Monta kertaa vuodessa olet saikulla?
Miten heppoisesta syystä olet "saikuttanut"? Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän tämä nykyajan ihmisten "työkyvyttömyys".
Kommentit (35)
Googlaamalla selvisi että keskiarvo olisi 9pv. Kuka piti multa jääneet 8 pv perseilyyn? :D
Olin vuoden sairauslomalla, joka loppui nyt kevättalvella.
Edellisen kerran 19v sitten 3 viikkoa leikkauksen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:25"]Olin vuoden sairauslomalla, joka loppui nyt kevättalvella.
Edellisen kerran 19v sitten 3 viikkoa leikkauksen vuoksi.
[/quote]
Palauduitko työkuntoon?
Kahden viime vuoden aikana 0 päivää. Niitä edellisenä vuonna 2 pv.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:25"]Olin vuoden sairauslomalla, joka loppui nyt kevättalvella. Edellisen kerran 19v sitten 3 viikkoa leikkauksen vuoksi. [/quote] Palauduitko työkuntoon?
[/quote]
Työelämässä olen, tosin vahvoja särkylääkkeitä syön kaiketi vielä tosi kauan. Pitää olla tyytyväinen, että selvisi hengissä.
Joka vuosi, kun koulu alkaa, (olen ope), saan muutaman viikon kuluessa flunssan. Sitä odotellessa.
Viime vuonna olin tapaturman jälkeen yli 3kk saikulla, sen jälkeen en onneksi ole ollut päivääkään.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:51"]
Miten heppoisesta syystä olet "saikuttanut"? Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän tämä nykyajan ihmisten "työkyvyttömyys".
[/quote]
Oln saikulla vain kun olen oikeasti sairas. Voi mennä vuosikausia ilman ainuttakaan saikkupäivää.
Ihailtavaa, miten terveitä täällä useat ovat. Minä olen aina tuntenut huonoa omaatuntoa sairastamisesta enkä koskaan ollut poissa töistä ennen kuin esimies tai työkaverit oikeasti pakottavat tai kuumetta oli yli 38,5. Nyt työkaverin lapsi sairastui vakavasti eikä hän voi saada mitään pöpöjä ja ensimmäistä kertaa olen alkanut jäädä kotiin helpommin. En halua, että työkaveri saa minun sairauteni ja ehkä tartuttaa sen lapseen ja lapsi menehtyy.
Viime vuosina olen myös sairastellut enemmän. Sain astma-diagnoosin ja nyt ihan perusflunssatkin kestävät kauemmin ja ovat paljon pahempia. Viime keväänä olin kaksi kertaa poissa flunssan takia niin, että sain lääkäriltä sairauslomaa 5-7 päivää. Lisäksi olin poissa lapsen sairauden takia 2x2 päivää eli yhteensä olin kaksi viikkoa poissa töistä tänä vuonna tähän mennessä.
Saikulla en kertaakaan kuuteen vuoteen. Yrittäjän pitää olla tosi sairas, että järjestely kannattaa eikä parin päivän saikusta saa edes rahaa, omaan piikkiin menee fiunssat jne.
Olen ollut työelämässä kohta 15v. Omat saikut on laskettavissa yhden käden sormilla, lisäksi tulee muutamat lasten takia tulleet poissaolot. Pieni flunssa ei minua töistä pois jätä, mutta isommat haverit kyllä. Esim työtapaturman takia olin pelistä pois kaksi kuukautta. Viimeksi oli saikulla vuosi sitten, viisaudenhammas leikattiin pois ja tulehduksen takia olin pois töistä viikon.
Olen ollut saikulla tasan kerran, ja silloinkin vain päivän. Menin kyllä ensin töihin, mutta oli pakko lähteä kotiin. Syynä niin jäätävä univelka, ettei työnteosta vain tullut mitään :D
Tänä vuonna olen ollut 6 vkoa. Normaalisti ehkä 5 päivää vuodessa.
Olen puolet vuodesta sairaana kiitos sisäilman. Vaikka nykyään "terveissä" tiloissa silti sairaudet kulkevat mukana. Ei VOIS vähempää kiinnostaa nää Pirjot, jotka kaakattaa, että mä en oo ikinä kipee ja raadan muiden työt. Mun elämä on selviytymistä ja olen onnellinen kun SAAN olla terve.
Viime talvena kaksi päivää kuumeen takia ja kaksi päivää mahataudin takia. Meillä hoidetaan vastasyntyneitä ja sairaana EI saa tulla töihin.