Kaveri pyysi 20e 100 kilometrin automatkasta
Laskin, että bensaan hänellä meni noin 10 euroa ja olimme liikkeellä kaksin eli bensakulut olivat henkeä kohti vain noin 5 euroa. Muita joiden kaverit pyytävät tuollaisia summia? Oli kyllä viimeinen kerta kun lähden hänen kyytin.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta sitten kaverini pyysi 30€ 30 km matkasta, kun lähti hakemaan koiranpentuani kanssani. En pystynyt enää hankkimaan muuta kyytiä, olisi varmaan tullut halvemmaksi taksilla hakea.....
Mitä olisit itse maksanut, jos kaveri kuitenkin vartavasten lähti hakemaan sinulle koiranpentua? Kuitenkin, toivottavasti olet poistanut hänet kaveripiiristäsi. On fiksua maksaa, mutta rajansa kuljettajan ahneudellakin.
Otin kerran erään puolitutun naapuruston juopon kyytiin, kun talvipakkasella lämmitin autoa. Hän pyysi viemään lähibaariin ja perillä antoi kympin ( markka-aikaan). Kieltäydyin ottamasta sitä vastaan ja hän ryttäsi setelin ja heitti autoon sanoen, että hän auton omistajana tietää, että kyllä niitä kyytiin tulijoita aina on, mutta kukaan ei haluaisi edes kahveja maksaa kiitokseksi.
Tottakai maksoin, mutta kohtuus kaikessa pitäisi olla. Tuolla summalla olisin päässyt taksilla hakemaan. . Itse olin hoitanut hänen koiraansa ilmaiseksi usein ja ollut mökkitalkoissa apuna ilmaseksi. Pyysin myös möhemmin häntä käyttämään koiraani ullona pari kertaa, kun oli pitkä päivä töissä, ja hän pääsi opettaja töistä viimeistään klo 14. Ei suostunut, sanoi, että laita kaupan ilmoitustaululle ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään kaverilta pyytää bensakuluja. Jotkut on kumman röyhkeitä.
Ei tulis mieleenkään että edes tarvitsisi pyytää! Jokainen normaali ihminen tajuaa maksaa ihan pyytämättäkin, ja maksaa sen verran reilusti että varmasti tulee kulut katettua, ja jää vähän vaivan palkkaakin. Noloa ihan pokkana lokkeilla toisen piikkiin!
Mä käytän vanhaa tätiäni silloin tällöin kaupungissa. Hän maksaa mulle 50 euroa 150 kilometrin matkasta, kuskina toimimisesta ja siitä, että minulla menee hommaan useita tunteja.
Mielestäni ap:n kaverin pyyntö on asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta sitten kaverini pyysi 30€ 30 km matkasta, kun lähti hakemaan koiranpentuani kanssani. En pystynyt enää hankkimaan muuta kyytiä, olisi varmaan tullut halvemmaksi taksilla hakea.....
Mitä olisit itse maksanut, jos kaveri kuitenkin vartavasten lähti hakemaan sinulle koiranpentua? Kuitenkin, toivottavasti olet poistanut hänet kaveripiiristäsi. On fiksua maksaa, mutta rajansa kuljettajan ahneudellakin.
Otin kerran erään puolitutun naapuruston juopon kyytiin, kun talvipakkasella lämmitin autoa. Hän pyysi viemään lähibaariin ja perillä antoi kympin ( markka-aikaan). Kieltäydyin ottamasta sitä vastaan ja hän ryttäsi setelin ja heitti autoon sanoen, että hän auton omistajana tietää, että kyllä niitä kyytiin tulijoita aina on, mutta kukaan ei haluaisi edes kahveja maksaa kiitokseksi.
Tottakai maksoin, mutta kohtuus kaikessa pitäisi olla. Tuolla summalla olisin päässyt taksilla hakemaan. . Itse olin hoitanut hänen koiraansa ilmaiseksi usein ja ollut mökkitalkoissa apuna ilmaseksi. Pyysin myös möhemmin häntä käyttämään koiraani ullona pari kertaa, kun oli pitkä päivä töissä, ja hän pääsi opettaja töistä viimeistään klo 14. Ei suostunut, sanoi, että laita kaupan ilmoitustaululle ilmoitus.
Onkohan teidän ystävyys kovin hyvällä pohjalla? Ehkä olette minua ekstrovertimpiä mutta olisi itselleni ihan kauhistus, jos pitäisi kaveriin tukeutua noin paljossa, puolin ja toisin.
Yleensä kun joku kysyy kyydin jälkeen sillä tietyllä äänensävyllä "paljonko olen velkaa" se tarkoittaa ei kai tämä maksa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kun joku kysyy kyydin jälkeen sillä tietyllä äänensävyllä "paljonko olen velkaa" se tarkoittaa ei kai tämä maksa mitään?
Olin työtön yksinhuoltaja. Olin tulossa kaupasta kotiin, kun puhelin soi. Käly pyysi käyttämään häntä kaupassa. Yritin sanoa, että en millään jaksa lähteä, takana oli pitkä päivä. Suostuin lopulta, toin ostokset kotiin, ja käytin kaupassa. Bensakulut 10 euroa. Jäädessään pois hän jätti autoon vitosen ja totesi: Kyllä tämä sinulle riittää. Kälyni tiesi, paljonko minulla kului rahaa bensaan, tuloni ja itse hän on hyvätuloinen, omistaa muun muassa sijoitusasunnon. Se ilo minulle tempusta oli, että en ole suostunut enää kuskiksi, vaikka tuosta on jo aikaa kymmenisen vuotta.
Voin harkita kuskata ilmaiseksi, jos on sama matka muutenkin, mutta pitkin hampain, koska automatka on perheellisenä tärkeää omaa aikaani.
Jos kehtaisin, pyytäisin menemään takapenkille, koska tarvitsen ilmaa ympärilleni, en halua jutella vaan keskittyä ajamiseen, kuunnella raditota, äänikirjaa tai omia ajatuksiani.
Itsekin pyytäisin 20e, laskin että nykyhallituksen verotuksella menisi 18,75€ bensaan. Päälle vielä verot, vakuutukset, huollot, renkaat jne joten kyllä 100km kulut voi ihan oikeasti olla yli 20€.
Ette taida oikeasti olla kavereita. Ei kavereilta mitään maksuja pyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Kai ilmoitit verottajalle, että kaverisi tienaa ajamalla pimeää taksia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksaisi taksi 100 km?
Viime syksynä ajoin noin 60km siivun taksilla:110eur joten tuskin paljon jää 200eurosta 100km...
No toi on ihan ok summa. Mun kaveri ottaa kolmesta kilometristä viisi euroa, vaikka itse ehdottaa, että voi heittää mut kotiin. Päätin, että en ota enää kyytitarjouksia vastaan. Bussikortin käyttäminen tulee huomattavasti halvemmaksi.
Eli on niitäkin jotka rahastavat.
Älä juokse linja-auton perässä kun haluat säästää.
Juokse taksin perässä niin säästät ebemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan teidän ystävyys kovin hyvällä pohjalla? Ehkä olette minua ekstrovertimpiä mutta olisi itselleni ihan kauhistus, jos pitäisi kaveriin tukeutua noin paljossa, puolin ja toisin.
Ei olla ystäviä enää. Kysyin apua, koska ei ollut itsellä autoa. Enpä tajunnut kysyä, että minkä hinnan ottaa, oletin , että ystäviä autetaan puolin ja toisin. Olisi varmaan pitänyt koiran hoidosta tajuta häneltä veloittaa myös. Ja mökin halkosavotasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuo, jolle vastasit. Ja olin myös sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. Nämä tekemäsi palvelukset jätit tosin kertomatta. Siihen nähden kaverisi oli kohtuuton ja kiittämätön ja sitä suuremmalla syyllä ainakin minulle tuollainen olis entinen kaveri.
Maksa sama kuin taksi miinus verot.
Auto kuluu ajoista. Lounas on hävytön maksu