Tämän hetken muoti on vähän :/
Lähinnä yläosia etsiessä törmään ongelmaan; ne monet ovat säkkimäisiä. Mun paras osio kropassa on selkeästi erottuva vyötärö, ja tämä muoti ei nyt sitä suosi. Saa etsimällä etsiä itselle sopivia paitoja, puseroita ja toppeja, jotka korostaisi vyötäröä. Olen jo elänyt ysärin säkkimäisine paitoineen, ei kiitos vielä ainakaan uusintaa.
Kommentit (41)
Muoti ei tosiaan suosi tiimalasivartaloisia.
Missä ne leveälahkeiset housut luuraa? Ei sovi paksureitiselle pihtipolvelle nämä makkarankuoret.
Kuka tahansa näyttää naiselliselta istuvassa paidassa ja tiukoissa farkuissa... Mutta yrittäkääpä näyttää naiselliselta ja hyvältä löysässä yläosassa ja "herrainhouisissa". Siihen ei moni pysty ;) Tosin tämän palstan naiset nyt eivät osaakkaan pukeutua..
On helppoa olla mies. Muoti suosii aina samanlaista kroppaa ja vaikka välillä (kuten nyt) on ylisuuria vaatteita tarjolla niin aina sieltä löytyy se klassinen muoti kauden väreissä. Tuossa juuri katselin tulevan syksyn ja talven muotia ja näyttää siltä, ettei sekään petä. Onkohan koskaan ollut miesten muotia, joka ei olisi aika lailla sitä ihan samaa?
VYÖ VYÖ VYÖ
osta ap vyö ja laita se vyötäröllesi.
Hahaa, avasin vaateaiheisen ketjun, ja sisältö olikin jotain aivan muuta! :D Mehevää!!!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:58"]
Missä ne leveälahkeiset housut luuraa? Ei sovi paksureitiselle pihtipolvelle nämä makkarankuoret.
[/quote]
Ne on maailmalla muotia nyt eli Suomessa parin vuoden päästä (Suomi tulee muotiasioissa aina vähän jäljessä) Mutta jos haluat olla edelläkävijä niin voit alkaa käyttää niitä jo nyt (jos on valmiina kaapeissa)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:59"]Outo ajatus ettei halua pitää vieraan ihmisen käyttämiä vaatteita. Mitä niissä voi muka olla kun ne pesee? [/quote] Muakin inhottaa, en tiedä miksi
[/quote]
onhan niitä kaupan vaatteitakin joku voinut sovittaa. usein jopa moni eri ihminen! eikä niitä ole pesty.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:59"]Outo ajatus ettei halua pitää vieraan ihmisen käyttämiä vaatteita. Mitä niissä voi muka olla kun ne pesee? [/quote] Muakin inhottaa, en tiedä miksi
[/quote]
onhan niitä kaupan vaatteitakin joku voinut sovittaa. usein jopa moni eri ihminen! eikä niitä ole pesty.
[/quote]
Ja pahimmassa tapauksessa joku on voinut pitääkin niitä ja palauttaa. Ihmiset tekee sitäkin että käyttää jotain vaatetta esim. juhlissa tai työhaastattelussa yms. ja sitten vie sen takaisin kauppaan. Etenkin postimyynnissä tällainen palauttaminen on yllättävän yleistä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:00"]
Kuka tahansa näyttää naiselliselta istuvassa paidassa ja tiukoissa farkuissa... Mutta yrittäkääpä näyttää naiselliselta ja hyvältä löysässä yläosassa ja "herrainhouisissa". Siihen ei moni pysty ;) Tosin tämän palstan naiset nyt eivät osaakkaan pukeutua..
[/quote]
Väljä paita ja väljät housut näyttävät erittäin hyvältä ja naiselliselta, kunhan vyötärö erottuu, eli yksinkertaisimmillaan paidan helma housujen sisään. Ja tietysti sillä edellytyksellä, että ko. vaatteet näyttävät muuten hyviltä.
Onhan väljiä housuja jo vaikka kuinka paljon myynnissä. Juttu on katsokaas niin, että nykyisin ei ole enää pakko pukeutua tietyn tiukan ja sallitun linjan mukaan näyttääkseen hyvältä ja ajankohtaiselta, vaan vaatteita on saatavilla laidasta laitaan, ja yksilöllisyys sallitaan. Ja aikuisen naisen luulisikin osaavan katsoa itse sellaisia vaatteita, joissa viihtyy ja jotka itselle sopivat, eikä ostavan sen perusteella mitä näkee kaupungilla tai tuppukylän raitilla eniten.
Itsekin suosin kierrätystä, mutta olettehan kirppistelijät ottaneet huomioon luteiden leviämisen?
Se on ihan aiheellista tänä päivänä, kun ovat lisääntymään päin.
Eli kirpputorilta ostettua vaatetta ei kannata heittää sinne pyykkikoriin muiden vaatteiden sekaan odottamaan pesua.
Käytettyjen sohvien ym.osto on vielä riskialttiimpaa.
Itse laitan käytettynä ostetut vaatteet heti pusseineen pakkaseen käsiteltäväksi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:16"]Itsekin suosin kierrätystä, mutta olettehan kirppistelijät ottaneet huomioon luteiden leviämisen?
Se on ihan aiheellista tänä päivänä, kun ovat lisääntymään päin.
Eli kirpputorilta ostettua vaatetta ei kannata heittää sinne pyykkikoriin muiden vaatteiden sekaan odottamaan pesua.
Käytettyjen sohvien ym.osto on vielä riskialttiimpaa.
Itse laitan käytettynä ostetut vaatteet heti pusseineen pakkaseen käsiteltäväksi.
[/quote]
Ja sori AP, ohi aiheen.
Onneksi ei ole pakko muotia seurata. Voi pukeutua ihan niinkuin lystää. Vaatteita voi ostaa muualtakin kuin muotiliikkeistä.
No, itse suosin kirppareita, mutta vaatteita voi sen sisäksi myös tehdä itse, jos taitoa löytyy tai teettää just sellaisia kuin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:05"]
[/quote]
Ja sitten kuitenkin paneskelette vieraita ihmisiä joka viikonloppu ja suutelette vieraita ihmisiä, mutta toisten pestyjen vaatteiden pitäminen on kamalaa. Hassunkurista...
[/quote]
No ei tuo yks (ja ainoa) enää kovin vieras ole, kun aviossakin ollaan oltu yli 10 vuotta...
Siis mitä ihmettä? Just hirveestihän näkee niitä kireitä lyhyitä yläosia, napapaitoja katukuvassa. Ja monesti sellaisilla, joille se ei edes yhtään sovi. Ajattelin et se on se kamala muotivillitys, josta valitetaan. En ole pitkään aikaan nähnyt mitään muotivillitystä mikä näyttäis niin irvokkaalle kun nuo topit ja korkeavyötäröiset housut, joista tursuaa kaikki. Eeeeeiii.
No tota, ap:han sanoi jo eläneen ysärin, eikä kaipaa sitä, silloin oli noi napapaidat muodissa. Etsii nyt muunlaista. Minunkin mielestä aivan kamalia ja epäpukevia vaatteita tuntuu olevan katalogit nyt täynnä...
Joo olen huomannut saman. Selkäni on myös lyhyt, joten paidat on aina jotenkin oudon mallisia:/
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:16"]
Itsekin suosin kierrätystä, mutta olettehan kirppistelijät ottaneet huomioon luteiden leviämisen? Se on ihan aiheellista tänä päivänä, kun ovat lisääntymään päin. Eli kirpputorilta ostettua vaatetta ei kannata heittää sinne pyykkikoriin muiden vaatteiden sekaan odottamaan pesua. Käytettyjen sohvien ym.osto on vielä riskialttiimpaa. Itse laitan käytettynä ostetut vaatteet heti pusseineen pakkaseen käsiteltäväksi.
[/quote]
Olen ottanut huomioon, joko pesen 60 asteessa heti kaiken tai pesen. Yleensä pesen, mutta jos ei voi pestä niin pakastan. Ei ole tullut ongelmia
Onpas ap saanut kummallisia vastauksia! Varmaan yksi ja sama tyyppi kirjoittaa niitä.
Mutta asiaan, saman olen huomannut. Tosin ei mullakaan ratkaisua asiaan. Jos joku tietää tästä poikkeavia merkkejä, niin vinkit kiinnostaa tätäkin ei-kirppistelevää tyyppiä :)