Mikei mun ulkonäköä ei koskaan kehuta fb:ssä? (ov)
Typerääkin typerämpi aloitus, mutta nyt pohdituttaa. Tiedättehän kun fb:ssä usein tulee kehuttua kuvia tyyliin: "kaunis Minna!", "ihana Sari!", "niin nättinä taas!" jne. Kenelle te tuollaisia kommentteja jätätte? Oikeasti vain superkauniille vai kenelle? Kenelle taas jätätte laittamatta?
Olen aina ajatellut olevani ihan ok-näköinen tapaus. En mikään malli todellakaan, mutta ihan perusnätti kuitenkin. Minulle ei kuitenkaan KOSKAAN ole kukaan kommentoinut mitään positiivista ulkonäöstäni ja olenkin alkanut ajatella jos se tarkoittaakin sitä, että mitään kehuttavaa ei ole, että olenkin aika ruma, mutta en vain sitä itse tajua...
Ei tämä nyt mikään maailman tärkein asia ole, mutta olisi kiva kuulla pohdintaa.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:07"]
En minäkään laita kun sillon jos on hyvin otettu kuva. Mua huvittaa nämä äidit jotka laittaa tissivaon esille ja huulet törrölle (oikeasti ihan törrölle), sitten katsotaan kameraan mahdollisimman viettelevästi ja näpsästään itsestä kuva. Näitä profiilikuvia sitten vaihdellaan alvariinsa. Kuitenkin kolmekymppisiäkin jo ovat. Jos ei näytä saavan tarpeeksi tykkäyksiä niin kuva vaihtoon.
[/quote]Ei ole sopivaa käytöstä äidille ja naimisissa olevalle. Vain omalle miehelle tuommoset kuvat.
[/quote]
Niinpä. Tällä yhdellä on aina sama ilme joka kuvassa. Hauskaa naureskella sen pus pus kuville.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:12"]
Kuka dorka muka laittaa itselleen kuvatekstin "Tosi ruma kuva" ??!! Pakko olla vitsi. Tollaseen säälikerjuuseen ei kukaan täysjärkinen lankea, tulee vain mieleen että huh huh..
[/quote]
En sitä kuvaa sano rumaksi vaan ilmaisen tiedostavani sen että olen itse ruma. No ihan sama, en jaksa keskustella asiasta enempää kun ette kuitekaan ymmärrä
Mä en myöskään koskaan kehu kenenkään ulkonäköä kaunis kommenteilla. Pelkään, että joku luulee, että hänen pitää kommentoida sen jälkeen mun rumia kuvia ja se vasta oliskin noloa saada jotain kaunis-kommentteja, kun en oikeasti ole.
Mä tykkään kuvista ja kehun face to face, en netissä.
Itse toisinaan, aika harvoin kyllä, kehun toisten kuvia. Myös silloin vaikka kuvattava ei olisikaan se maailman kaunein. Silloinkin kuvassa saattaa olla jotain poikkeuksellista hehkua ja sanon kyllä avoimesti jos näin on. Uskon sen myös kohottavan kuvatun itsetuntoa, vaikka se nyt ei mikään päällimmäinen tavoite olekaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:20"]Mä en myöskään koskaan kehu kenenkään ulkonäköä kaunis kommenteilla. Pelkään, että joku luulee, että hänen pitää kommentoida sen jälkeen mun rumia kuvia ja se vasta oliskin noloa saada jotain kaunis-kommentteja, kun en oikeasti ole.
[/quote]
Mä oon seurannu miten ihmiset vastailee takas kun joku ei niin kaunis kommentoi. No sillekkin vastataan että Kiitos, itse olet <3
Kenenkään tyrkkykuvia en ainakaan ala kommentoimaan, en edes tykkäile.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:20"]Mä en myöskään koskaan kehu kenenkään ulkonäköä kaunis kommenteilla. Pelkään, että joku luulee, että hänen pitää kommentoida sen jälkeen mun rumia kuvia ja se vasta oliskin noloa saada jotain kaunis-kommentteja, kun en oikeasti ole.
[/quote]
Mä oon seurannu miten ihmiset vastailee takas kun joku ei niin kaunis kommentoi. No sillekkin vastataan että Kiitos, itse olet <3
[/quote]
Näitä on hauska seurata;
Nea: Eikä Heidi oot niin TÄYKKY KAUNIS KULTA ;ooo!!<3
Heidi: Kato ittees!!! (; <3 himobeibe !
Nea: älä jauha paskaa ! ;D sinä olet täydellinen, ouste!<3
Heidi: Ollaan molemmat (;<33
Katri: Ihana Heidi! Aina niin kaunis :)
Heidi: Kiitti :)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:22"]
Vieläkö joku käyttää Facea?
[/quote]
kyllä. En laita kuvia niin usein, että tarvitsisin instaa tms. Vaikuttaa myös siltä ettei mun kuvat edes kinnostaisi ketään.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:22"]
Vieläkö joku käyttää Facea?
[/quote]
Aikuiset käyttää
Itse kommentoin harvoin ihmisten ulkonäköä Facebookissa, mutta jos jotakin positiivista laitan, kuten vaikkapa " Niin kaunis Ulla", niin sellaisen ihmisen pitää olla tosi läheinen ystäväni. Silloin viittaan kauneudella ulkonäön lisäksi ja jopa enemmän, siihen ihmiseen ja luonteeseen, kokonaisuuteen. Ilmaisen tavallaan kuinka sädehtivä Ulla on ihmisenä ja kuinka hänestä tykkään. Luulen myös, että tässä on mukana "kaveripiirikulttuuria" eli kommentoin vain niille, jotka heittää itsekin ton tyyppisiä kommentteja muille.
Ja AP:lle kysymys? Millaisia sun kuvat on? Entä hymyiletkö niissä?
Ihan tavallisia kuvia ja hymyilen joo.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:10"]
Minkätakia laittaa rumia kuvia jakoon? Laitatteko yleensäkin rumia kuvia nettiin? Rikkinäiset vaatteet päällä, vain epäonnistuneista ruoista kuvia, sotkuisesta kodista jne? Jos on omasta mielestään ruma ja se pitää vielä mainita kuvatekstissä, niin miksi ihmeessä laittaa sellainen kuva muiden katsottavaksi? Profiilikuva voi olla rumasta itsestä, mutta ei sitä tarvitse kommentoida. Mä olen ruma enkä laita itsestäni lärvikuvia. Enkä todellakaan laita omakuviin mitään ruikutusviestejä mukaan.
[/quote]
No jos on ruma naama, niin ei siitä saa kaunista siihen kuvaan vaikka mitä tekisi. Pahintahan on se että rumana antais vielä ihmisten olettaa olevansa niin itserakas että kuvailee itseään vaan sen kauneuden tähden.