Oletko kateellinen kesämökistä/ huvilasta?
Siinähän se kysymys otsikossa tulikin. Minä olen kateellinen :( Tasan ei käy onnen lahjat...
Kommentit (58)
En ole. Meillä on omakotitalo, enkä todellakaan jaksaisi ylläpitää kahta taloa ja stressata vesivahingoista ja varkaista aina siinä talossa, jossa en sillä hetkellä ole. Jos asuisin kerrostalossa, sitten kesämökki olisi ok.
Voisi kyllä sellainen pikkuinen maaläntti jossain järven tai joen varrella olla kiva, että pääsisi soutelemaan ja melomaan. Siellä voisi olla grillikota ja huussi ja aurinkotuoli.
Olen perheeni kimppamökin osakas. Hyvin on mennyt eikä omaa olisi ikinä varaa ostaa tällaiselta paikalta joten olen onnekas. Nytkin olen siellä.
Meillä on sekä ok-talo että mökki. Ok-talosta voisin luopua mutta mökistä en... Haluaisin olla siellä vielä enemmän, vaikka nytkin saan opettajan kesäloman ansiosta olla paljon.
En ole. Ei mitään kiinnostusta. Mökkeily ei ole meidän juttu. Me matkustetaan ulkomaille. Voi mennä minne haluaa ja muut passaa ja kokkaa jne... Haluan lomailla ja nauttia.
Valitettavasti noi mökit tuppaa olemaan työleirejä. Meille riittää nää pienet puuhat omakotitalossa.
En. Koska mökeillä on yleensä huonompi varustelu kuin kotonani.
En. Meillä on loma-asunnot Ranskassa ja Italiassa. Kotimaan mökkeilyä sai tarpeeksi lapsena
En sillä omistan oman =) ! Turhaa haaskat aikaa ja energiaa toisten kadehtimiseen l Onneksi varallisuus ja vauraus jakautuu suomessa melko tasaisesti !
Hassua, että ihmiset täällä puhuvat "alkeellisista oloista" ja "huonosta varustelusta". Mökkimme on Naantalin saaristossa, mutta sähköt ja juokseva vesikin löytyy. Mökit eivät ole enää samanlaisia, kun vuosikymmeniä sitten. Nykyisin just esim. vesijohdot on vedetty lähes jokaisen saaren mökkeihin mökkimme lähistöllä - en tiedä ketään, kellä olisi jotenkin merkittävästi heikommat varustelut mökeillä kuin kotonaan.
En, paitsi jos se on jossain Rivieralla. En ikinä laittaisi rahojani kiinni mökkiin, jaksan mökkeillä korkeintaan viikonlopun pari kertaa vuodessa. Laitan rahani mieluummin matkustamiseen.
No en todellakaan, joka toisellahan sellainen on. Molemmilla vanhemmillani ja lähes kaikilla muillakin sukulaisilla. Enkä ole mökkeilijätyyppiä. Naurattaa aina ihmisten hehkutus mökille menosta, ja aina yritetään antaa kuva omasta mökistä, vaikka mökki on aivan muiden omistama. Huoh.
En ole. Kuulun kolmen hengen perikuntaan, joka omistaa kesämökin. Olen hiukan kateellinen vain niille, jotka ovat onnistuneet myymään keskimökin. Toivon, että se meillekin pian onnistuu. Kesämökillä ei ole minulle muuta arvoa kuin myyntiarvoa. En halua käydä siellä pitkästymässä.
Toiset ei halua talon lisäksi toista ylläpidettävää pihaa ym. -> eihän mökille ole pakko laittaa minkäänlaista pihaa! Jos ei ole vesijohtoa, ei tarvi stressata vesivahingostakaan. Mökki talveksi kylmilleen, kesällä pärjää alkeellisemmissakin oloissa.
Toiset taas ei halua alkeellisia oloja -> mökit on nykyään enemmän täysvarusteltuja kakkoskoteja, tai jopa omaa kotia ylellisempiä (esim. etäohjattu saunan lämmitys jne.). Toki sitä ylläpidettävääkin sitten ja huolehdittavaa.
Miten tulee sellainen vaikutelma, että teillä on monella vääränlainen mielikuva mökkeilystä. Ette näe sitä sellaisena, mitä se teille mieluisena voisi olla.
Mökkejä ja mökkeilijöitä on monenlaisia, eikä kaikkien tarvi siitä pitää. Itse koen ulkomaanmatkailun paljon vaivalloisempana, varsinkin pienten lasten kanssa.
Meillä on oma mökki ja olemme siitä iloisia :-) Vaatii toki sitä, että puolisoa kiinnostaa samat asiat
Raahaaminen väkisin mökkityöleirille lapsena on pilannut monta hyvää aikuismökkeilijää :-)
En ole kateellinen, koska ex-mieheni omisti sekä talon että mökin ja talon valmistuttua oli aina työmaa edessä, kun menimme toisesta toiseen. Nyt asun kakupunkiasunnossa ja vuokraan mökin kesäksi, jos haluan ja vietän siellä aikaa juuri niin, kuin itse haluan
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:09"]
Siinähän se kysymys otsikossa tulikin. Minä olen kateellinen :( Tasan ei käy onnen lahjat...
[/quote]
Mistä olet kateellinen? Mökki on kiinteistöveroa, tiemaksua, nuohoojaa, sähköä, korjaamista, halon hakkuuta, laiturin laskemista ja nostamista, ei toivottuja-vieraita, työtä, rahanmenoa jne.
Sitä kaikkea on kotonakin, miksi vielä mökillä? Mökkirahoilla pääsee näkemään maailmaan ja se vasta mukavaa onkin.
t. tietoisesti mökitön
En ole kateellinen, mutta haaveilen askeettisesta pienestä punaisesta mummonmökistä. Ikkunoihin laittaisin pallokuviolliset verhot ja joisin teetä pienellä kuistilla söpöstä värikkäästä teekupista. :)
Ai miten niin haaveilen paljon.. :P
Olen kateellinen kaikille joilla on oma mökki. Olen ollut mökillä vain vieraana pari kertaa. Vanhemmillani ei ole ollut koskaan mökkiä. Anopilla ja appiukolla on, mutta siellä en viihdy. Siellä ei saa tehdä mitään. Anoppi on kuin Hitler valtakunnassaan siellä. Ja se on heidän mökkinsä.
Me vuokraamme saman mökin joka vuosi 2-3 viikoksi. Se riittää meille.
En, koska en halua mökkiä. Meillä on omakotitalo järven rannalla ja oma ranta, mihin sitä mökkiä enää tarvitsee? Lisäksi tykkään lomailla ulkomailla, nähdä eri maita ja kaupunkeja, yöpyä ihanissa hotelleissa. Mökkiin menisi paljon rahaa ja siitä olisi vaivaa. Mieluummin käytän ne rahat matkoihin (ja tässä talossa & pihassa on ihan riittävästi työtä..).
En ole kadehtijatyyppiä. Olen iloinen niiden puolesta, joilla on hieno mökki upealla paikalla.
Kyllä jos se on Italiassa tai Ranskassa, Espanja tai Portugalikin käy.
Suomessa olevasta mökistä en. En vietä lomia koskaan kotimaassa