Converset - pesu koneella?
Valkoiset conssit haisee oikein hirveesti jalkahielle. ne voi pestä koneessa, joten tarttisin neuvoa: missä asteessa, kuinka pitkään, riittäiskö pikapesu. Mimmosta pesuainetta ootte käyttänyt ja ilmeisesti lingota ei kannata. Lisäksi tärkeä kysymys eli otatteko ne pohjalliset pois vai pesettekö nekin siellä? Mitens kuivaus, onko siihen erikoiskikkoja, pitäis saada huomiseks taas jalkaan.
Kommentit (9)
Olen pessyt pikapesussa, 30 astetta, hyvin vähän pesuainetta ja ei linkousta. Laitan kuivumaan seinää vasten, kärjet ylöspäin. Tosin kuivumisessa kestää melkeen sen pari pv. Saattaa tosin kuivua ulkona nopeemmin jos hyvä ilma.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:17"]
Olen pessyt pikapesussa, 30 astetta, hyvin vähän pesuainetta ja ei linkousta. Laitan kuivumaan seinää vasten, kärjet ylöspäin. Tosin kuivumisessa kestää melkeen sen pari pv. Saattaa tosin kuivua ulkona nopeemmin jos hyvä ilma.
[/quote]pesitkö myös me irrotettavat pohjalliset vai otitko ne pois ennen pesua? aattelin kun niissä on jotain kumimaista jos ne ei kestäkään konepesua. Kutistuukohan ne.
Olen pessyt 40 asteessa tunnin ohjelmalla. Ei käynyt kuinkaan. Todellakaan, ei siis lähtenyt tahratkaan. Mutta ehkä hajut olisi lähtenyt, jos sellaista olisi ollut.
Mä pesin pikapesulla eikä kannattanut. Seuraava pesu 30 asteessa normaalilla ohjelmalla. Linkous oli jotain 800.
Pilkapesun voi tehdä sisäpuolelta vetyperoksidin ja soodan seoksella, vaikka hammasharjalla. Tappaa homeet ja sienet, tepsii loistavasti myös jalkahien hajuun. Tee paksuhko tasainen tahna, harjaa, anna kuivua ja imuroi soodat pois.
Vetyperoksidi valkaisee kevyesti, joten jos on tummat tossut, ole varvovainen roiskeiden kanssa! Ja hanskat käteen.
Mä oon aina, siis jo usean vuoden ajan, pessyt conssit koneessa. 30 tai 40 astetta, yleensä jollain 30 minuutin ohjelmista. Linkous olisko 800? Puhdasta on tullu ja kengätki on selvinny ehjinä koneesta ulos.
Olen pessyt useita kertoja ja useita eri pareja. En ole irroittanutnpohjallista. Olen laittanut nestemaistä valkopesuainetta suoraan kengän kangasosan päälle, sitten 40 normi hienopesuohjelmaan. Kuivuvat seuraavaksi päiväksi kylppärin patterin päällä, nauhat ja läppä mahdollisimman auki ja pohja ylöspäin.
En pesis koneessa. Kokeile hangata fairy vedellä ja hammasharjalla.