Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.
Kommentit (224)
Vuosia sitten lähiössä pavekkeelle alkoi kuulua alhaalta outoa laahaavaa ääntä. Siitä kurkkaamaan mitä oikein on tapahtuu. Joku naapurihan se siellä oli ilmeisesti ravintolasta palaamassa ja päätynyt siihen että neliveto on paras tapa selättää liukkaan kelin haasteet.
Kyllä mä luulen että ihmiset pysähtyisivät autojen ikkunasta kuvaamaan, jos konttaisin kauppaan loppuviikosta plussakelien jälkeen. 🤔 Jätän kokeilematta.
Vuosia sitten lähiössä pavekkeelle alkoi kuulua alhaalta outoa laahaavaa ääntä. Siitä kurkkaamaan mitä oikein on tapahtuu. Joku naapurihan se siellä oli ilmeisesti ravintolasta palaamassa ja päätynyt siihen että neliveto on paras tapa selättää liukkaan kelin haasteet.
Konttaamiseksi se menee joka tapauksessa, kun palaamme aamuyöstä ravintolasta kotiin. Joten mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt ihan stnan noloa!!!!
Eikä ole mitään noloa anna mennä xD
Jotain jäämäkeä voisin tulla pyllylläni alas, jos reunalla ei olis tarpeeksi lunta askelten alle. En ole kovin huolissani siitä, että muut ajattelevat. Nolostuminen jos iskee niin se käsitellään.
Naapurin vaimo konttaa aina makuuhuoneessa kun on liukas.
No itse olen liukastunut, vakavasti loukkaantunut, joten mielummin konttaa kuin pitkät sairis, kuntoutus ja elinikäinen riesa!
En kehtaisi kontata. Mieluummin irtonastaläpyskät kenkien päälle, urheilukaupoista saa ihan hyviä. Tai jos on hanki vieressä, kulkisin sitä pitkin.
Kerran elämässäni olen joutunut laskemaan mäen pyllylläni. Oli yöllä lauhtunut ja jään päällä oli vettä, ei hiekoitettu vielä. Oli pakko päästä töihin eikä autotielläkään pystynyt kävelemään, vilkas liikenne. Ensin kokeilin kulkea sivuttain ja totesin, että molemmat jalat lähtee alta. Vedin sen mäen jyrkimmän kohdan pyllylläni alas. Kyllä se hävetti ja suututti, oli pitkä toppatakki ja ihan märkä takapuolesta sen jälkeen, mutta pääsin töihin.
Minä konttaan ja olen useinkin niin tehnyt. Onneksi luokanopena saa leikkiä ja tehdä mitä vaan vapaallakin. Pyllyliuku on kans hyvä tapa mennä liukkaasta kohdasta.
Kesällä kiikun keinuissakin. Millekään ei ole ikärajoja, itse te ne päässänne teette.
Myös kyykyssä liukuen kuten mäenlaskijat voi mennä jos on mäki. Tv edellinen konttaaja
tuohan on normaali asento naisille muutenkin, eli anna mennä vaa
Vierailija kirjoitti:
tuohan on normaali asento naisille muutenkin, eli anna mennä vaa
Tuukko tuuppaseen? Kyselöö Anneli 90v
nastakengät ja pingviinikävely auttavat tasaisella jonkin verran, eikä ylämäkeen mennessä yleensä kaadu, ja alamäen voi laskea pyllymäkeä. Mutta kyllä konttaisin, ellei polvet olisi niin nivelrikkoiset ja kipeät etten pysty
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt ihan stnan noloa!!!!
Rkele!
rollaattori, ja siihen hiekoitussäkki telineeseen, ja askel kerrallaan ripotellen... ja koko vanhustentalon mummojengi perässä
Konttaa vaan niin minä kävelen vierestä normaalivauhtia nastakengät rapisten.
Huomasin tänään että vaikka kävelytiet on hiekoitettu, hiekoitukseenkaan ei voi täysin luottaa, koska hiekoitusauto levittää hiekan vähän epätasaisesti niin että jää hiekattomia kohtia. Lisäksi yhdessä kapeassa ja aina jäisessä kohdassa oli käynyt lumiaura vasta hiekoituksen jälkeen ja vienyt hiekan lumen mukana mennessään...
Olen erittäin tyytyväinen kun ostin viime kesänä ensimmäiset nastakenkäni alesta. Mielestäni jokaisen työikäisen, jolla on jotain käyttöä aivoilleen, kannattaisi harkita nastakenkien hankkimista. Tällaisilla lämpötiloiltaan sahaavilla talvikeleillä on niin paljon helpompaa vain kävellä kuin miettiä mikä kohta on liian liukas ja varoa koko ajan.
Paljonko sauvat auttaa, jos on liukasta?