Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?

Vierailija
05.03.2022 |

Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.

Kommentit (224)

Vierailija
41/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kontannut, mutta kerran olen tänä talvena joutunut riisumaan kengät. Kengissä on kitkapohjat, mutta nekään ei auttaneet tarpeeksi alamäessä. Tassuttelin liukkaan kohdan yli villasukat jalassa ja puin sitten kengät takaisin.

42/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko nyt niin, että minun tekisi mieleni kontata, mutta tällä hetkellä se olisi mahdotonta. Toisinsanoen, kaatumisvahinko kävi jo ja tällä hetkellä kärvistellään "ykskätisenä" kotona kipsin ja särkyjen kanssa. Vaikka kuinka olin varovainen, keskityin liukkauteen ja kunnon traktoripohjaiset kengät jalassa ...... työpaikalle meno ja kiireet loppui siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin liukastelee talvella ja sitten itkee katujen kunnossapidosta. Ymmärrän, ettei kaikilla  ole varaa tai kiinnostusta ostaa kalliita nastakenkiä, mutta sellaiset irroitettavat nastapohjat ei paljoa maksa ja on helppo kuljettaa mukana. 

Hei miksi alapeukut? Mikä vika nastallisissa liukuesteissä on? Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! 

Vierailija
44/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun mietin kaikkia työkavereita konttaamassa työpaikalle.

Vierailija
45/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida auttaa tuohon jäähän minkäänlaiset piikkikengät. Lisää hiekkaa hiekoittajat

Jaa minkähänlaista jäätä teilläpäin on? Kotiseudullani Vantaalla on ainakin tänä talvena ollut todella kovaa, röpelöistä ja paksua liukasta jäätä, jonka päällä ei hiekotuskaan pysy. En tiedä, onko sitten edes yritettykään hiekottaa, kun katujen kunnossapito on mitä on. No, itse olen ratkaissut ongelman käyttämällä tänä talvena näitä liukuesteitä. 

https://www.xxl.fi/springyard-active-grip-liukuesteet-musta/p/1182854_1…

Eivät ole kalliit eivätkä varmasti edes parhaat mitä on, mutta aivan riittävät! Ei ole tarvinnut enää liukastella. Kauppaan yms. sisätiloihin ei näillä kyllä mennä, silloin menee mukkelis makkelis. Mutta toisaalta ei ole temppu eikä mikään ottaa liukuesteet kaupan ulko-ovella pois ja minigrip-pussiin. 

Vantaalla minäkin ja iso ongelma on juuri tuo röpelö. Vaikka olisi nastat, niin kompastelee silti niihin ruoppuihin, kun tie on kuin perunapelto... tai oikestaan paikoin vielä pahempi. 

No onpas erikoista, että sinä ole kaatuillut ja liukastellut nastapohjista huolimatta. Itse olen tämän talven tosiaan pärjännyt Vantaalla noilla halpisliukuesteillä. 

Vierailija
46/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllä vähän tuntua siltä ettei Suomella ole enää varoja katujen kunnossapitoon. Olisi kiva koronalukujen ohella nähdä tilastoja tämän talven kaatumisista ja niiden vammojen kuluista.

Moni kaupunki, ainakin Helsinki, luovuttanut talvikunnossapidon suhteen kokonaan.

Onhan tämä ollut haastava vuosi, mutta meillä päin ei kyllä ole edes yritetty tehdä mitään. Jalkakäytävät auraamatta viikko kausia ja sama loska sulaa ja jäätyy ja sulaa ja jäätyy. Kerran käynyt hiekotusauto, mutta jätti osan kaduista hiekottamatta. En muista, että yksikään tuttu olisi aikaisemmin liukkaalla kompuroinut, mutta nyt on vähintään kerran viikossa saanut kuulla, kuinka joku on kaatunut ja luita murtunut. Varsinkin mummoa on kumossa koko ajan. 

Tätähän tässä on ihmetelty. Aivan luistinradoiksi jätetty kävelytiet. Koskaan ei tämmöistä ennen ole ollut.

Vierailija
47/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Sanotaanko nyt niin, että minun tekisi mieleni kontata, mutta tällä hetkellä se olisi mahdotonta. Toisinsanoen, kaatumisvahinko kävi jo ja tällä hetkellä kärvistellään "ykskätisenä" kotona kipsin ja särkyjen kanssa. Vaikka kuinka olin varovainen, keskityin liukkauteen ja kunnon traktoripohjaiset kengät jalassa ...... työpaikalle meno ja kiireet loppui siihen.

Toi on just mun painajainen.

Käsi tai jalka paketissa.

Vierailija
48/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liukkailla tunnustelen ensin vähän pitoa sellaisin pitkin vedoin ja sitten jos on oikein liukasta niin nytkytän sellaista pientä mutta nopeaa astumista. Jotenkin tuntuu että kun saa pintaan kunnon tuntuman niin kestää paremmin pystyssä vaikka olisikin tosi liukasta. Liukkaat ei ole minulle ongelma, mutta kurakeliä inhoan.

Vierailija
49/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida auttaa tuohon jäähän minkäänlaiset piikkikengät. Lisää hiekkaa hiekoittajat

Jaa minkähänlaista jäätä teilläpäin on? Kotiseudullani Vantaalla on ainakin tänä talvena ollut todella kovaa, röpelöistä ja paksua liukasta jäätä, jonka päällä ei hiekotuskaan pysy. En tiedä, onko sitten edes yritettykään hiekottaa, kun katujen kunnossapito on mitä on. No, itse olen ratkaissut ongelman käyttämällä tänä talvena näitä liukuesteitä. 

https://www.xxl.fi/springyard-active-grip-liukuesteet-musta/p/1182854_1…

Eivät ole kalliit eivätkä varmasti edes parhaat mitä on, mutta aivan riittävät! Ei ole tarvinnut enää liukastella. Kauppaan yms. sisätiloihin ei näillä kyllä mennä, silloin menee mukkelis makkelis. Mutta toisaalta ei ole temppu eikä mikään ottaa liukuesteet kaupan ulko-ovella pois ja minigrip-pussiin. 

Vantaalla minäkin ja iso ongelma on juuri tuo röpelö. Vaikka olisi nastat, niin kompastelee silti niihin ruoppuihin, kun tie on kuin perunapelto... tai oikestaan paikoin vielä pahempi. 

No onpas erikoista, että sinä ole kaatuillut ja liukastellut nastapohjista huolimatta. Itse olen tämän talven tosiaan pärjännyt Vantaalla noilla halpisliukuesteillä. 

En ole onneksi kaatunut, mutta läheltäpiti tilanteita on ollut monta, lähes päivittäin. Isoimmilla kaduilla pysyykin pystyssä, mutta omakotitaloalueen pikkutiet ihan järkyttävässä kunnossa. Ja kompurointiin on syynä ollut juuri tuo röpelö. Siihen meinaa kompastua "kuin matonkulmaan", jos ei ole tarkkana koko ajan. Koirien kanssa vasinkin meinaa kaatuilla, kun pitäisi keskittyä sekä katuun, että koiran touhuihin. 

Vierailija
50/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jään eläkkeelle, en mene liukkaalla kelillä ulos ollenkaan. Vielä viisi talvea siedettävä, icebugit on jo käytössä.

Vierailija
51/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hyvä liikkuma tapa ympäri vuoden

52/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Toi on just mun painajainen.

Käsi tai jalka paketissa.

Niin oli minunkin painajainen ja siksi olin olevinaan varovainen, mutta heti kaatuessani tajusin, että hyvin ei käynyt. En päässyt itse ylös ja minut autettiin pystyyn, ruhjeita siellä sun täällä ja sitten vedeltiin luita paikalleen. Siinä kaatumisen jälkeen soitellessani miehelleni, työnantajalle ja työterveyshuoltoon niin samassa kohdassa n. 20 minuutin aikana kaatui neljä muutakin ihmistä. He taisivat selvitä säikähdyksellä. Meni suunnitelmat aika pitkälle uusiksi, mutta onneksi sentään vasen käsi 🤣

Vierailija
53/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jään eläkkeelle, en mene liukkaalla kelillä ulos ollenkaan. Vielä viisi talvea siedettävä, icebugit on jo käytössä.

Tämä eläkeläinen ei ole paljon liikkunut nyt liukkailla keleillä.

Vierailija
54/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty kiertämään, niin kai sitä voi kontatakin.

Mutta löytyiskö marketeista vielä kenkiin laitettavia liukuesteitä. Halvimmat maksavat alta kympin. 

Ittelläni on sellaiset, nyt kun täällä päin on pitkät matkat ihan jäättömiä ja lumettomia jalkakäytäväpätkiäkin, niin nillä voi kävellä nastojakin, mut sitte taas kun tällainen pätkä loppuu niin saa sitten vaikka jostain kadunvieruspenkistä tai roskapöntön kyljestä tukea ottamalla laitettua ne nastalenkit taas kenkiin.

Tää on tätä!

Vierailija
55/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mentävä Prismaan ostamaan jotkut liukuesteet.

Toivottavasti on vielä jäljellä.

Vierailija
56/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty kiertämään, niin kai sitä voi kontatakin.

Mutta löytyiskö marketeista vielä kenkiin laitettavia liukuesteitä. Halvimmat maksavat alta kympin. 

Ittelläni on sellaiset, nyt kun täällä päin on pitkät matkat ihan jäättömiä ja lumettomia jalkakäytäväpätkiäkin, niin nillä voi kävellä nastojakin, mut sitte taas kun tällainen pätkä loppuu niin saa sitten vaikka jostain kadunvieruspenkistä tai roskapöntön kyljestä tukea ottamalla laitettua ne nastalenkit taas kenkiin.

Tää on tätä!

Juu niin koiranpaskoissa ei sitten kannata niillä nastoilla kävellä, kun käsin ne on sitten kengistä pois otettava ja takaisin laitettava ne nastat. Tai sitte savetteja taskuun että saa kädet putsattua jos on erehtynyt paskaan astumaan.

Vierailija
57/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttaa pois vaan! Itseäni ainakin naurattaisi se näky kaikella sympatialla ja hyvällä, kaikkihan me tuolla joudutaan liukastellen etenemään kukin tyylillämme.

Vierailija
58/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelysauvat mukaan, niiden kanssa pärjää konttaamatta.

Vierailija
59/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain lyhyt jäinen pätkä, otan vauhtia ja liu'un sen. Seisaaltaan siis. Ihan sama jos joku tuijottaa.

N39

Vierailija
60/224 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haara-asennossa puolelta-toiselle vaappumalla eteneminen on luontaista tasapainon hakemista. Katso vaikka jonkun vanhojen tai lihavien kulkua.