Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pettää miestään...

Vierailija
03.08.2015 |

...ahdistaa kuunnella sen selostuksia pettämisreissuistaan, salatreffeistä, puheluista jne. Heillä lapsia ja koko perhe on meidän perheen hyviä ystäviä. Tuntuu kuin minutkin olisi vedetty mukaan koko pettämissotkuun kun joudun nyt puolestani salailemaan hänen asioitaan. En voi edes omalle miehelleni kertoa asioista, ettei hän kerro tuolle kaverin miehelle... Mitä teen. Pidänkö vain visusti mölyt mahassa ja olen itsekin näin petturi.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:49"]

Kysyisin kaverilta, että miksi se haluaa kertoa tuon kaiken?

[/quote]

En tiedä mitä se tieto hyödyttäisi. Luultavasti haluaa keventää mieltään tai saada itselleen "rikoskumppanin". Itsekästä joka tapauksessa!

Vierailija
62/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut vähän samanlaiseen tilanteeseen. Otin välimatkaa ystävääni, sillä en halunnut ottaa osaa hänen valintaansa. Halusin tehdä oman valintani. Ystäviä mielestäni autetaan, mutta rajansa kaikella. Olen huomannut, että miehet osaavat monesti ilman tunnontuskia tarjota kavereilleen alibia pettämiskeikoille, jopa tarjoavat omaa asuntoaan pettämispaikaksi, mutta oma ajatusmaailmani ei vain taivu siihen, että tarjoutuisin avuksi mahdollistamaan pettämistä. Naiset ehkä kokevat nämä asiat monesti vähän syvemmin sävyin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"]

Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi. Voit sanoa hänelle ettei keskustele kanssasi asioista, että et halua tietää. On hyvä muistaa että asiat voivat olla rankkoja myös pettävälle ja on tärkeää että on joku jolle voi purkaa. Törkeää on jos ystävä puukottaa selkään. Ja kyllä, petän miestäni ja olen omantunnontuskissani kertonut ystävälleni asioita ja olisi järkyttävää jos hän pettäisi tämän luottamuksen. Ja turhaa on nyt sanoa että petän itsekkin miestäni joten miksi minun luottamustani ei saisi ystävä pettää mutta siinä on se etten petä ystävääni vaan miestäni ja minulla on omat syyni käytökseeni. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, EI EDES PETTÄMINEN.

[/quote]

Ymmärrän sun pointin, mutta et voi siirtää sitä omantunnon tuskaa noin vaan kaverille ja olettaa, että asia on hänelle ok.
[/quote]
En tietenkään mutta oletan, että ystäväni sanoo minulle jos ei halua tietää. Toki minulla hieman eri tilanne ettei mieheni ole ystäväni ystävä, toisin kuin ap:lla. Ap voi nyt punnita kumpi hänelle näistä ystävistä on se tärkeämpi ja ottaako riskin että menettää molemmat ja siinä samalla rikkoo perheen lapsilta. Siitä laittaa paperille hyvät ja huonot puolet. Toki hän saa oman mielensä puhtaaksi jos kertoo mutta onko se sen arvoista. Sitä sopii miettiä.
[/quote]

Eiköhän se ole pettäjä itse, joka rikkoo perheen lapsilta eikä suinkaan ystävä...? :\

Vierailija
64/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"] Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi. Voit sanoa hänelle ettei keskustele kanssasi asioista, että et halua tietää. On hyvä muistaa että asiat voivat olla rankkoja myös pettävälle ja on tärkeää että on joku jolle voi purkaa. Törkeää on jos ystävä puukottaa selkään. Ja kyllä, petän miestäni ja olen omantunnontuskissani kertonut ystävälleni asioita ja olisi järkyttävää jos hän pettäisi tämän luottamuksen. Ja turhaa on nyt sanoa että petän itsekkin miestäni joten miksi minun luottamustani ei saisi ystävä pettää mutta siinä on se etten petä ystävääni vaan miestäni ja minulla on omat syyni käytökseeni. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, EI EDES PETTÄMINEN. [/quote] Ymmärrän sun pointin, mutta et voi siirtää sitä omantunnon tuskaa noin vaan kaverille ja olettaa, että asia on hänelle ok. [/quote] En tietenkään mutta oletan, että ystäväni sanoo minulle jos ei halua tietää. Toki minulla hieman eri tilanne ettei mieheni ole ystäväni ystävä, toisin kuin ap:lla. Ap voi nyt punnita kumpi hänelle näistä ystävistä on se tärkeämpi ja ottaako riskin että menettää molemmat ja siinä samalla rikkoo perheen lapsilta. Siitä laittaa paperille hyvät ja huonot puolet. Toki hän saa oman mielensä puhtaaksi jos kertoo mutta onko se sen arvoista. Sitä sopii miettiä. [/quote] Eiköhän se ole pettäjä itse, joka rikkoo perheen lapsilta eikä suinkaan ystävä...? :\

[/quote]

Mielestäni on kohtuutonta, että pettäjä laittaa ystävänsä sellaiseen asemaan, että tämä joutuu punnita ystävyyttään eri tahoihin. Hirveän itsekästä pettäjältä! Muutenkin paistaa jonkinlainen narsismi taustalla, että ongelman syyllinen olisikin ystävä, joka rikkoo perheen ja valitsee ystävänsä, vaikka juuri pettäjä on sen kaiken aiheuttaja. Kannattaisi miettiä, onko todella pettäjällä kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
65/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:39"]Pidät tietenkin. Ei ole sun asia puuttua.
[/quote]

No ap on jo vedetty mukaan halusi hän tai ei.
Aika vaikeaa viettää yhteistä aikaa tuon perheen kanssa kun tietää tuollaista. Entä kun asia ainakin pitkittyessään tulee ilmi? Kyllä siinä saattaa muutama olla karheena kun selviää että ap on jo pitkään tiennyt

Vierailija
66/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:39"]Pidät tietenkin. Ei ole sun asia puuttua. [/quote] No ap on jo vedetty mukaan halusi hän tai ei. Aika vaikeaa viettää yhteistä aikaa tuon perheen kanssa kun tietää tuollaista. Entä kun asia ainakin pitkittyessään tulee ilmi? Kyllä siinä saattaa muutama olla karheena kun selviää että ap on jo pitkään tiennyt

[/quote]

Ohis liittyy mukaan: tuohan siinä onkin epäreilua, että ap on jo mukana ns. vastuunkantajana, vaikka ei liity hommaan mitenkään. Jos kertoo, pettävä ystävä suuttuu, ja jos ei kerro, petettävä loukkaantuu. Ja hyvässä lykyssä, jos kertoo, katkeaa välit sekä ystävään että tämän puolisoon, ja nämä jatkavat silti "onnellisina" liittoaan. Että yritäpä siinä toimia oikein. :/ 

Tuota skenaariota saisi jokainen pettäjä pohtia, että se suhde ei ole vain pettäjän ja tämän pyöritettävien välinen, vaan ajaa ikävään välikäteen myös ystävät, tuttavat ja työpaikkasuhteissa myös työkaverit. 

Vierailija
67/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"]Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi. Voit sanoa hänelle ettei keskustele kanssasi asioista, että et halua tietää. On hyvä muistaa että asiat voivat olla rankkoja myös pettävälle ja on tärkeää että on joku jolle voi purkaa. Törkeää on jos ystävä puukottaa selkään. Ja kyllä, petän miestäni ja olen omantunnontuskissani kertonut ystävälleni asioita ja olisi järkyttävää jos hän pettäisi tämän luottamuksen. Ja turhaa on nyt sanoa että petän itsekkin miestäni joten miksi minun luottamustani ei saisi ystävä pettää mutta siinä on se etten petä ystävääni vaan miestäni ja minulla on omat syyni käytökseeni. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, EI EDES PETTÄMINEN.
[/quote]

Pettäminen on väärin, ei sitä mikään oikeuta. Varmasti on hyviä syitä, mutta asiat pitää ratkaista jotenkin muuten kuin pettämällä.
On myös aikamoista ystävyyden ryöstöviljelyä puhua pettämisistään ystävälle ja olettaa että hän ilman muuta on hiljaa. Entäpä jos ystävä on myös petetyn ystävä tai oma mies on petetyn ystävä. Se joka lähtee sille tielle että pettää on velvollinen kantamaan huonon omantuntonsa ja pahat olonsa itse eikä kaataa niitä toisen niskaan

Vierailija
68/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"]Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi. Voit sanoa hänelle ettei keskustele kanssasi asioista, että et halua tietää. On hyvä muistaa että asiat voivat olla rankkoja myös pettävälle ja on tärkeää että on joku jolle voi purkaa. Törkeää on jos ystävä puukottaa selkään. Ja kyllä, petän miestäni ja olen omantunnontuskissani kertonut ystävälleni asioita ja olisi järkyttävää jos hän pettäisi tämän luottamuksen. Ja turhaa on nyt sanoa että petän itsekkin miestäni joten miksi minun luottamustani ei saisi ystävä pettää mutta siinä on se etten petä ystävääni vaan miestäni ja minulla on omat syyni käytökseeni. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, EI EDES PETTÄMINEN.
[/quote]

Olen niin samaa mieltä. Minäkin petän miestäni ja kaipaisin valtavasti ystävää, jonka kanssa asiasta voisi keskustella. Olen kuitenkin tullut soihen lopputulokseen, että edes ne ystävät, jotka alkuun tuntuivat ymmärtävän, eivät loppujen lopuksi ymmärrä. Onneksi voin sentään jutella sen miehen kanssa, jonka kanssa petän.

Helpointa olisi olla kertomatta kenellekään mitään, koska jokainen katsoo asiaa omasta näkökulmastaan ja pettäjät tuomitaan.
[/quote]

Miksi et eroa? Luulisi sen loppujen lopuksi olevan parempi.

Vierailija
69/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"]

Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi. Voit sanoa hänelle ettei keskustele kanssasi asioista, että et halua tietää. On hyvä muistaa että asiat voivat olla rankkoja myös pettävälle ja on tärkeää että on joku jolle voi purkaa. Törkeää on jos ystävä puukottaa selkään. Ja kyllä, petän miestäni ja olen omantunnontuskissani kertonut ystävälleni asioita ja olisi järkyttävää jos hän pettäisi tämän luottamuksen. Ja turhaa on nyt sanoa että petän itsekkin miestäni joten miksi minun luottamustani ei saisi ystävä pettää mutta siinä on se etten petä ystävääni vaan miestäni ja minulla on omat syyni käytökseeni. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, EI EDES PETTÄMINEN.

[/quote]

Oho. On siis ihan ok, että nainen pettää, mutta mies on pettäessään täysi sika ja hänet tulee käräyttää vaimolle mahdollisimman pian.

Ihan tasa-arvon nimissä, ap voisi ilmoittaa tuolle miehelle mitä rouva puuhaileen. Tai ainakin voit sanoa tälle "kaverillesi", että sinä et hänen puuhailustaan välitä ja tulet kertomaan hänen miehelle asiasta, ellei avautuminen lopu.

Kohta on mienaan se tilanne, että sinun kontolle tulee peitellä tämän pettäjän menoja jne.
[/quote]

Juuri näin. Pettäjät ovat itsekeskeisiä ja säälittäviä ihmisiä , niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
70/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 11:56"]

Jos olisin ystäväsi ja uskoutunut sinulle ja pettäisit tämän luottamuksen ja rikkoisit perheeni tietämättä oikeasti syitä/taustoja pettämisestä niin ei hyvä heiluisi. Asia ei kuulu sinulle etkä sinä ole mikään puuttumaan tähän vaikka ystäväsi kuinka sinulle uskoutuisi....

[/quote]

Kukahan sen perheen on rikkonut?
[/quote]
Tässä kohtaa se olisi se ystävä.
[/quote]

Ei, vaan pettäjä. Minä ainakin haluan tietää jos minua petetään ja jos joku jota ystävänä tai edes kaverina pidän, ei kertoisi minulle, olisi hän kyllä entinen ystävä kun asia lopulta tulisi ilmi.

Vierailija
71/73 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:38"]

Ei, vaan pettäjä. Minä ainakin haluan tietää jos minua petetään ja jos joku jota ystävänä tai edes kaverina pidän, ei kertoisi minulle, olisi hän kyllä entinen ystävä kun asia lopulta tulisi ilmi.

[/quote]

Mutta eikö tuo ole vähän epäreilua molemmilta sitä ystävää kohtaan? Jos miettii, millaisessa välikädessä se ystävä on, ja miksi hän päätyy siihen ratkaisuun, ettei kerro. 
Eri asia tietty olisi, jos ystävä olisi aivan työkseen keksinyt valheita ja tarjonnut alibeja, mutta muuten en kyllä asettaisi petetynkään asemassa tuollaisia odotuksia ystävään.

Vierailija
72/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ihan täysillä käyvän aikuisen naisen elämää mielestäni enää ole. En luottaisi ystävänäkään.

Vierailija
73/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen ihan täysillä käyvän aikuisen naisen elämää mielestäni enää ole. En luottaisi ystävänäkään.

Miksi nostit yli viisi vuotta vanhan ketjun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme