Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt minulla olisi aikaa lukea kirjoja tai katsoa elokuvia. Anna suosituksia!

Vierailija
05.03.2022 |

Olen ollut nuorena laiska lukemaan. Lähinnä runoja ja mietekirjoja. Opiskeluaikaan keskityin juhlimiseen ja deittailuun. Sitten tuli lapset ja työn ja perheen yhdistäminen. Kun nuorin lapsi meni kouluun, alettiin remontoida vanhaa taloa. Remontti- ja puutarhanhoitokirjoja on tullut luettua paljon.

Nyt olen tilanteessa, jossa olen paljon kotona. En ole siis lukenut käytännössä mitään kirjoja enkä oikeastaan katsonut elokuviakaan. Niille olisi nyt aikaa, mutta mistä aloittaa…

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kun elämäsi kuulostaa pitkästyttävältä ja ahdistavalta.

Vierailija
2/51 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I spit on your grave

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena Ferranten Napoli sarja.

Paula Havasteen Saarenmaa sarja nyt alkuun :D.

Vierailija
4/51 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, kun elämäsi kuulostaa pitkästyttävältä ja ahdistavalta.

Taidat puhua omasta elämästäsi, käyttää aikaa lähettääkseen ilkeitä kommentteja anonyymisti. Huh, toi jos mikä on ajanhukkaa.

Vierailija
5/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elokuvista Kunmisedät. Älyttömän hyviä löytyy uudemmissa luontoelokuvissa, jos pitää sellaisesta tyylistä. Esim. sellainen kuin Tunturin tarina, sitä kävin viimeksi katsomassa leffassa ja olihan se uskomaton kokemus.

Kirjoista vaikea suositella, jos ei tiedä, mikä tyylilaji. Minä olen tykännyt elämäkerroista. Esim. Loirin, Juicen, Ismo Alangon, Kirsti Paakkasen, eri urheilijoiden. Joskus laskin lukeneeni yli 200 elämäkertaa. Luku on siitä noussut. Taidan olla vähän taalasmaan ulla, kun toisten ihmisten elämä kiinnostaa.

Vierailija
6/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede Pasasen elämänkerta. Niitä on kaksikin kirjoitettu.

Vierailija
7/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa alkuun pari suoratoistoa. Vaikka Netflix ja HBO tai Viaplay. Disney plussallakin on jotain.

Vierailija
8/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon ja hyllyn eteen joka aihe sinua kinnostaa, ota 5-6 kirjaa ja se on siinä.

Vierailija
9/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen sarja kuin Konttori (The Office) on tehty brittiversiona ja jenkkiversiona. On hauska. Oletan, että et ole nuori enää. Uppoaa varmaan paremmin, jos on jo elämänkokemusta.

Eilen tai toissa päivänä tuli telkkarista LaLaLand. Kävin leffassa sen katsomassa ja nyt uudestaan. Se on modernin ajan musikaali, jossa on rautaisella ammattitaidolla tehty musiikki.

Vierailija
10/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kirjastoon ja hyllyn eteen joka aihe sinua kinnostaa, ota 5-6 kirjaa ja se on siinä.

Ei noin kannata tehdä. Kiistämätön tosiasia on se, että randomisti 5-6 kirjaa ottamalla niistä 4 on kuraa ja ajan tuhlaamista. Monella kirjailijalla on vain 1-2 helmeä ja loput on täytettä elantonsa varmistamiseksi.

Vierailija
11/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän ranskalaisista elokuvista. Kannattaa kokeilla. Laita vaikka hakuun suosituimmat ranskalaiset elokuvat ja valitse sieltä. Ne on hiukan erilaisia kuin amerikkalaiset, ei yhtä suoraviivaisia. Henkilöt ovat myös usein moniulotteisempi kuin Hollywoodin massatuotannossa.

Vierailija
12/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Sota ja Rauha. Suosittelen, sopiva myös romantiikannälkäisille rouville mutta löytyy paljon muutakin sisältöä.

Vierailija
13/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ihan itse etsit kirjasi ja elokuvasi, mistä joku sinun mieltymyksiäsi tietää. 

Vierailija
14/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humoristisia kirjoja on helppo ja nopea lukea, jos ei ole tottunut lukija. Kyrön Mielensäpahoittajat esimerkiksi ovat helppolukuisia. Aikoinaan istuin junassa ja luin Nousiaisten Vadelmavenepakolaista. Se oli juuri ilmestynyt, enkä tiennyt edes tyylilajia. Minun oli pakko nauraa ääneen joissain kohdissa. Ei itsehillintä pitänyt edes lähes täydessä junassa.

Vierailija
15/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkarikirjoista suosittelen Wallanderia ja Christian Rönnbackan Antti Hautalehto-sarjaa :)

Sarjoja on todella monia hyviä: Beck, Millenium-trilogia, Taru sormusten herrasta-trilogia, Breaking Bad, Criminal Minds, Boston legal, Stranger Things. Suomalaisista Hovimäki, Käenpesä, Sipoon herttua ja Roba 👍

Myös animaatiosarjat ovat katsomisen arvoisia, kuten Futurama, RicknMorty, Solar Opposites sekä Gravity Falls 🙂

Toivottavasti löydät mieluista katsottavaa ja kiintoisaa luettavaa <3

Vierailija
16/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena Ferrante, Loistava ystäväni. +3 muuta Napoli sarjan kirjaa. Kirjasarjasta on tehty myös tv-sarja (HBO). Lue kirjat ensin. ⭐⭐⭐⭐⭐

Denia Owens, Suon villi laulu

Nälkäpeli -sarja. Kirjoista tehty myös elokuvat. Lue kirjat ensin.

Arto Paasilinna, Jäniksen vuosi

Vierailija
17/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvia:

Eternal Sunshine of Spotless Mind

Baby Driver

Hot Fuzz

100-vuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi

Mamma Mia

Takaa-ajettu (The Fugitive)

Avain pakoon

The Terminal

Hysteria

Pahat pojat

Vierailija
18/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää, koska minullakin olisi aikaa ja mielenkiintoa, muttei tyylitajua hiukkaakaan. Viimeksi kun luin kokonaisen kirjan, totesin viimeisen luvun kohdalla, että onpa huono kirja. Koko ajan vaan odotti, että kyllä tämä tästä paranee. En pidä mistään räiskintäelokuvista, en sciencefictionista enkä sen tyyppisistä kirjoistakaan. Huonoimpia lukemiani ovat olleet Narniat ja toiseksi tulee Taru Sormusten Herrasta, joka oli kertakaikkisen epäuskottava. Paras kirja tai elokuva on sellainen, josta uskoo, että se voisi tapahtua.

Vierailija
20/51 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Larry Hagmanin elämänkerta.