan, niin se on herkullista. Tietysti se on pahaa jos kahvipuruja tai vettä laittaa liikaa. Tulee vesikahvia tai sitten liian väkevää.
Juon nykyään Pirkan kahvia. Alle 4e paketti. Tarpeeksi hyvää on.
Kyllä se on ollut tiedossa että hinnat nousee. Ja sota nostaa niitä entisestään.
Itse vähennän työpaikalla kahvin juontia ja lupauduin väh. 3 kertaa viikossa menemään bussilla töihin. Kun lämpenee, menen pyörällä.
Mieheni on vaikea pala, keittää aina koko pannun kahvia ja kaataa loput hävikkiin. Lisäksi tekee etätöitä kotona ja pitää konetta yötä päivää päällä, kun kestää muka liikaa aamulla käynnistää kone.