Onko lapsen saaminen syy ruveta läskiksi?
katukuvassa nähtyä. LÄHES kaikki naiset joilla on lapsi mukana on ylipainoisia, paino sanalla "lähes". vaikea uskoa että vain ylipainoiset tekisivät lapsia. Mukaan mahtuu kyllä muutama hoikkakin lastenrattaita lykkivä äiti. Eikö millään ole enää mitään väliä kun lapsi on syntynyt?
hyi teitä läskipossut
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli. Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
Liki vuoden imetin eikä pudonneet. Sen sijaan laihat tupakoivat äidit antaa pullosta maidonkorviketta. Terveellinen elämäntapa näkyy lihavuutena. Ei alkoholia, ei tupakkaa, ei huumeita, ei juhlimista. Terveellistä ruokaa ja liikuntaa, kotitöitä ja hyötyliikuntaa, säännölliset ruoka-ajat - läski äiti. Kyllä meitä on huijattu.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:09"]
Tää on kyllä niin totta! Raskauden jälkeen "saa" lösähtää, kun elatus turvattu?
[/quote]
itse kyllä palasin toihin kun lapsi oli noin 11 kk.
[/quote]
Samoin. :) Oli pakko kun mies oli pa.
Näitä näkyy vissiin vaan Porvoossa, tää täysin sama aloitus oli täällä muutama päivä sitten :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli. Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
Liki vuoden imetin eikä pudonneet. Sen sijaan laihat tupakoivat äidit antaa pullosta maidonkorviketta. Terveellinen elämäntapa näkyy lihavuutena. Ei alkoholia, ei tupakkaa, ei huumeita, ei juhlimista. Terveellistä ruokaa ja liikuntaa, kotitöitä ja hyötyliikuntaa, säännölliset ruoka-ajat - läski äiti. Kyllä meitä on huijattu.
[/quote]
Toivottavasti tuo oli sarkasmia, tosin huonoa sellaista
Hah! Mä en tupakoi. Osan lapsista imettänyt, osa saanut maidon (jonka pumppasin siis) pullosta. Osa lapsista valvottanut paljon, osa ei. Yhdellä 4kk koliikki ja huusi koko ajan. Yksi sairas(nyttemmin leikattu pariin kertaan) huusi koko ajan. Joka kerta olen laihtunut takaisin muutamassa viikossa. T. Neljän lapsen äiti 175/52
Omat liikakiloni ei kyllä liity siihen, etten jaksaisi. Ne liittyy siihen että vanhemmiten ja ehkä lasten myötä oma ja ukkoni ulkonäkökeskeisyys väheni. On sitä tärkeämpiäkin asioita, kuin oma ulkonäkö ja mut muut siitä ajattelee!
Joo, ei ne äidit pelkästään lihonneita ole. Moni nuori teini-ikäinen tyttö ja jopa pojat ovat lihonneita ylipäänsä. Ei silloin 20vuotta sitten tälläistä jenkki-ongelmaa meillä täällä suomessa ollut. Jotenka mitä voimme syyttää, kiire, pikaruoat, tietokonepelit yms hyötyliikunnan puute...
4h kun nukkuu yössä ja sekin harsottu n 20min pätkistä ja monta kk niin ei ihan ensimmäiseksi jaksa ajatella ulkomuotoaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:44"]
Ei yhtään ylipainoa, synnytyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennenkin. Raskauskiloja tuli 16kg ja kaikki lähti. Autoa meillä ei ole ja lähin kauppa olisi parin sadan metrin päässä, tosin se on kallis. Käydään 1.5km päässä kaupassa, rattailla. Lenkkeillään joka päivä. Nautin ulkoilmasta ja kävelystä. Syödään kotiruokaa. En ymmärrä "Olen liian väsynyt". Syökää terveellisemmin, liikkukaa. Älkää jääkö sohvaperunoiksi katselemaan roskaohjelmia ja syökö juustopalloja ja eineksiä. Samaa rataa sitten menee lapsetkin ja voivotellaan kun nekään ei jaksa mitään. Itse hoidan kaiken aamusta iltaan, en ole väsynyt.
[/quote]
Kuka hoitaa lapsen/lapsia yöllä? Ne kaikki 5-10 herätystä, kun itse saat nukkua alle tunnin pätkissä pari kolme vuotta? Eihän sitten vaan 'vähän' väsytä, eihän? Koska päivällä on sentään käyty kävelyllä niin kyllä sitten jaksaa.
Ei ole, eikä varsinkaan lapsettomaksi jääminen.
Mä aloin:) Tai siis ootan vasta ekaa mut silti :D aion alkaa. Ihanaa ku elämä ei pyöri enää ulkonäön ympärillä!! Turhamaisuus karissut jo nyt <3 urheilen niin kuin ennenkin ja kaikki arvot ollu muutenkin aina todella hyvät. Nautin elämästä ja ruuasta, kuolen mieluummin onnellisena ja herkutelleena mummelina, kuin alipainoisena ja katkerana. Mies palvoo mua 10 kiloa lihavampanakin, annan hänelle maailman parhaan lahjan, itsetunto on kohdillaan ja huumori pelaa! Love my life!! :)
ite oon nyt raskaana, ja neuvolassa näkee muita äiteä raskaana tai nuorten lasten kanssa, ja lähes poikkeuksetta kaikki olleet hoikkia ja muutenkin tyylikkäästi pukeutuneita ja hyvätuloisen näköisiä. Kaikkien miehet ovat myös olleet hoikkia ja keskivartoa paremman näköisiä. Missä on ne kuuluisat wt-mammat? Onko nyt laman aikaan niin että köyhät uskalla tehdä lapsia?
Mulla on viimeisestä lapsesta jäänyt 10kg raskauskiloja. Lapsi jo 5v. Lähtöpaino oli kyllä 52 ja pituutta päälle 174, joten pidän nämä kilot ihan mielelläni :)