Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mitä minä teen elämälleni??

Vierailija
06.03.2022 |

En enää oikeasti jaksa vaka-työtäni täydellä työajalla, mutta kun ei onnistu lyhyempikään työaika, ei sellaisia työpaikkoja ole tarjolla joissa ei haluttaisi työntekijää raatamaan täyttä työpäivää ma-pe. Ja sitten on taloudellinen puolikin, en tiedä mistä säästäisi ja miten, jos palkkani paljon tippuisi, asuntolainaakin vielä jäljellä pariksi vuodeksi.
Mutta kun en oikeasti enää jaksa tätä, olen kipuillut ja oireillut jo vuosia ja kohta romahtaa, en jaksa enää teeskennellä, että kaikki ok ja painaa vaan menemään. Eläkeikäänkin on vielä n.25v.
Opiskelu? Mitä vakahoitajana iänkaiken ollut voisi opiskella, en keksi. Jos edes pääsisi mitään opiskelemaan, huokaus.
Suo siellä, vetelä täällä, en jaksa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, mutta rukoilen sulle viisautta tehdä sopivia päätöksiä❤️

Vierailija
2/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vaka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuumaustauko ja neuvottele työpaikan kanssa. Hakeudu uraohjaukseen.

Vierailija
4/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun asiaakksi vaan. Ei huolta huomisesta.

Vierailija
5/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä myyntiin,realisoi kaikki omaisuutesi ja muuta pois suomesta,se on fiksuinta tällä hetkellä

Vierailija
6/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä päivä kerrallaan, lepää-nuku kunnon yöunet ja ulkoile, kullekin päivälle on omat huolensa.

Älä luovuta! Olet vielä nuori ja pystyt kouluttautumaan uudelle alalle, itse vaihdoin alaa 55vuotiaana. Työttömänäkin selviää jos odotukset eivät ole kohtuuttoman korkeita.Jos olet yksineläjä siirry vuokra-asuntoon jne. Sinä selviät kyllä!

Rukoilen puolestasi.

Vierailija
7/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tarjolla helpompaa ryhmää? Monet erityisryhmät ovat siedettävämpiä pienemmän ryhmäkokonsa vuoksi. Sisarusryhmä? Pieni yksityinen pk?

Vierailija
8/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mahdollista saada työnohjausta? Pääsisit ammattilaisen kanssa pilkkomaan uupumustasi ja etsimään itsellesi soveltuvampia uusia toimintatapoja. Entäpä vuorotteluvapaa? Oletko ottanut selvyyttä, pääsisitkö siihen kiinni? Tekisit kevennettyä ja samalla mahdollistat työpaikan jollekin sitä tarvitsevalle. Saisit kaivattu etäisyyttä työhösi mutta samalla pystyisit myös olla siinä kiinni, jolloin voinet paremmin miettiä, mihin suuntaan lähteä vapaan loputtua. Toisaalta jos koet tulleesi työssäsi totaaliseen umpikujaan, niin silloin viisautta lienee irtisanoutua kokonaan ja etsiä uusia urapolkuja. Pahan olosi pitkittäminen ei todellakaan ole kannattavaa.

Tsemppiä! Tilanteesi ei ole helppo mutta priorisoi kuitenkin itsesi hyvinvointi ykköseksi. Ehkä nyt on aika tehdä rajujakin ratkaisuja. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
9/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä sinulle, että muilta kysyt, vaikka kyseessä on oma elämäsi! Mene pois!

Vierailija
10/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ensin sairaslomaa, niin saat aikaa harkita asiaa.

Vierailija
11/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa mutta mulla on väylä auki jo eläkkeelle. Vuosia jo vajaakuntoinen tekemään ja jaksamaan.

Joku suositteli hakeutumaan sairauslomalle, mutta se on vaikea tie jos ei ole mitään sairautta mistä lomaa saisi. Ja jos saisi, nekin olisi lyhyitä pätkiä.

Jos mä olisin niin nuori kuin sinä, hakisin mitä tahansa työtä mitä osaisin perehdytyksen jälkeen tehdä. Postiin, kauppaan hyllyttäjäksi tai tilausten kerääjäksi, mihin tahansa mistä saa palkkaa. Siinä voisi hetken olla, tienata ja miettiä jatkoja.

Hoitoalalla on myös hirveä pula keikkalaisista. Siinä olisi aitiopaikka katsoa olisiko joku kivempi paikka kuin oma nykyinen.

Vierailija
12/12 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä päivä kerrallaan, lepää-nuku kunnon yöunet ja ulkoile, kullekin päivälle on omat huolensa.

Älä luovuta! Olet vielä nuori ja pystyt kouluttautumaan uudelle alalle, itse vaihdoin alaa 55vuotiaana. Työttömänäkin selviää jos odotukset eivät ole kohtuuttoman korkeita.Jos olet yksineläjä siirry vuokra-asuntoon jne. Sinä selviät kyllä!

Rukoilen puolestasi.

Aloittaja kirjoittaa, että asuntolainaa on jäljellä vain parin vuoden ajan. Se on todella vähän eli asuntoa ei kannata myydä tähän hätään. Kun asunto on kohta maksettu, kulut laskevat huomattavasti. Silloin opiskelukin olisi helpompi rahoittaa.

Mutta ap, olet vielä nuori. Ryhdy kartoittamaan, mikä voisi olla sopivampi ala sinulle. Mieti myös työllistymisnäkymiä. Nyt on siinä mielessä hyvä aika, että monilla aloilla on puute työntekijöistä. Mieti myös, voisitko jo hankkimallasi koulutuksella työllistyä mieluisampaan työhön. Käytä hyväksi ammatinvalintapalveluja, mutta älä sokeasti seuraa ohjeita, koska loppujen lopuksi vain sinä tiedät, mikä on sinulle hyväksi. Mieti myös ystävien, läheisten kanssa näitä asioita.

Tulee mieleen myös se, että voisi olla sinulle hyödyksi kokeilla jotain muuta työtä välillä, ihan vaikka jotain, johon ei tarvita mitään erityistä koulutusta. Nythän työvoimaa tarvitaan moniin paikkoihin. Jos saisit vapaata työstäsi joksikin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan