Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.
Kommentit (224)
Hyvin pääsee liukkaille kun jalat levittää tarpeeksi silloin ei mene ohi.
Mummi konttasi Pohjois-Haagassa kaupan edessä. Kaupasta tuli heti apuun henkilökuntaa. Tämä oli joskus 80-luvun lopulla.
Jos nainen on niin liukas että pitää kontata niin siinä ei auta enää nastakengätkään. Mikä muukaan se liian liukas kohta voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida auttaa tuohon jäähän minkäänlaiset piikkikengät. Lisää hiekkaa hiekoittajat
Hyvin pärjää Icebugeilla. Mutta kun ne jalassa ei voi joka paikkaan mennä, esim. jos täytyy liikkua sisätiloissa. Siksi pitäisi hiekottaa hyvin ja kunnolla.
Jos harjoittelee konttaamaan oikein nopeasti, parissa sekunnissa, niin ehkä ei huomata. Tai on etsivinään jotain pudonnutta siinä kohtaa. Potkukelkka on hyvä.
Kehtaa, ellei ole vettä jään päällä tms. Vielä ei ole tullut vastaan. Kädellä voin ottaa tukea maasta, puusta tai muusta sopivalla korkeudella olevasta.
Minä olen kerran kontannut liukkaalla jalkakäytävällä. Yksin en ehkä olisi kehdannut, mutta oli kaksi muutakin konttijaa.
Tietenkin kehtaan. Neliveto päälle vaan jos on kovin liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jään eläkkeelle, en mene liukkaalla kelillä ulos ollenkaan. Vielä viisi talvea siedettävä, icebugit on jo käytössä.
Tämä eläkeläinen ei ole paljon liikkunut nyt liukkailla keleillä.
Tämä eläkeläinen heitti aamulla 17 kilometrin lenkin ilman nastoja. Paremmat paikat kevyttä hölkkää ja liukkaammissa kohdin varovaisesti kävellä töpötellen. Nelivetoa en tarvinnut. Tapahtui Vantaan ja Tuusulan alueella.
Ei kehtaa.
Mielummin kaadu takaraivo edellä jäähän, niin että pikkuaivot räjähtävät sierainten kautta punertavana sumupilvenä ilmaan.
Voit maata kykenemättä liikkumaan, kun jäätynyt aivosolusumu sataa hiljalleen takaisin kasvoillesi.
Käytä kunnon talvikenkiä ennemmin kun trendikkäitä kenkiä niin löytyy pitoa
Parempi sekin, kuin liukastuminen. Liukastuminen on jotenkin niin noloa! Vaikka se on asia, joka voi tapahtua kelle vaan.
XDDDDDDDDDDD
Minä kierrän mahdollisuuksien mukaan liukkaimmat kohdat ja jos ei voi kiertää, kävelen sellaista 2 m/h vauhtia.
Mä konttasin kerran metsäteillä alamäessä, kun ketään ei näkynyt, mutta eikö sitten mutkan takaa tullut joku nainen. Selittelin tilannetta nauraen, mutta nainen näytti jotenkin säälivältä. 😅
En konttaa ja jos kaadun, ensimmäisenä äkkiä ylös, ettei kukaan näe.
Isot miesten villasukat mukaan kassiin tai laukkuun, ja vetäisee ne kenkien päälle jos kohdalle osuu oikein liukas ja jäinen tie. Kuulostaa ehkä hassulta mutta toimii.
Ei täälläpäin uskalla kontata, joku tuikkaa kuitenkin perssiiseen.siks niillä on ne mattopuukot mukana että saa silpastua anushalkion housuihin.
Olen alkanut käyttämään sukan näköisiä ja oloisia paljasjalkakenkiä. Niillä on pitoa maahan, en kylläkään ole peilijäisellä kelillä kokeillut.
Villasukka sisälle, ja tarvittaessa myös päälle. Valitettavasti jalat kastuu helposti, mutta se on pieni paha kaatumiseen verrattuna.
Nastoja en voi käyttää, sattuu lonkkiin. Minulla on kahdet todella hyvät kengät, joissa toisissa on ns. pitopohja. Pidän kenkiä vain loskakelillä.
Sairauden vuoksi minulla on vaikea tasapainohäiriö, sekä heikkoutta jaloissa. Kaatuilen sisälläkin, talvi on hlvettiä minulle. Olen nytkin ollut 8 vrk sisällä.
Pitäjänmäen asemalaituri on todella liukas. Näin yhden nuoren kaatuvan samantien kun astui ulos junasta. Onneksi ei kuinkaan käynyt, lensi vain pyllylleen.