Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastan masennusta. Miehen reaktio...

Vierailija
02.08.2015 |

Minulla on keskivaikea masennus, joka alkoi vuosi sitten. Nyt on ollut pitkästä aikaa pari huonoa päivää. Itkin juuri, kun oli niin paha olla. Mitä mies sanoo? "Noniin, ole hiljaa, lopeta itkeminen." Kylläpä tuntuu hyvältä saada tukea ja empatiaa..

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös ulos ja lenkille! Heitä helvettiin se plusmiinus listas ja lenkkeilykamppeet päälle ja nauttimaan luonnon omaa lääkettä eli raitista ilmaa!!!!! 

Vierailija
42/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:25"]

Valitettavasti miehet eivät kykene samanlaiseen empatiaan ja puolison tukemiseen kuin naiset. Tästä on paljon ihan tutkimustuloksia. Mies keskimäärin ajattelee aina ensin itseään, mitä toisen sairaus tekee hänen elämänlaadulleen.

[/quote]

Joo. Miehet hylkää sairaan vaimonsa todennäköisemmin kuin toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:25"]

Valitettavasti miehet eivät kykene samanlaiseen empatiaan ja puolison tukemiseen kuin naiset. Tästä on paljon ihan tutkimustuloksia. Mies keskimäärin ajattelee aina ensin itseään, mitä toisen sairaus tekee hänen elämänlaadulleen.

[/quote]

Jaahas vai niin. Iskehän nämä useat tutkimustulokset pöytään.

Vierailija
44/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:05"]

Minä minä minä ! t: ap

Miksi masentelet ja itkeskelet? luuletko, että se on miehestä kivaa kun rämmit huomionhakuisena itsesäälissä ja heti menet marttyyrimaisesti tekemään itsemurha-plussat ja miinukset listoja?

Valitse:

a) et tee asialle mitään vaan rämmit masennuksessasi ja itsesäälissäsi lopun ikääsi, ravaten tarapiassa ym,

b) päätät parantua ja teet asian eteen kaikkesi, väkisin yrität olla ajattelematta vain surkeita asioita ja aloitat harrastamaan PALJON liikuntaa, jotta keho kehittyy ja samalla aivot sekä mieli saa parantua.

a on se helppo tie, b on se jolla parantuu.

t. joskus itsekin keskivaikeasti masentunut, nykyisin en.

[/quote]

Tosi kiva kuulla, että olet parantunut. 

Minä tunnen useampia masentuneita, joilla liikunta ei auta vähääkään, vaikka sitä harjoittaisi kuinka paljon.

Hämmästelen kovin, että itse masennusta sairastanut syyllistää noin raskaasti ja ikävällä tavalla kanssaihmisiään. Lankesit kuvittelemaan meidän kaikkien olevan samanlaisia kuin sinä.

Vierailija
45/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse useammasta vaikeasta masennusjaksosta kärsineenä ja nyt ne ainakin pidemmäksi aikaa selättäneenä (toivottavasti lopullisesti) niin koin nuo vaikeimmat päivät eri tavoin. Halusin olla yksin ja itkeä piilossa, enkä hätäännyttää enempää puolisoani. Tuskani ja "syyllisyys" vain lisääntyivät, kun huomasin puolisoni olevan huolissaan sekä myös suruissaan.

Mutta ihmiset sekä sairaudet ovat yksilöllisiä oireineen. Tsemppiä, kyllä se elämä vielä hymyilee vaikka juuri nyt olisikin sitä vaikea uskoa.

Olen kyllä ikuisesti kiitollinen miehelleni, että jaksoi kanssani ne vaikeimmat ajat.

Vierailija
46/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLÖS, ULOS JA LENKILLE!!!!! Äläkä märehdi sen plusmiinus listas kanssa... Parasta ja ilmasta lääkettä on raitis ilma!!!! No niin, nyt lenkkikuteet niskaan ja menoks! Hop hop! Kyllä se siitä selkenee ja kirkastuu kun edes YRITÄT. Masennuslääkeet vain pistävät apaattiseks ja väsyneeks.. 

T. Ahdistuneisuushäriöstä parantunut, ilman lääkkeitä. 

Vierailija
47/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:57"]

YLÖS, ULOS JA LENKILLE!!!!! Äläkä märehdi sen plusmiinus listas kanssa... Parasta ja ilmasta lääkettä on raitis ilma!!!! No niin, nyt lenkkikuteet niskaan ja menoks! Hop hop! Kyllä se siitä selkenee ja kirkastuu kun edes YRITÄT. Masennuslääkeet vain pistävät apaattiseks ja väsyneeks.. 

[/quote]

Miksi tämä minun kommentti poistetaan koko ajan?

Vierailija
48/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vä´hän eri sairaus kyseessä,  mutta joo, käyn koirien kanssa mettässä päivitttäin, eikä olo helpota...

Vierailija
49/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:02"]

[/quote]

Vä´hän eri sairaus kyseessä,  mutta joo, käyn koirien kanssa mettässä päivitttäin, eikä olo helpota...

[/quote]

JUOKSETKO? Vai maleksitko sen näkösenä että varmasti näkyy kilsankin päähän että et jaksa tehdä mitään muuta kuin laahustaa? JUOKSE hyvä ihminen, se vapauuttaa endorfiinia!

Vierailija
50/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tl;dr: Ota itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
51/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]

Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap

[/quote]

Menethän huonenna ajalle? Ja sinuna miettisin haluatko olla tuollasen sian kanssa yhdessä enää?

Vierailija
52/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tehokkaasti täällä näkyy kyllä "entiset masentuneet" unohtaneen miten lamauttava sairaus se voi olla, ja heittelevät vaan näitä "älä nyt hei, kyllä se siitä, ajattelet positiivisia juttuja niin heti parannut"-juttuja kuin Alexander Stubb konsanaan.

Vierailija
53/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:57"]

En tahdo olla ilkeä, mutta oletko miettinyt miehesi tunteita? Masennus on hyvin raskasta myös puolisolle

[/quote]

Oletpa typerä.

Vierailija
54/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:03"]

Masennus sairastuttaa myös läheiset. Miehen on pakko ottaa etäisyyttä, jotta pysyy terveenä itse. Näitä tilanteita varten on kriisipuhelimet. Älä syyllistä miestä, hän ei voi olla sinusta vastuussa.

[/quote] Toinen typerys.

Vierailija
55/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]

Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap

[/quote]
Ap, tämä on juuri ongelman ulkoistamista. Miehelläsi ei ole mitään tekemistä masennuksesi ja sen aiheuttaneiden syiden kanssa. Hän ei pysty tekemään nyt mitään sellaista joka "tukisi" sinua. Masennus on siitä rankka tauti koska sinun pitää ihan itse käydä se läpi ja hoitaa. Sori mutta näin se on.

Vierailija
56/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menetin kaverini ollessani masentunut.

Yritin aina olla aurinkoinen ja kiinnostunut toisesta kun he soittivat. Joskus minua ysyttiin mukaan, mutta en mennyt, koska koin olevani hirveä, enkä halunnut kenenkään tietävän masennuksestani. Olisin saattanut paljastua. Muutamat loukkaantuivat käytöksestäni, vaikka oli heillä muitakin kavereita. Osa vain unohti minut.

Nyt minun ennen suuri kaveripiirini on kutistunut pariin ihmiseen. Uskon, että kaikella on tarkoituksensa. Kyllä ihmiset palaavat luokseni jos haluavat.

Vierailija
57/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:05"]

Minä minä minä ! t: ap

Miksi masentelet ja itkeskelet? luuletko, että se on miehestä kivaa kun rämmit huomionhakuisena itsesäälissä ja heti menet marttyyrimaisesti tekemään itsemurha-plussat ja miinukset listoja?

Valitse:

a) et tee asialle mitään vaan rämmit masennuksessasi ja itsesäälissäsi lopun ikääsi, ravaten tarapiassa ym,

b) päätät parantua ja teet asian eteen kaikkesi, väkisin yrität olla ajattelematta vain surkeita asioita ja aloitat harrastamaan PALJON liikuntaa, jotta keho kehittyy ja samalla aivot sekä mieli saa parantua.

a on se helppo tie, b on se jolla parantuu.

t. joskus itsekin keskivaikeasti masentunut, nykyisin en.

[/quote] Tollo.

Vierailija
58/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"] Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap [/quote] Ap, tämä on juuri ongelman ulkoistamista. Miehelläsi ei ole mitään tekemistä masennuksesi ja sen aiheuttaneiden syiden kanssa. Hän ei pysty tekemään nyt mitään sellaista joka "tukisi" sinua. Masennus on siitä rankka tauti koska sinun pitää ihan itse käydä se läpi ja hoitaa. Sori mutta näin se on.

[/quote]

Noo, kyllähän voisi; voisi esim. aloittaa olemalla tukena eikä välinpitämätön palikka.

Vierailija
59/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua.. mun mies on sanonut että jättää mut jos sairastun pitkäksi aikaa. Jos mulla iskee paniikkikohtaus esim.ostoskeskuksessa niin mies ottaa välimatkaa ja jättää mut yksin. Kaipaisin niin kovasti sitä halia ja tsemppiä, en aina halua pärjätä yksin. Vituttaa kun koskaan en saa olla "heikko". Ja oon täysin terve, noin 3 pvänä vuodessa tulee paniikki päälle.

Otan osaa kuspäisestä miehestäsi.

Vierailija
60/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:05"]Minä minä minä ! t: ap Miksi masentelet ja itkeskelet? luuletko, että se on miehestä kivaa kun rämmit huomionhakuisena itsesäälissä ja heti menet marttyyrimaisesti tekemään itsemurha-plussat ja miinukset listoja? [/quote] Ei varmasti ole kivaa. Isäni ja isoveljeni käyttivät minua lapsena seksuaalisesti hyväksi. Itkeskelen, kun asiat alkavat muistua mieleeni sillä olemme alkaneet käsitellä näitä asioita terapiassa. -ap

[/quote] HEI OIKEESTI ! Postraumaattinenstressioire ei ole sama kuin masennus! Sitä ei lääkkeillä ja masennuskoululla oikaista, se on vain oireiden ointapuolista hoitoa ja todellinen sairaus joks hoitamattomana vie jopa hengen, juuri sen itsemurhan ( esim.) kautta! Etsi itsellesi koulutettu traumaterapeutti/spesialisti joka tietää mitä tekee. Minulle annettiin kongnitiivista  psykoterapiaa traumaoireisiin, oli lähtä henki. Psykologi ei tiennyt yhtää mitä tekee ja ei koskaan ollut kuullutkaan traumaterapiasta, hänellä vielä syyllistävä asennoituminen kokemuksiini. Voimia Traumoista ei välttämättä pääse koskaan mutta niiden kanssa oppii olemaan se on kivinen ja pitkä taival täynnä työtä. Minä halaisin sinua jos voisin. Tv. Toinen traumatisoitunut väkivallan ja hyväksikäytön uhri.

Täältä lisää tietoa ja apua: http://traumajadissosiaatio.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi