Sairastan masennusta. Miehen reaktio...
Minulla on keskivaikea masennus, joka alkoi vuosi sitten. Nyt on ollut pitkästä aikaa pari huonoa päivää. Itkin juuri, kun oli niin paha olla. Mitä mies sanoo? "Noniin, ole hiljaa, lopeta itkeminen." Kylläpä tuntuu hyvältä saada tukea ja empatiaa..
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap
[/quote]
Hanki nyt äkkiä apua.. Ja miehesi ei näköjään ymmärrä tilanteen vakavuutta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap
[/quote]
Hanki nyt äkkiä apua.. Ja miehesi ei näköjään ymmärrä tilanteen vakavuutta.
[/quote]
Syön lääkkeitä ja huomenna on onneksi psykoterapia-aika. Muuten tuskin enää olisin täällä. En tiedä miksi kirjoitan tänne, kai on vaan yksinäinen olo-ap
En tahdo olla ilkeä, mutta oletko miettinyt miehesi tunteita? Masennus on hyvin raskasta myös puolisolle
Täällä myös yks masentunut ja yksi päivä otin lääkkeitä liikaa poistumis tarkoituksessa ja mies vaan toivotti hyvää matkaa :) no enpä päässyt pois...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:57"]En tahdo olla ilkeä, mutta oletko miettinyt miehesi tunteita? Masennus on hyvin raskasta myös puolisolle
[/quote]
Olen miettinyt, siksi patoankin suurimman osan surusta ja pahasta olostani sisälleni sekä tunnen masennuksestani jatkuvasti syyllisyyttä. Patistan miestä jatkuvasti tekemään kavereittensa kanssa jotain kivaa ja menemään reissuille, ettei hänen tarvitsisi olla minun kanssa. Ja tosiaan itken nykyisin vain pari kertaa kuukaudessa eikä riitoja juuri ole. -ap
Masennus taitaakin olla narsistien sairaus.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:59"]Täällä myös yks masentunut ja yksi päivä otin lääkkeitä liikaa poistumis tarkoituksessa ja mies vaan toivotti hyvää matkaa :) no enpä päässyt pois...
[/quote]
Saanko kysyä, mitä lääkkeitä syöt..? Toivotan sinulle voimia, vaikken tiedäkään kuka olet.-ap
Masennus on myös helvetin vaikeaa sekä rankkaa puolisolle.
T. Miehellä vakava masennus
Masennus sairastuttaa myös läheiset. Miehen on pakko ottaa etäisyyttä, jotta pysyy terveenä itse. Näitä tilanteita varten on kriisipuhelimet. Älä syyllistä miestä, hän ei voi olla sinusta vastuussa.
Mä olen sairastanut 6v keski vaikeaa masennusta. Mies ei oikein jaksa ymmärtää mun synkkiä päiviä. Nyt on ollut taas mieli maas, ei meinaa jaksaa tehdä mitään ja itku on herkästi. Yöt tahtoo olla raskaita, nään painajaisia ja aamulla väsyttää ettei jaksa millään nousta sängystä.
Joidenkin on vaikea asettua toisten asemaan. Eivät tee sitä välttämättä ilkeyttään vaan eivät kertakaikkiaan tiedä mitä tehdä, olla tai sanoa. Jos hän noin yleensä on huomioonottava ja hyväsydäminen ihminen niin hän voi nyt on hämmentynyt tai lukossa, ja ei ymmärrä mitä käyt läpi. Kerro miehelle suoraan millaista tukea haluat.
Minä minä minä ! t: ap
Miksi masentelet ja itkeskelet? luuletko, että se on miehestä kivaa kun rämmit huomionhakuisena itsesäälissä ja heti menet marttyyrimaisesti tekemään itsemurha-plussat ja miinukset listoja?
Valitse:
a) et tee asialle mitään vaan rämmit masennuksessasi ja itsesäälissäsi lopun ikääsi, ravaten tarapiassa ym,
b) päätät parantua ja teet asian eteen kaikkesi, väkisin yrität olla ajattelematta vain surkeita asioita ja aloitat harrastamaan PALJON liikuntaa, jotta keho kehittyy ja samalla aivot sekä mieli saa parantua.
a on se helppo tie, b on se jolla parantuu.
t. joskus itsekin keskivaikeasti masentunut, nykyisin en.
Oletko varma ettei masennus johdu osittain tuommoisesta suhteesta...
On tullut nähtyä elämän varrella monenlaista sairautta, niin henkistä kuin fyysistä. Jokaisessa tapauksessa puoliso tottuu sairauteen jossain vaiheessa ja alkaa käyttäytyä ap:n mainitsemalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:01"]Aikamoista itsesäälissä rämpimistä.
Oletko ajatellut että miehesi voi kokea olonsa todella epämukavaksi kun voit huonosti. Hänellä voi olla vaikeaa suhtautua 'sairauteesi'.
Ja eihän miehesi sitäpaitsi ole mikään terapeutti tai sinun hoitaja.
Jos sinun täytyy mennä umpparileikkaukseen niin oletatko et miehesi tekee senkin.
Tai katsoo kurkkuusi ja ottaa nieluviljelyn jos olet kipeänä.
[/quote]
Katso viesti 8. Minulla on terapeutti, en käytä siihen miestäni. Mies onkin sanonut, että on nähnyt jo suuren edistymisen positiiviseen suuntaan. Ulkopuolelta minusta ei todellakaan arvaa, että olen sairas. En kaipaa mieheltä muuta, kuin tukea n. 2krt kuussa jos itkettää. Jos ja kun hän reagoi kuten aloitusviestissäni, jätän hänet rauhaan. Ihme masentuneen syyllistämistä täällä, teen kaikkeni parantuakseni ja minusta ei ole väärin kaivata lohdutusta puolisoltaan aallonpohjalla :/ -ap
Toinen ihminen ei voi rakastaa toista ehjäksi, raittiiksi, uskolliseksi jne. On varmasti parasta, että pyrit poistamaan masennuksesi syyn mahdollisimman pian. Keskity paranemiseen. Puhu avoimesti asioista miehellesi, mutta älä edellytä häntä parantamaan sinua. Hän tuntee varmaan suurta voimattomuutta.
Tsemppiä ja toivottavasti pääset pian elämään valoisampaa elämää!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:01"]Aikamoista itsesäälissä rämpimistä.
Oletko ajatellut että miehesi voi kokea olonsa todella epämukavaksi kun voit huonosti. Hänellä voi olla vaikeaa suhtautua 'sairauteesi'.
Ja eihän miehesi sitäpaitsi ole mikään terapeutti tai sinun hoitaja.
Jos sinun täytyy mennä umpparileikkaukseen niin oletatko et miehesi tekee senkin.
Tai katsoo kurkkuusi ja ottaa nieluviljelyn jos olet kipeänä.
[/quote]
Katso viesti 8. Minulla on terapeutti, en käytä siihen miestäni. Mies onkin sanonut, että on nähnyt jo suuren edistymisen positiiviseen suuntaan. Ulkopuolelta minusta ei todellakaan arvaa, että olen sairas. En kaipaa mieheltä muuta, kuin tukea n. 2krt kuussa jos itkettää. Jos ja kun hän reagoi kuten aloitusviestissäni, jätän hänet rauhaan. Ihme masentuneen syyllistämistä täällä, teen kaikkeni parantuakseni ja minusta ei ole väärin kaivata lohdutusta puolisoltaan aallonpohjalla :/ -ap
[/quote]
Kaltaistasi heikkoutta on nykyään paljon. Spartassa heikot lapset heitettiin rotkoon. Niin se vain on, että heikot sortuu elontiellä, vahvat sen kuin porskuttaa!!!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:01"]
Aikamoista itsesäälissä rämpimistä. Oletko ajatellut että miehesi voi kokea olonsa todella epämukavaksi kun voit huonosti. Hänellä voi olla vaikeaa suhtautua 'sairauteesi'. Ja eihän miehesi sitäpaitsi ole mikään terapeutti tai sinun hoitaja. Jos sinun täytyy mennä umpparileikkaukseen niin oletatko et miehesi tekee senkin. Tai katsoo kurkkuusi ja ottaa nieluviljelyn jos olet kipeänä.
[/quote]
vaan kun masennus on masennus.
mutta yritä keskittyä hetkeen. Juttele miehesi kanssa silloin, kun on parempi tilanne. Kerro millaista tukea tarvitset eri vaiheessa. Miehesikin voi ola masentunut. Kaikki eivät osaa auttaa. Pitää opettaa ja opetella. Voimia. Älö turhaan syyttele.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:03"]Masennus sairastuttaa myös läheiset. Miehen on pakko ottaa etäisyyttä, jotta pysyy terveenä itse. Näitä tilanteita varten on kriisipuhelimet. Älä syyllistä miestä, hän ei voi olla sinusta vastuussa.
[/quote] en syyllistä ap:ta, vaan puhun omaisen äänellä t. Äidillä psykoositason masennus ja läheisriippuvuus ja ex-puolisolla keskivaikea masennus
Teen tässä plus- ja miinuslistaa itsemurhasta. Mies katsoo elokuvaa olohuoneessa eikä reagoi itkuuni mitenkään. Onko muilla empatiakyvytön mies? Muuten on aivan täydellinen poikaystävä, mutta silloin kun tarvitsisin tukea eniten, olen ilmaa ja minun pitäisi olla hiljaa. -ap