Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu säästövinkki: Laihduta!

Vierailija
06.03.2022 |

Iso osa suomalaisista on ylipainoisia. Kaiken lisäksi lihavuus on yleisempää pienituloisten joukossa, siis juuri niiden, joille säästäväinen rahankäyttö on eniten tarpeen. Siksi pidänkin hämmästyttävänä, miksi laihduttaminen mainitaan niin harvoin kun puhutaan keinoista säästää rahaa.

Laihtumisen hyödyistä pääsee nauttimaan heti pienentyneiden ruokakulujen muodossa, koska kevyempi kroppa kuluttaa vähemmän energiaa. Pitkällä tähtäimellä säästöä kertyy myös terveydenhuoltomenoissa, koska lihavuus altistaa tunnetusti monille sairauksille.

Mistä johtuu, että laihduttamisesta ollaan niin hiljaa, vaikka sen hyödyt on ilmeiset?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n "omaperäinen" ja tosi "nerokas" ratkaisu köyhille on siis: kuluttakaa vähemmän, niin olette vähemmän köyhiä.

Ja tavoite: vittttuilla samalla köyhille ja lihaville, tuntea itse ylemmyyttä.

Vierailija
62/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut kyllä on aika kalliita. Näin köyhänä ajattelen, mitä kaikkea oikeampaa ruokaa saisi jo 3 euron karkki- tai sipsipussin hinnalla. Halpaa ruisleipää, porkkanoita, puuroa, kananmunia tai maustamatonta jugurttia jonkun hedelmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap ei siis ole koskaan ollut oikeasti köyhä.

kun ei ole kunnolla rahaa ruokaan, ostaa mahdollisimman paljon  ja sitä halvinta mahollista, millä saa mahansa täyteeen ja mistä saa vitamiineja ja ravinteita. ei sillon mietitä  omaa ulkonäköä vaan pärjäämistä.

Niin siis vaikka söisi vähemmän kuin oman energiatarpeensa verran halpaa ruokaa ei laihtuisi?

Kun on köyhä, ekana prioriteettina ei ole laiha ulkonäkö. Usko pois.

Prioriteetti on saada mahdollisimman paljon kaloreita, jotta jaksaa seuraavaan päivään.

Mä elän jo lähinnä perunoilla ja munilla. Olen silti pari kiloa ylipainoinen.

Sun naurettava, pinnallinen ininäsi ei vaikuta mihinkään.

Ymmärrätkö lainkaan, kuinka naurettava selityksesi on? Jos olet ylipainoinen etkä laihduta, syöt enemmän kaloreita kuin tarvitset. Voisit siis hyvin syödä vähemmänkin.

Jos syö enemmän kuin tarvitsee, lihoo. Nyt oli puhe laihtumisesta.

Vierailija
64/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt laihduttanutja aika +-0 on säästö..ne rahat mitkä meni ennen herkkuihin on nyt mennyt kun yritän ostaa monipuolisesti terveellistä ruokaa..käytän toki kauden kasviksia ja syön kaurapuuroo ja kananmunia, mutta liian yksipuolinen ruokavalio tekee minulla sen nälän ja kyllästymisen ja kohta olen suklaan kimpussa. Toki se olisi silkkaa säästöä kun ei mitään söisi.

Vierailija
65/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pidänkin hämmästyttävänä, miksi laihduttaminen mainitaan niin harvoin kun puhutaan keinoista säästää rahaa.

Terveellisesti syöminen EI SÄÄSTÄ rahaa.

------

Salaatipuska maksaa enemmän kuin 8 lihapiirakkaa ja HK-lenkki yhteensä!

Ja siksi höyhät ovat lihavia!

------

Kumman ostat köyhänä ennemmin?

- salaatin VAI

- 8 lihistä + HK

------

Ja kummalla pärjäät pidemmälle?

------

T y h  m ä  aloitus!

------

Partymix sal.sekoitus 150g  -  3.39€

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/partymix-sal-sekoitus-150g-itse-733…

VS.

Koskikylän Lihapiirakka (8 kpl)   -   1.39 €

https://offers.kd2.org/fi/fi/lidl/pgCmp/

HK Sininen lenkki   -   1.99 €

https://offers.kd2.org/fi/fi/lidl/picEW/

Todella typerä vertaus taas. Salaattia ei ole mikään pakko syödä, ja tuo salaattisekoitus on vielä huomattavan kallis.

Laitapa hintoja tiskiin vähemmän typerästä esimerkeistäsi.

Tosin en jää sitä lukemaan, mutta muille lukijoille...

Etkö kyennyt laittaa hintalinkkejä. Kykenit vain tyhmittelemään. Et muuta. Tuollaisella ei ole mitään arvoa - pelkkää suunsoittoa.

TIRSK

Vierailija
66/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun ei ole kunnolla rahaa ruokaan, ostaa mahdollisimman paljon  ja sitä halvinta mahollista, millä saa mahansa täyteeen ja mistä saa vitamiineja ja ravinteita. ei sillon mietitä  omaa ulkonäköä vaan pärjäämistä.

Niin siis vaikka söisi vähemmän kuin oman energiatarpeensa verran halpaa ruokaa ei laihtuisi?

Kun on köyhä, ekana prioriteettina ei ole laiha ulkonäkö. Usko pois.

Prioriteetti on saada mahdollisimman paljon kaloreita, jotta jaksaa seuraavaan päivään.

Mä elän jo lähinnä perunoilla ja munilla. Olen silti pari kiloa ylipainoinen.

Sun naurettava, pinnallinen ininäsi ei vaikuta mihinkään.

Ymmärrätkö lainkaan, kuinka naurettava selityksesi on? Jos olet ylipainoinen etkä laihduta, syöt enemmän kaloreita kuin tarvitset. Voisit siis hyvin syödä vähemmänkin.

Tuskin hän on pienen ylipainonsa vuoksi köyhä.

Sulta iteltäsi on mennyt se pääpointti kokonaan ohi.

Kun on köyhä, ei ole varaa miettiä pelkkää ulkonäköä. Luulisi sun tässä maailman tilanteessa ymmärtävän tuon.

Vierailija
67/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hivenaineita ja vitamiineja jää puuttumaan, niin ei se kroppa tiedä millä sä ne ylikalorit vedät. Että vähän taas selittelyn makua.... ;) 

Puuro on halpaa, samoin munat, juurekset... ja kausikasvikset. Punalaputettuja tuotteita saa illalla pilkkahinnalla. Mutta kun on niin paljon kivempaa mättää piirakkaa naamaan ja syyttää siitäkin köyhyyttä... Erikoista, että lihavuus on aina jonkun muun vika....

T. pienituloinen hoikka

Vierailija
68/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ei saa syödä, köyhät ei saa harrastaa, köyhillä ei saa olla uutta puhelinta, köyhät ei saa käydä missään maksullisissa paikoissa tai kulkea autolla, köyhillä ei saa olla lemmikkejä, köyhillä ei saa olla lapsia, köyhät ei saa hengittää MUN ilmaani, köyhät ei saa tulla töihin MUN työpaikalle,  köyhät ei saa olla MUN näköpiirissäni ja ps. olen kateellinen u krainan pakolaiste n ilmaisesta hsl lipusta

Vierailija
69/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köyhät ei saa syödä, köyhät ei saa harrastaa, köyhillä ei saa olla uutta puhelinta, köyhät ei saa käydä missään maksullisissa paikoissa tai kulkea autolla, köyhillä ei saa olla lemmikkejä, köyhillä ei saa olla lapsia, köyhät ei saa hengittää MUN ilmaani, köyhät ei saa tulla töihin MUN työpaikalle,  köyhät ei saa olla MUN näköpiirissäni ja ps. olen kateellinen u krainan pakolaiste n ilmaisesta hsl lipusta

Köyhä saa tehdä kaikkea mihin köyhällä on varaa. Mutta jos vaikka vetää röökiä ja sitten u lisee kun salaatti on kallista niin.... huutista :DD

Kertoo ehkä hieman kyseisen henkilön älykkyydestä....

Vierailija
70/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hivenaineita ja vitamiineja jää puuttumaan, niin ei se kroppa tiedä millä sä ne ylikalorit vedät. Että vähän taas selittelyn makua.... ;) 

Puuro on halpaa, samoin munat, juurekset... ja kausikasvikset. Punalaputettuja tuotteita saa illalla pilkkahinnalla. Mutta kun on niin paljon kivempaa mättää piirakkaa naamaan ja syyttää siitäkin köyhyyttä... Erikoista, että lihavuus on aina jonkun muun vika....

T. pienituloinen hoikka

Aivojaankin voi kehittää ihan ilmaiseksi. Voit lukea uutisia, oppia ymmärtämään ihmisiä ja lukemaasi. Empatia ei maksa mitään. Ihan ilmaisena vinkkinä noin tyhmälle 🤣

Vierailija
71/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruoka mitä pitäis syödä jos haluat laihduttaa on paljon kalliimpaa kuin vehnähöttö. Esim tänään kaupassa katsoin niin kurkku maksoi melkein 6 euroa kilo ja lihapiirakka 2.60e kilo. Mietipä kummalla saa mahan täyteen.

Laihduttaa voi myös syömällä vähemmän vehnähöttöä ja silläkin on edullinen vaikutus berrattuna ylensyöntiin.

Vierailija
72/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta valitettavasti läski olen ja ajattelin alkaa paastoamaan joka toinen pv. Muutenkin kiinnostaa syömisten reilu vähentäminen ja niiden laadunmuuttaminen rasvaiseen lihaan, muniin ja ravintorikkaisiin kasviksiin. Elin nuoruudessani vuosia n. 1000 kcal/pv enkä ole koskaan voinut niin hyvin. Ruokailumäärien lisääminen, syntynyt sokeririippuvuus ja muu paska lihotti mua n. 30 kg. Voin parhaiten lähes alipainoisena.

Vierailija
73/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. pienituloinen hoikka

Kuten mainitsit, olet pienituloinen, et köyhä. Elintasonne on ihan eri luokkaa. Helppo se on hyväosaisena naureskella toisille.

Ps. et ole hoikkana yhtään parempi ihminen kuin joku toinen isompi kokoinen.

Vierailija
74/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä saa tehdä kaikkea mihin köyhällä on varaa. Mutta jos vaikka vetää röökiä ja sitten u lisee kun salaatti on kallista niin.... huutista :DD

Niin kertoo. SInun älykkyydestäsi. Oletat että kaikki köyhät tupakoivat. Aika noloa, joka sinulta.

Vierailija
75/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. pienituloinen hoikka

Aivojaankin voi kehittää ihan ilmaiseksi. Voit lukea uutisia, oppia ymmärtämään ihmisiä ja lukemaasi. Empatia ei maksa mitään. Ihan ilmaisena vinkkinä noin tyhmälle 🤣

:'''D Kyllä mun aivot on tarpeeksi kehittyneet siihen että 99% lihavista keksii jotain tekosyitä. milloin se on sairaus, milloin lääkitys, milloin ahdistaa, milloin ruoka on kallista, milloin sossu ei kustanna salikorttia, milloin on korona eikä siksi uskalla poistua kotoa liikkumaan. ;) Syy on aina muiden. Eikä sen oman pikku käden joka pistää nannaa massuun.

Vierailija
76/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kertoo. SInun älykkyydestäsi. Oletat että kaikki köyhät tupakoivat. Aika noloa, joka sinulta.

Sinä se vasta älykäs olet. Lauseessa sana "vaikka" osoittaa sen että se on esimerkki.  Esimerkiksi ihminen tupakoi. Se turhuus voi olla mitä vaan muutakin turhaa. ;D

Vierailija
77/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihoilla on niin hyvä olo itsensä kanssa, niin miksi pitää vittuilla toisille? Onko teillä kenties ongelmia suunne kiinni pitämisen kanssa? Lihavat ehkä lappaa liikaa ruokaa suuhunsa, mutta te päästätte ulos myrkyllisiä lausuntoja ja myrkytätte ympäristöänne.

Vierailija
78/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. pienituloinen hoikka

Kuten mainitsit, olet pienituloinen, et köyhä. Elintasonne on ihan eri luokkaa. Helppo se on hyväosaisena naureskella toisille.

Terveempi ainakin. :)

Vierailija
79/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. pienituloinen hoikka

:'''D Kyllä mun aivot on tarpeeksi kehittyneet siihen että 99% lihavista keksii jotain tekosyitä. milloin se on sairaus, milloin lääkitys, milloin ahdistaa, milloin ruoka on kallista, milloin sossu ei kustanna salikorttia, milloin on korona eikä siksi uskalla poistua kotoa liikkumaan. ;) Syy on aina muiden. Eikä sen oman pikku käden joka pistää nannaa massuun.

ainiin, on hiihtoloma ja teinit liikkeellä

Vierailija
80/102 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. pienituloinen hoikka

Terveempi ainakin. :)

Mielenterveyttä ei kannata aliarvioida. Suosittelen sinua hakemaan apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan