Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut 40+ ikäisenä että moni koulukaverimies josta aiemmin et ollut yhtään kiinnostunut onkin nykyään ihan varteenotettava mies parisuhteeseen?

Vierailija
06.03.2022 |

Mistäköhän tämä johtuu, itsellä ainakin näin useamman miehen kanssa käynyt ja muutamaa jopa tapaillutkin

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä mikään ilmiö tai yleismaailmallinen totuus, mutta kyllä minä ainakin neljänkympin ikäpyykin ohittaneena miehenä olen esimerkiksi Tinderissä laittanut entisille koulukavereille sydämen, jos heitä siellä tulee vastaan. Ei minulla välttämättä heitä kohtaan ole suuria parisuhdeajatuksia koskaan ollut, mutta koska näin aikuisena sitä lähinnä pyörii omissa ympyröissään niin mielestäni on ihan kiva ainakin jutella vanhoille tutuille ja joissakin tapauksissa ehkä nähdäkin. 

Itsekin olin kouluaikoina sellainen huomaamaton poika/mies ja varmasti suurin osa koulukavereistani jätti minut huomiotta. Olin myös ujo ja arka enkä siis uskaltanut tuoda itseäni lähemmäs ihmisiä, joka varmasti myös vaikutti tuohon huomion vähäiseen määrään. En minä nyt keski-ikäisenäkään mikään valtava suupaltti rajattomalla itseluottamuksella ole, mutta kyllä sentään ihmisten kanssa keskustelu ja tapaaminen onnistuu. Lisäksi kun kyseessä on entiset koulututut niin siinä on jo lähtökohtaisesti jotain yhteistä, josta aloittaa keskustelu.

Oli minulla muutamiin luokkatovereihini kaukoihastuksia aikanaan ja siksi onkin hieman outoa nyt joidenkin näiden ihmisten kanssa tasavertaisena aikuisena keskustella. En minä tietenkään näistä jutuista heille puhu, mutta on ollut kiva huomata, että en ehkä aikanaan ollut ihan väärässä, koska suurin osa kohtaamistani entisistä koulukavereista ovat osoittautuneet mukaviksi ja kiinnostaviksi ihmisiksi myös aikuisversiona.

Vierailija
62/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, edelleenkään en tahtoisi olla heidän kanssa suhteessa. Ei siinä mitään, ovat silti löytäneen omat puolisot kuten minäkin ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miesmakuni ei ole vuosien saatossa muuttunut, aina on kiinnostanut kivannäköiset ja urheilulliset, vastuulliset, fiksut ja kiltit miehet. "Alphoille" en ole lämmennyt ikinä, ei haittaa vaikka olisin meistä paremmin tienaava, enkä myöskään edelleenkään halua miestä joka ei sytytä fyysisesti.

Oma kumppanini on unelmamieheni: sisäisesti pehmo ja ulkoisesti fit.

Vierailija
64/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä mitä jotkut yläasteen aikaiset pojat tekevät nykyään. Puolisoni löysin 26-vuotiaana, en nyt 40+ katsele muita.

Vierailija
65/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, päinvastoin. Olen ajat sitten vaihtanut tasokkaampiin.

Vierailija
66/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on naisen elämänvaiheista.

Nuorena tekee mieli niitä porukasta erottuvia rohkeita ja jänniä poikia.

Vanhempana halutaan turvaa, ja sitä tarjoaisi luotettava perusmies jolla on nyt vakaa ammatti ja säästöjä.

Vanhempana nainen ei ole itsekään enää yhtä rohkea kuin nuorempana ja naisellakin on vakaa ammatti ja säästöjä. Hekin ovat luotettavia perusnaisia. Katsos kun miehelläkin on ne elämänvaiheet, kuten naisillakin. Toki osa istuu kotona villasukat jalassa koko elämänsä eikä tee muuta kuin käy töissä.

Vierailija
67/126 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jotenkin miehille ominaista käytöstä jumittua nuoruuteen?

No, miehet jäävät useammin kotiseuduille pyörimään. Ja sehän on ainut syy, miksi entisiin koulukavereihin törmää 4-kymppisenä. Jos lähtee sieltä kotikylästä, elämään tulee uusia ihmisiä. Jos ei lähde, piirit pysyvät aika pieninä. Jos esimerkiksi minun pitäisi nyt etsiä kumppania nuoruuden kavereista, alkaisin muistella niitä amk-aikaisia nuoria miehiä enkä poikia yläasteelta.

Vierailija
68/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vain "jumittumista nuoruuteen".

Miehillä on hyvät syyt olla skeptisiä naisten suhteen, aivan kuten naisilla on hyvät syyt olla skeptisiä miesten suhteen.

Syyt vain ovat erilaiset. Naisia epäilyttää ovatko ne komeat ja itsevarmat sankarit tosissaan sitoutumassa, miehiä epäilyttää ovatko naiset hakemassa luotettavaa elättäjää seikkailtuaan komistusten kanssa.

Siksi mietitään sitä nuoruutta ja miten naisetn suhteutuminen on muuttunut. Naiset taas haluavat unohtaa entisen ja aloittaa alusta.

Vierailija
69/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tynnyrissä pitää elää, että vielä 40+ iässä muistelee tai jopa treffailee samoja ihmisiä kuin 30 vuotta sitten?!

Nelikymppinen nainen katselee kymmenen vuotta vanhempia miehiä

Vierailija
70/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt sieltä käpykylästä ap.

Mulla ei ole hajuakaan jostakin koulukavereista, joitakin yliopistossa tavattuja olen tavannut myöhemminkin. En edes tunnistaisi heitä mistään. Surullista, että osa jää elämään sitä ikuista yläastetta.

Vierailija
71/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on hyvät syyt olla skeptisiä naisten suhteen, aivan kuten naisilla on hyvät syyt olla skeptisiä miesten suhteen.

Syyt vain ovat erilaiset. Naisia epäilyttää ovatko ne komeat ja itsevarmat sankarit tosissaan sitoutumassa, miehiä epäilyttää ovatko naiset hakemassa luotettavaa elättäjää seikkailtuaan komistusten kanssa.

Siksi mietitään sitä nuoruutta ja miten naisetn suhteutuminen on muuttunut. Naiset taas haluavat unohtaa entisen ja aloittaa alusta.

Suomalainen nainen etsimässä elättäjää :D Ajattelitko, että koulutetut ja työssäkäyvät naiset haaveilevat kotirouvuudesta? En tunne yhtäkään naista, joka olisi kotirouvaksi alkanut.

Saatikka mistä sataa tavallisille naisille komistuksia seikkailuihin? Tämä on taas jotain hirveän jenkkinaisvihapaskan lukemisen aiheuttamia perusteettomia pelkotiloja, joita saa miehet, jotka olisivat itse mielellään seikkailleet lukuisten kauniiden naisten kanssa, muttei ollut rahkeita eli huonomoraalisia miehiä.

Vierailija
72/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi näistä miehistä.

Jo puolisen tusinaa entistä koulukaveria on lähestynyt romanttisessa mielessä. Kaksi näistä sellaisia joista olin itse kiinnostunut silloin, saamatta kuitenkaan vastakaikua.

En ole matikkanero tai rikas, ihan tavallisessa työssä ja rahatilanne kohtuullisen hyvä mutta ei selleinen että luksuselämää olisi luvassa.

Herää kysymys että mikä tässä on eniten muuttunut: minä, he, vai heidän elämäntilanteensa?

Tuo on kyllä todella erikoista. Puolisen tusinaa? Minä en ole koskaan nähnytkään puolta tusinaa entistä koulukaveria, mistään koulusta, edes toisia naisia. Ehkä ne naiset on olleet jo kouluaikana sitä mieltä että olet ihan jees. Tytöt on suurin osa todella ujoja, ja varsinkin siinä mielessä että pitäisi vastakkaiselle sukupuolelle jotain puhua koulussa.

Esimerkiksi minä olin nuorena todella ujo, eikä kellään pojalla josta olisin voinut olla kiinnostunut ollut varmasti harmainta hajua että olisin tykännyt jos he olisivat jotenkin huomanneet minut ja tulleet juttelemaan. Olisin vähintäänkin ysillä jo harrastanut seksiäkin jos olisi joku tullut vokottelemaan josta olisin kiinnostunut. Mutta ei. Kukaan ei koskaan "tykännyt" musta yläasteella, eikä varmaan toisella asteellakaan. Myöhemmin olenkin opiskellut niin että olen ollut varattu, ja toki suurin osa muistakin, että siellä ollaan sitten kaveripohjalla, ei romanttiset asiat mielessä. Yläasteella ne tytöt joilla  oli oikeasti "vientiä" olivat joko niitä joilla oli kymppi joka aineesta, heitä ihailivat kaikki, ja vielä ihan nättejäkin, tai sitten niitä joita pidettiin kevytkenkäisinä tyrkkyinä bimboina, suosittuja poikien keskuudessa, mutta ei tyttöjen. Kaikki näiden väliltä olevat keskitason tytöt olivat pojille aikalailla ilmaa, kaikki mukavat kaseja ja ysejä kokeista saavat ihan nätit tytöt saivat oleilla keskenään.

Ilmaa kaikille pojille? Toisinaan olen huomannut eteivät naiset laske kaikkia kiinnostuneita tai edes aloitteen tehneitä ollenkaan ;)

Noista kaksi oli lukioaikaisia tuttuja, kolme AMK-ajoilta, yksi AMK:n ulkopuolinen nainen johon tutustuin opiskellessani AMK:ssa. Asun samassa kaupungissa jossa opiskelin AMK:ssa. Pieni kaupunki jossa kävin yläasteen ja lukion, on 100 kilometrin päässä.

Vierailija
73/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen etsimässä elättäjää :D Ajattelitko, että koulutetut ja työssäkäyvät naiset haaveilevat kotirouvuudesta? En tunne yhtäkään naista, joka olisi kotirouvaksi alkanut.

Saatikka mistä sataa tavallisille naisille komistuksia seikkailuihin? Tämä on taas jotain hirveän jenkkinaisvihapaskan lukemisen aiheuttamia perusteettomia pelkotiloja, joita saa miehet, jotka olisivat itse mielellään seikkailleet lukuisten kauniiden naisten kanssa, muttei ollut rahkeita eli huonomoraalisia miehiä.

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aBm2M5A_700bwp.webp

Naiset eivät laske niitä 9+ miehiä komistuksiksi vaan pitävät tavallisina miehinä.

Vierailija
74/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa totuutta.

Aika harvoin tavallinen mies joutuu murehtimaan siitä että onkohan kaunotar tosissaan, vai haluaako vain seksiä :D

- mies joka kirjoitti kuudesta naisesta jotka tunsi entuudestaan

Vierailija
75/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee ihan markkina-arvoteorian mukaan. Parikymppinen kasin nainen on nelikymppisenä kutonen, maksimissaan seiska. Ja se seiskan poika on edelleen seiska, tai jos on hankkinut hyvän työn ja varallisuutta, niin kasi tai ysi. Ei ihme että ikääntyvät naiset kiinnostuvat. Mies kuitenkin siirtää katseensä nuorempiin. 

Vierailija
76/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aBm2M5A_700bwp.webp

Naiset eivät laske niitä 9+ miehiä komistuksiksi vaan pitävät tavallisina miehinä.

Eli ollaanko taas linkitetty taas johonkin jenkkimateriaaliin? Miten komistusten kanssa seikkailu liittyy ulkonäön luokitteluun? Miksi kaltaisesi miehet kokevat olevansa jotenkin moraaliltaan ylemmällä tasolla, vaikka oma seksuaalinen moraali on kokonaan naisten suostuvaisuuden varassa? Jos kauniit naiset eivät teille anna, vaikka kinuaisitte seksiä, että oikeasti ole moraaliltanne parempia kuin ne, jotka sitä seksiä kysymällä saavat. Enemmänkin toisin päin.

Vierailija
77/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee ihan markkina-arvoteorian mukaan. Parikymppinen kasin nainen on nelikymppisenä kutonen, maksimissaan seiska. Ja se seiskan poika on edelleen seiska, tai jos on hankkinut hyvän työn ja varallisuutta, niin kasi tai ysi. Ei ihme että ikääntyvät naiset kiinnostuvat. Mies kuitenkin siirtää katseensä nuorempiin. 

Että kaljuuntuminen ja vatsakummun kasvu eivät vaikuttaisi miehen tasoon :D Ihan sokeitako te miehet olette sille rupsahtamisellenne?

Vierailija
78/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin.Ja ne jotka oli suosittuja ovat lihoneet,rupsahtaneet tai muuten vaan ihan deeguasteella.

Vierailija
79/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan tunnistaisi edes alaluokilta heitä, enkä ole todellakaan törmännyt kehenkään. Onko nämä jotain sellaisia, kun jäädään samalle pikkupaikkakunnalle jumittamaan?

Vierailija
80/126 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta katseluksi se jää, 40 v kokematon mies on ilmaa itsensäkin ikäisille, saati nuoremmille. Missä piireissä oikein liikkuu, kun se normaali kehitys että ihmisellä on 40 vuotiaana ammatti ja jotakin varallisuutta on jotakin harvinaista ja ihmeellistä, josta jotenkin pitäisi palkita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme