Oletko kiitollinen siitä, että sinulla on ruokaa?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:22"]
Olen erittäin kiitollinen tilanteestani. Mulla ei pelkästään ole ruokaa, vaan terveellistä, puhdasta luomu-/demeterlaatuista ruokaa mausteista maitoon. Suurin osa ilmaista.
[/quote]Asutko Lahdessa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:33"]
Itse minä työtä tekemällä rahaa ansaitsen, jotta ruokaa voisin osta, joten ketähän kohtaan tässä pitäisi kiitollisuutta tuntea?
[/quote]
Sama. Ruoka on kuitenkin aika perusjuttu. Tulee ekana mieleen, että miten pahasti minun pitäisi hölmöillä, ettei mulla olis ruokaa? No okei, olen valmis uskomaan, että ehkä joillain suomalaisilla ei ole ruokaa, vaikka eivät ole tilanteeseen itse syyllisiä.
Eli pitäis olla kiitollinen, ettei kuulu heihin?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:18"]
Viime päivinä olen muistanut taas tuota asiaa arvostaa, kun rahat on loppu. Onneksi on kaapissa puurohiutaleita ja säilykkeitä. Olen kiitollinen.
[/quote]
Etkö ole katkera, kun rahat on loppu, eikä ole asiat tuon paremmin?
Et kuule arvaakkaan miten onnelliseksi muutama tofunakki ja paahtoleipä just teki mut! Pitkä päivä ja vaikka viereinen Alepa on vielä auki, en olisi millään jaksanut mennä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:22"]
Olen erittäin kiitollinen tilanteestani. Mulla ei pelkästään ole ruokaa, vaan terveellistä, puhdasta luomu-/demeterlaatuista ruokaa mausteista maitoon. Suurin osa ilmaista.
[/quote]Asutko Lahdessa?
[/quote]Mulle(kin?) tuli ihan Sylvia-koti mieleen :)
Lannoitteissa käytettävä fosfori tulee loppumaan maailmasta noin 50-150 vuoden kuluttua. Se puolittaa ruoantuotannon tehokkaasti, mikäli ei keksitä kunnon keinoa, jolla jätevesistä saadaan fosforit talteen. "Hienoa"!
http://yle.fi/uutiset/fosfori_loppumassa_maapallolta_maataloutta_uhkaa_romahdus/5898054
Kalastuskin on loppumassa tuon Ylen tiededokumentin "Tuholaiset Uhkaavat", mukaan. Syy on niin uskomaton, kuin meduusat, jotka lisääntyvät maailman merissä jatkuvasti. Esim. Japanissa kalastajat joutuvat jäämään silloin maihin, kun meduusoita on tarpeeksi liikkeellä, sillä ne tuhovat kaikki verkkoihin jääneet kalat. Meduusat erittävät kai jotain limaa, joka tappaa kalat verkoissa. Irlannissa meduusat olivat tuhonneet mm. kalankasvattamosta 100000 kalaa 7 tunnissa.
Meduusat on lähes ainoa laji, joka selviää hapettomassa vedessä. Ihmiset on tietenkin saaneet ne meret monin paikoin hapettomiksi lannoitteilla ja jätevesillä, siksi meduusat ovat lisääntyneet tuhoisasti. Usan armeijan lentotukialus Ronald Reaganinkin kykenivät meduusat pysäyttämään, kuten monia ydinvoimalaloita on jouduttu pysäyttämään niiden vuoksi.
Kyllä tulevaisuuden maailma taitaa olla perseestä, kun vielä väkilukukin kasvaa holtittomasti!
En ole kiitollinen ja ei ole itsestäänselvyys. Vihaan ruokaa. Olisi niin paljon helpompi elää ilman ruokaa. Vittu.
Käydessäni ostoksilla täpö täynnä kaikkea mahdollista ruokaa olevassa kaupassa olen useinkin ajatellut, että kuulun maapallon onnekkainpaan väestönpuolikkaaseen. Minun tarvitsee vain valita.