Onko lapsen saaminen syy ruveta läskiksi?
katukuvassa nähtyä. LÄHES kaikki naiset joilla on lapsi mukana on ylipainoisia, paino sanalla "lähes". vaikea uskoa että vain ylipainoiset tekisivät lapsia. Mukaan mahtuu kyllä muutama hoikkakin lastenrattaita lykkivä äiti. Eikö millään ole enää mitään väliä kun lapsi on syntynyt?
hyi teitä läskipossut
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli. Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
mutta vaikka lapsi olisi jo kouluikäinen? en puhunut vain vauvoja rattaissa lykkivistä naisista. usein näkee myös mukana tavallisen miehen jonka silmistä loistaa "miksi vitussa"
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli.
Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
Nää on näitä läskien tekosyitä. Neljä lasta ja oon huippu kunnossa! Kyllä miesten päät kääntyy edelleen ;)
Ymmärrän, että joillakin äideillä on stressaavaa ja vaikeaa, eikä oma ulkomuoto ole päällimmäisenä mielessä. Mutta mielestäni se on parisuhteen toista osapuolta kohtaan kunnioittavaa pitää huolta itsestään. Valitettavasti ulkonäöllä on myös merkitystä. Jos ukkoni lihoisi palloksi, eikä edes suunnittelisi laihduttavansa, kokisin sen kyllä huonona asiana.
Itsekin lihoin 20kg raskausaikana enkä heti jaksanut laihduttaa, kun vauva-arki oli niin uuvuttavaa, mutta nyt lapsen ollessa 2v olen entisissä mitoissani.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:46"]
Ymmärrän, että joillakin äideillä on stressaavaa ja vaikeaa, eikä oma ulkomuoto ole päällimmäisenä mielessä. Mutta mielestäni se on parisuhteen toista osapuolta kohtaan kunnioittavaa pitää huolta itsestään. Valitettavasti ulkonäöllä on myös merkitystä. Jos ukkoni lihoisi palloksi, eikä edes suunnittelisi laihduttavansa, kokisin sen kyllä huonona asiana. Itsekin lihoin 20kg raskausaikana enkä heti jaksanut laihduttaa, kun vauva-arki oli niin uuvuttavaa, mutta nyt lapsen ollessa 2v olen entisissä mitoissani.
[/quote] juuri näin. ei ne raskauskilot tietenkään heti katoa, mutta ei ne mukana tule vuosikausia saati hae kavereitaan mukaan
Jaa-a. Itse imetän, liikun ja elän terveellisesti, syön aika lailla samoin kuin ennen raskauttakin. Silti vasta nyt kun vauva on 6kk paino on alkanut tippumaan kunnolla. Vauva on nimittäin paitsi ihana ja rakas, myös todella valvottava. Pari viikkoa sitten en ollut vielä kahden tunnin pätkää päässyt nukkumaan, (nyt jopa 1x4h putkeen!) ja se kyllä pistää hormonit kunnolla sekaisin ja vaikeuttaa laihtumista. Näin ainakin minulla, mutta nyt alkaa jo tosiaan helpottaa ja voi jo keskittyä nauttimaan paremmin vauva-arjesta! Ylipainoinen en kylläkään ole, mutta normaalipainon ylärajoilla kuitenkin, varmaankin niitä pyöreitä mutseja ap:n mielestä...
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:53"]
Jaa-a. Itse imetän, liikun ja elän terveellisesti, syön aika lailla samoin kuin ennen raskauttakin. Silti vasta nyt kun vauva on 6kk paino on alkanut tippumaan kunnolla. Vauva on nimittäin paitsi ihana ja rakas, myös todella valvottava. Pari viikkoa sitten en ollut vielä kahden tunnin pätkää päässyt nukkumaan, (nyt jopa 1x4h putkeen!) ja se kyllä pistää hormonit kunnolla sekaisin ja vaikeuttaa laihtumista. Näin ainakin minulla, mutta nyt alkaa jo tosiaan helpottaa ja voi jo keskittyä nauttimaan paremmin vauva-arjesta! Ylipainoinen en kylläkään ole, mutta normaalipainon ylärajoilla kuitenkin, varmaankin niitä pyöreitä mutseja ap:n mielestä...
[/quote] ei en tarkoita ylärajalla olevia vaan selvästi yli olevia. ja 6kk vauva niin siinä on kyllä vielä raskauskilotkin mukana.
Mä olen aina ollut ylipainoinen, lasten saamisen myötä olen vähän laihtunut. Miehelle on taas raskauksien aikana vaan painoa kertynyt ja on nykyään itsekin ylipainoinen. Kai mun ulkonäköä tuolla ulkona liikkuessa kauhistellaan, mut ihan sama, mä olen onnellinen äiti jonka itsetunto ei ole kiinni siitä miltä mä näytän :) t:170/95
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:32"]
katukuvassa nähtyä. LÄHES kaikki naiset joilla on lapsi mukana on ylipainoisia, paino sanalla "lähes". vaikea uskoa että vain ylipainoiset tekisivät lapsia. Mukaan mahtuu kyllä muutama hoikkakin lastenrattaita lykkivä äiti. Eikö millään ole enää mitään väliä kun lapsi on syntynyt?
hyi teitä läskipossut
[/quote]
Muiden ihmisten ulkonäkö ei kuulu sulle millään tavalla. Kasva aikuiseksi tai pysy kotona.
Tää on kyllä niin totta! Raskauden jälkeen "saa" lösähtää, kun elatus turvattu?
Minusta taas tuntuu, että kaikki äidit mitä näkee leikkipuistoissa ym on hoikkia. Lihava äiti on poikkeus! Ehkä ne lihavat ei sit käy samoissa paikoissa kuin minä? En kyllä pyöri kaupungilla tai istu kahviloissa, et sillälailla mulla on suppea otanta tässä mun tutkimuksessa ;)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:15"]Minusta taas tuntuu, että kaikki äidit mitä näkee leikkipuistoissa ym on hoikkia. Lihava äiti on poikkeus! Ehkä ne lihavat ei sit käy samoissa paikoissa kuin minä? En kyllä pyöri kaupungilla tai istu kahviloissa, et sillälailla mulla on suppea otanta tässä mun tutkimuksessa ;)
[/quote]
Sama juttu, ainakin meilläpäin esim puistossa lähes jokainen äiti on ennemminkin hoikka. Tunnen yleensä itseni ihan lihavaksi, vaikken sitä virallisesti olekaan. Ehkä riippuu sitten asuinalueestakin?
Mulla oli muutaki tekemistä kun laihduttaminen. Kokemuksesta opin että oli lähtöpaino 60 tai 75kg niin silti synnyttämään mennessä olin joka kerta (6) lähes 85kg. Mutta lasten kasvettua olen taas 60kg. Siltikkään en mahdu vanhoihin housuihini, kyllä se raskaudet ja vuodet muuttaa väkisin vartaloa kuten mm rintoja.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:09"]
Tää on kyllä niin totta! Raskauden jälkeen "saa" lösähtää, kun elatus turvattu?
[/quote]
ja sitten 100+ kiloisena ihmetellään kun ei mies halua seksiä
turpoaako vartoalo muodottomaksi raskaana vaikka ei söisikään yli kulutuksen? Olen tietämätön.
N21
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli. Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
mutta vaikka lapsi olisi jo kouluikäinen? en puhunut vain vauvoja rattaissa lykkivistä naisista. usein näkee myös mukana tavallisen miehen jonka silmistä loistaa "miksi vitussa"
[/quote]
=D tunkases poju persesees kokonainen vesimelloni ja tuu sitte asrvosteleen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:12"]
turpoaako vartoalo muodottomaksi raskaana vaikka ei söisikään yli kulutuksen? Olen tietämätön.
N21
[/quote]
ei turpoa, taisi olla joku 7-9kg mitä naisen "pitää" nostaa painoaan raskauden aikana, tähän kuuluu siis lapsen paino+lapsivesi+muut tälläiset "pakolliset seikat". Kaikki sen yli tuleva on sitten LÄSKIÄ jota kerää itsekurittomat minäsaansyödämitävaankoskaraskaana-tyyppiset naiset.
Tekee vaan karhunpalveluksen itsellee, lapselleen ja miehelleen. Eipä siitä lapsestakaan ole kivaa olla vanhempien kanssa, jotka ei jaksa edes palloa potkia ja antaa läskeillään huonon esimerkin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:12"]
N21
[/quote]
ei turpoa, taisi olla joku 7-9kg mitä naisen "pitää" nostaa painoaan raskauden aikana, tähän kuuluu siis lapsen paino+lapsivesi+muut tälläiset "pakolliset seikat". Kaikki sen yli tuleva on sitten LÄSKIÄ jota kerää itsekurittomat minäsaansyödämitävaankoskaraskaana-tyyppiset naiset.
Tekee vaan karhunpalveluksen itsellee, lapselleen ja miehelleen. Eipä siitä lapsestakaan ole kivaa olla vanhempien kanssa, jotka ei jaksa edes palloa potkia ja antaa läskeillään huonon esimerkin.
[/quote]
Minä lihosin kuopusta odottaessani aika lailla 20kg. En tiedä, mikä mahtoi olla läskin osuus (lapsi painoi 4,2kg) mutta kaksi viikkoa synnytyksestä olin vanhoissa mitoissani. Itselläni oli nimittäin ihan järkky turvotus. Tiedä sitten, miksi tuli kun ei ollut raskausmyrkytystäkään. Suolaa yms. yritin välttää koska se tunnetusti pahentaa turvotusta. Ei ollut kovin hääppöistä kun ei edes kengät menneet jalkoihin. Onneksi oli kesäaikaa niin pystyi kulkemaan ilmankin.
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli.
Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..