Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen kesämökistä/ huvilasta?

Vierailija
02.08.2015 |

Siinähän se kysymys otsikossa tulikin. Minä olen kateellinen :( Tasan ei käy onnen lahjat...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, mutta mua ärsyttää kun ihmiset puhuvat aina menevänsä mökille ja olevansa mökillä ja siitä saa käsityksen, että heillä itsellään olisi mökki. Kuitenkin 80%:ssa tapauksia kyse on omien vanhempien mökistä tai jostain sukulaismökistä. Siitä kuitenkin puhutaan kuin se olisi oma....

No, ehkä mun ärtymys on sit kateutta. En tiedä. Olemme itse tällainen viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset jo kohta koululaisia, omakotitalossa asutaan ja elellään melko mukavasti. Omaan kesämökkiin ei kuitenkaan olisi ilman mittavaa uuttaa lainaa mitenkään varaa. Ja lainanmaksu olisi aika myrkkyä....

Aiemmin olin kyllä ihan rehellisesti kateellinen, kun tuttavat puhuivat mökille menosta. Ihmettelin, että miten muilla saattoi olla varaa omaan mökkiin... No, sitten selvisi, että omien vanhempiensa mökeistä yleensä puhuivat tai joistain perikunnan mökeistä.. Yksi tuttavapariskunta on sellainen, että ovat ihan ostaneet oman mökin.

Vierailija
42/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:31"]

En ole kateellinen, mutta haaveilen askeettisesta pienestä punaisesta mummonmökistä. Ikkunoihin laittaisin pallokuviolliset verhot ja joisin teetä pienellä kuistilla söpöstä värikkäästä teekupista. :) Ai miten niin haaveilen paljon.. :P

Ehkäpä ihana haaveesi vielä toteutuu, toivottavasti piankin :)[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lomaile koskaan kahta kertaa samassa paikassa, joten mökkiä ei tule minulla olemaan. Onneksi maailmassa riittää paikkoja, nähtävää ja koettavaa, enemmän kuin yhdessä ihmiselämässä ehtii.

Vierailija
44/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, sillä tylsistyn mökeillä. Pidän kyllä luonnosta kovasti, tarkoittaen esim. muutaman päivän erämaavaellusta. Paikallaan en jaksa päiväkausia olla. Vapaa-aikaani vietän mielummin kaupungin aktiviteeteissa ja lomani pääasiassa ulkomailla.

Vierailija
45/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:03"]En ole kateellinen, mutta mua ärsyttää kun ihmiset puhuvat aina menevänsä mökille ja olevansa mökillä ja siitä saa käsityksen, että heillä itsellään olisi mökki. Kuitenkin 80%:ssa tapauksia kyse on omien vanhempien mökistä tai jostain sukulaismökistä. Siitä kuitenkin puhutaan kuin se olisi oma....

No, ehkä mun ärtymys on sit kateutta. En tiedä. Olemme itse tällainen viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset jo kohta koululaisia, omakotitalossa asutaan ja elellään melko mukavasti. Omaan kesämökkiin ei kuitenkaan olisi ilman mittavaa uuttaa lainaa mitenkään varaa. Ja lainanmaksu olisi aika myrkkyä....

Aiemmin olin kyllä ihan rehellisesti kateellinen, kun tuttavat puhuivat mökille menosta. Ihmettelin, että miten muilla saattoi olla varaa omaan mökkiin... No, sitten selvisi, että omien vanhempiensa mökeistä yleensä puhuivat tai joistain perikunnan mökeistä.. Yksi tuttavapariskunta on sellainen, että ovat ihan ostaneet oman mökin.
[/quote]

No just tämä! Niin säälittävää. Itselläni ei johdu kateudesta, molemmilla vanhemmillani omat mökit. Itse en puhu ikinä meneväni "MEIDÄN MÖKILLE", vaan käytän muotoa "äitini/isäni/mummoni/tätini mökille. Olen monesti miettinyt mistä tuollainen harhaanjohtaminen johtuu. Halutaan esittää varakkaampaa, vai mitä?

Vierailija
46/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:03"]En ole kateellinen, mutta mua ärsyttää kun ihmiset puhuvat aina menevänsä mökille ja olevansa mökillä ja siitä saa käsityksen, että heillä itsellään olisi mökki. Kuitenkin 80%:ssa tapauksia kyse on omien vanhempien mökistä tai jostain sukulaismökistä. Siitä kuitenkin puhutaan kuin se olisi oma.... No, ehkä mun ärtymys on sit kateutta. En tiedä. Olemme itse tällainen viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset jo kohta koululaisia, omakotitalossa asutaan ja elellään melko mukavasti. Omaan kesämökkiin ei kuitenkaan olisi ilman mittavaa uuttaa lainaa mitenkään varaa. Ja lainanmaksu olisi aika myrkkyä.... Aiemmin olin kyllä ihan rehellisesti kateellinen, kun tuttavat puhuivat mökille menosta. Ihmettelin, että miten muilla saattoi olla varaa omaan mökkiin... No, sitten selvisi, että omien vanhempiensa mökeistä yleensä puhuivat tai joistain perikunnan mökeistä.. Yksi tuttavapariskunta on sellainen, että ovat ihan ostaneet oman mökin. [/quote] No just tämä! Niin säälittävää. Itselläni ei johdu kateudesta, molemmilla vanhemmillani omat mökit. Itse en puhu ikinä meneväni "MEIDÄN MÖKILLE", vaan käytän muotoa "äitini/isäni/mummoni/tätini mökille. Olen monesti miettinyt mistä tuollainen harhaanjohtaminen johtuu. Halutaan esittää varakkaampaa, vai mitä?

[/quote]Minun äidilläni on kaksi kesämökkiä ja minulla ja miehelläni on meidän oma jonka omistamisessa äidilläni ei ole osaa eikä arpaa. Emme mene äitini mökeille vaan ihan omallemme. Jos joku sitä epäilee ja siitä mielessään raivoaa en ota vastuuta.

Katsos, jotkut ihan oikeasti omistavat sen mökkinsä itse. Tuskin olemme ainoita.

Vierailija
47/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:03"]En ole kateellinen, mutta mua ärsyttää kun ihmiset puhuvat aina menevänsä mökille ja olevansa mökillä ja siitä saa käsityksen, että heillä itsellään olisi mökki. Kuitenkin 80%:ssa tapauksia kyse on omien vanhempien mökistä tai jostain sukulaismökistä. Siitä kuitenkin puhutaan kuin se olisi oma....

[/quote]

No just tämä! Niin säälittävää. Itselläni ei johdu kateudesta, molemmilla vanhemmillani omat mökit. Itse en puhu ikinä meneväni "MEIDÄN MÖKILLE", vaan käytän muotoa "äitini/isäni/mummoni/tätini mökille. Olen monesti miettinyt mistä tuollainen harhaanjohtaminen johtuu. Halutaan esittää varakkaampaa, vai mitä?
[/quote]
Ilmeisesti. Ja mua ottaa pattiin myös kun jotkut ihmettelee et "miks te ette käy mökillä lainkaan". No haloo, ei ole varaa omaan mökkiin ja ei ole muuten teilläkään vaan vanhempienne mökillä olette!

Vierailija
48/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47: voisiko olla että jos on lapsesta asti käynyt siellä "meidän mökillä" ei osaa yhtäkkiä -eikä edes tunne tarvetta- alkaa puhumaan vanhempieni mökistä, ilman että halutaan johtaa ketään harhaan tai yritetään esittää varakkaampaa kuin onkaan?

Ja jos on perikunnan mökki niin onhan se silloin oma, ehkä kaikki eivät jaksa tai näe syytä selittää juuurtajaksaen kuinka omistussuhteet tarkalleen menevät. En ihmettele että mökkeily koetaan rasitteena jos siitä puhuminenkin on jo näin hankalaa.

Ja minulla ja perheelläni on oma, itse ostettu mökki, se ei ole kummankaan vanhempien. Eli itseäni en puolustele.

Vierailija
49/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:03"]En ole kateellinen, mutta mua ärsyttää kun ihmiset puhuvat aina menevänsä mökille ja olevansa mökillä ja siitä saa käsityksen, että heillä itsellään olisi mökki. Kuitenkin 80%:ssa tapauksia kyse on omien vanhempien mökistä tai jostain sukulaismökistä. Siitä kuitenkin puhutaan kuin se olisi oma.... No, ehkä mun ärtymys on sit kateutta. En tiedä. Olemme itse tällainen viisihenkinen perhe, jossa kaikki lapset jo kohta koululaisia, omakotitalossa asutaan ja elellään melko mukavasti. Omaan kesämökkiin ei kuitenkaan olisi ilman mittavaa uuttaa lainaa mitenkään varaa. Ja lainanmaksu olisi aika myrkkyä.... Aiemmin olin kyllä ihan rehellisesti kateellinen, kun tuttavat puhuivat mökille menosta. Ihmettelin, että miten muilla saattoi olla varaa omaan mökkiin... No, sitten selvisi, että omien vanhempiensa mökeistä yleensä puhuivat tai joistain perikunnan mökeistä.. Yksi tuttavapariskunta on sellainen, että ovat ihan ostaneet oman mökin. [/quote] No just tämä! Niin säälittävää. Itselläni ei johdu kateudesta, molemmilla vanhemmillani omat mökit. Itse en puhu ikinä meneväni "MEIDÄN MÖKILLE", vaan käytän muotoa "äitini/isäni/mummoni/tätini mökille. Olen monesti miettinyt mistä tuollainen harhaanjohtaminen johtuu. Halutaan esittää varakkaampaa, vai mitä?

[/quote]Minun äidilläni on kaksi kesämökkiä ja minulla ja miehelläni on meidän oma jonka omistamisessa äidilläni ei ole osaa eikä arpaa. Emme mene äitini mökeille vaan ihan omallemme. Jos joku sitä epäilee ja siitä mielessään raivoaa en ota vastuuta.

Katsos, jotkut ihan oikeasti omistavat sen mökkinsä itse. Tuskin olemme ainoita.
[/quote]
Juu, ette ole ainoita, mutta kuulutte kyllä ihan marginaalijoukkoon jos ootte alle viiskymppisiä.

Vierailija
50/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:47"]47: voisiko olla että jos on lapsesta asti käynyt siellä "meidän mökillä" ei osaa yhtäkkiä -eikä edes tunne tarvetta- alkaa puhumaan vanhempieni mökistä, ilman että halutaan johtaa ketään harhaan tai yritetään esittää varakkaampaa kuin onkaan?

Ja jos on perikunnan mökki niin onhan se silloin oma, ehkä kaikki eivät jaksa tai näe syytä selittää juuurtajaksaen kuinka omistussuhteet tarkalleen menevät. En ihmettele että mökkeily koetaan rasitteena jos siitä puhuminenkin on jo näin hankalaa.

Ja minulla ja perheelläni on oma, itse ostettu mökki, se ei ole kummankaan vanhempien. Eli itseäni en puolustele.
[/quote]
Miten teillä on ollut varaa hankkia mökki? Vai onko perikunnan maille talkoilla tehty?

Vierailija
51/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:39"]

[/quote][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:39"]

[/quote]

Toki, ymmärrän tämän enkä nyt puhunutkaan teistä oikeasti oman mökin omistajista. Vaan heistä, jotka puhuvat sukulaisten mökeistä OMANA mökkinään.

Vierailija
52/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:47"]47: voisiko olla että jos on lapsesta asti käynyt siellä "meidän mökillä" ei osaa yhtäkkiä -eikä edes tunne tarvetta- alkaa puhumaan vanhempieni mökistä, ilman että halutaan johtaa ketään harhaan tai yritetään esittää varakkaampaa kuin onkaan? Ja jos on perikunnan mökki niin onhan se silloin oma, ehkä kaikki eivät jaksa tai näe syytä selittää juuurtajaksaen kuinka omistussuhteet tarkalleen menevät. En ihmettele että mökkeily koetaan rasitteena jos siitä puhuminenkin on jo näin hankalaa. Ja minulla ja perheelläni on oma, itse ostettu mökki, se ei ole kummankaan vanhempien. Eli itseäni en puolustele. [/quote] Miten teillä on ollut varaa hankkia mökki? Vai onko perikunnan maille talkoilla tehty?

[/quote) Olimme töissä, omistusasunto maksettuna =saimme pankista 10 vuoden lainan jonka maksoimme alle viidessä vuodessa vuodessa pois.

Olimme silloin n.35-vuotiaita, seitsemän vuotta sitten. Ei ole perikunnan mailla eikä talkoilla rakennettu.

Emmekä ole huippupalkkaisia. itsellä palkka ollut aina max 1700€/kk ja miehellä vaihdellen 1500-3000.

Vierailija
53/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

51: olemme. Kun ostimme mökkimme olimme reilusti alle nelikymppisiä.

Vierailija
54/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:47"]47: voisiko olla että jos on lapsesta asti käynyt siellä "meidän mökillä" ei osaa yhtäkkiä -eikä edes tunne tarvetta- alkaa puhumaan vanhempieni mökistä, ilman että halutaan johtaa ketään harhaan tai yritetään esittää varakkaampaa kuin onkaan? Ja jos on perikunnan mökki niin onhan se silloin oma, ehkä kaikki eivät jaksa tai näe syytä selittää juuurtajaksaen kuinka omistussuhteet tarkalleen menevät. En ihmettele että mökkeily koetaan rasitteena jos siitä puhuminenkin on jo näin hankalaa. Ja minulla ja perheelläni on oma, itse ostettu mökki, se ei ole kummankaan vanhempien. Eli itseäni en puolustele. [/quote] Miten teillä on ollut varaa hankkia mökki? Vai onko perikunnan maille talkoilla tehty?

[/quote) Olimme töissä, omistusasunto maksettuna =saimme pankista 10 vuoden lainan jonka maksoimme alle viidessä vuodessa vuodessa pois.

Olimme silloin n.35-vuotiaita, seitsemän vuotta sitten. Ei ole perikunnan mailla eikä talkoilla rakennettu.

Emmekä ole huippupalkkaisia. itsellä palkka ollut aina max 1700€/kk ja miehellä vaihdellen 1500-3000.

[/quote]

Ilmeisesti ette asu pk seudulla, aika harvalla on oma asunto maksettuna 35v:nä! Jotain 200-250k€ lainaa ei edes saa 10v maksuajalle ellei ole todella isot tulot.

Vierailija
55/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.. saan tarpeekseni jo viikon mökkireissusta

Vierailija
56/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole ollenkaan mökki-ihmisiä. Lapsuuden kesät ankeissa mökkiolosuhteissa olivat tarpeeksi.

Vierailija
57/58 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen, koska haluaisin muuttaa sen rahoiksi ja matkustella niillä rahoilla.

Vierailija
58/58 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen mökistä kenellekään. Onhan se kiva jos joku tykkää. Mut mä en oo niin mökki-ihminen. Riittää että juhannuksena mennään appivanhempien mökille pariksi yöksi. Ollaan sen verran eläväinen ja liikkuvainen perhe, ettei pystyis olee joka viikonloppu kiinni missään mökillä. Järven rauhaa ja kalastelua kun pääsee nautiskelemaan ihan täällä kotonakin, järvi on 200m päässä ja siellä paattimme. Kotipihassa päästään myös ulkosaunaan kesät talvet, ja saunasta uimaan lampeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi