Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.
Kommentit (224)
Kyllä kehtaa, sen ei pitäisi haitata ketään, joku voi ehkä kysyä tarvitsetko apua ja se voi olla nolointa.
Ennemmin konttaan kuin kaadun jälleen ja murran selkäni kolmannen kerran.
Ja jos joku kattelee pahadti, ni yritän ainaki pierasta ja öristä sopimattomia ihan kettuilun vuoksi. Jos kysyy, tarviiko apua, kiitän kohteliaasti ja tilanteesta riippuen kyllä/ei kiitos.
Anna mennä, vaikka vappuun asti. Vappuna se ei enää herätäkkään niin huomiota.
Miten voi kaatua, jos kävelee varovasti ja keskittyy siihen mitä tekee?
Jyrkemmässä ylämäessä olen edennyt joskus karhunkäyntiä.
Kehtaa, verrattuna siihen, että joutuu sairaalan päivystykseen. Sitä ei kestä kukaan!
Paino alas - polvet koukkuun. Leveä asento. Paino eteen.
Lyhyt köpötysaskwl. Sillä lailla liukkaallla mennään. Tekniikkalaji.
Ja tarttee tietty tarkkailla, missä sitä liukasta on. Ennakoida.
Sitä voi harjoitella.
Toki voi kontata, mutta tuo toinen tekniikka on ihan yhtä hyvä ja vähän nopeampi.
Kaiva jostakin roskiksesta poisheitetyt joululahjavillasukat ja laita ne kenkien päälle. Käy myös rikkinäiset, jos joku on ottanut käyttöön uuden ehjät ja heittänyt pois vanhat.
Minä konttasin. Mies osti joululahjaksi nastakengät.
Mä kyllä konttaan, jos tarve vaatii. Patz kat mitä muut ajattellee. Kerran jo kalloni lyöny liukkaalla. Kauhee kuhmu tuli. Mummo64
Älä konttaa, ellet ole 8 kk.
Mene varovasti tai toista reittiä, niin me normaalit aikuiset teemme.
Vierailija kirjoitti:
Aina liukkaita kohtia ei pääse kiertämään minkään penkan kautta.
Joskus olen ollut niin liukkaassa kohdassa, ettei päässyt ryömimällä, saati konttaamalla, vaan oli edettävä kierimällä, vaikkei ollut edes päihteillä osuutta asiaan :)
Omat hiekat mukana, tahi merisuolaa ja helevatan isot taskut.
Kyyryssä kuljen, jos on oikein tosi liukasta. Siitä asennosta kaatuminen ei suuria vammoja tuo.
Vaimon edessä on usein tullut oltua kontallaan liukkaan kohdan edessä.
Kerran huomasin, että reppu on hyvä selälleen kaatuessa suojaamaan takaraivoa iskeytymästä maahan. Parempi tietysti, jos repussa on jotain täytettä.
Mun tyyli on pingviinikävely, lyhyet teputtavat askeleet, käsivarret vähän levällään ja silmät katselee joka ikistä askelta, jonka otan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei vaihtoehtoa eräs ilta kun tulin kotiin ja oli liukasta.
Olisipa minullakin kotona liukasta tarjolla.
Liukuvoide auttaa, jos rouvalla on päässsyt kuivahtamaan.
Siitä vaan! sauvat tai liukuesteet kans hyvät