Onko lapsen saaminen syy ruveta läskiksi?
katukuvassa nähtyä. LÄHES kaikki naiset joilla on lapsi mukana on ylipainoisia, paino sanalla "lähes". vaikea uskoa että vain ylipainoiset tekisivät lapsia. Mukaan mahtuu kyllä muutama hoikkakin lastenrattaita lykkivä äiti. Eikö millään ole enää mitään väliä kun lapsi on syntynyt?
hyi teitä läskipossut
Kommentit (53)
Minulle kävi niin että pari viikkoa laitokselta kotiin tulon jälkeen oli ylimääräistä enää 2 kg, olin normaalipainossa. Siitä sitten tuli seuraavan vuoden aikana 7 kg lisää koska olin vauvan hoitamisen jäljiltä iltaisin niin poikki etten jaksanut tehdä yhtään mitään muuta kivaa kuin syödä. Siis kerta kaikkiaan en jaksanut tehdä mitään muuta, syöminen oli ainoa mielihyvän aihe mitä silloin sain, tietäen vielä että yöllä pitää herätä aina se 2-3 kertaa. Sitten kun vahinko oli tapahtunut kiloja on ollut tosi vaikea saada pois. Olen jojoillut sen jälkeen niin että parhaimmillaan olen laihduttanut työllä ja tuskalla 5 kg ja sitten ne taas hiipii takaisin ja taas laihdutan.
Mulla on edelleen noin 6kg raskauskiloja vaikka lapsi on jo 5kk.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:09"]
Tää on kyllä niin totta! Raskauden jälkeen "saa" lösähtää, kun elatus turvattu?
[/quote]
Miten se on turvattu? Onko joku uusi laki tehty siitä, ettei mies voi lähteä suhteesta lapsen syntymän jälkeen? Tai että miehen on pakko elättää perhe yksin?
Hoh hoijaa, joka kerta kun tälle palstalle tulee, niin aina on "läskit sitä ja läskit tätä" -aloitus. Eikö ne opeta jo alakoulussa, että toisten ulkonäkö, lihavuus/laihuus tms. ei kuulu muille.
Alkaa jo huvittaa tämä tällainen uunous.
En ymmnärrä minäkään, 3. lapsen jälkeen olin yhä laiha ja 4. jälkeen normaalipainoinen mutta tuolloin ikää oli jo yli 40v. Ihan normisyömisillä, en laihduttanut eikä ollut syömishäiriötä tms.
Ei ehdi, ei jaksa, on sitä ja tätä... tekosyitä. Moni tosiaan kuvittelee että kun mies on nalkissa voi lösähtää huoletta. Arvostaisivat itseään sen verran että pitäisivät huolta kunnostaan ja painostaan!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:38"]
Omat liikakiloni ei kyllä liity siihen, etten jaksaisi. Ne liittyy siihen että vanhemmiten ja ehkä lasten myötä oma ja ukkoni ulkonäkökeskeisyys väheni. On sitä tärkeämpiäkin asioita, kuin oma ulkonäkö ja mut muut siitä ajattelee!
[/quote]
Miksi terveellisiä elämäntapoja ja kykyä säilyä normaalipainoisena pidetään pinnallisuutena ja "ulkonäkökeskeisyytenä"? Ihme selitys lihavuudelle.
Mun vaan on paljon helpompi olla ja elää ilman liikakiloja, ok ulkonäkö tulee sitten bonuksena mitä ei tarvitse edes ajatella.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:01"]
Mä olen aina ollut ylipainoinen, lasten saamisen myötä olen vähän laihtunut. Miehelle on taas raskauksien aikana vaan painoa kertynyt ja on nykyään itsekin ylipainoinen. Kai mun ulkonäköä tuolla ulkona liikkuessa kauhistellaan, mut ihan sama, mä olen onnellinen äiti jonka itsetunto ei ole kiinni siitä miltä mä näytän :) t:170/95
[/quote]
Anna lapsellesi kuitenkin terveet eväät:). Ylipaino ei ole terveellistä. Onnellisuus ja tyytyväisyys hienoa, mutta ei se ylipainon mukanaan tuomia terveyshaittoja poista. Ja viimeistään "vanhana", jos ei vielä tunnu.
Ei yhtään ylipainoa, synnytyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennenkin. Raskauskiloja tuli 16kg ja kaikki lähti.
Autoa meillä ei ole ja lähin kauppa olisi parin sadan metrin päässä, tosin se on kallis. Käydään 1.5km päässä kaupassa, rattailla. Lenkkeillään joka päivä. Nautin ulkoilmasta ja kävelystä. Syödään kotiruokaa.
En ymmärrä "Olen liian väsynyt". Syökää terveellisemmin, liikkukaa. Älkää jääkö sohvaperunoiksi katselemaan roskaohjelmia ja syökö juustopalloja ja eineksiä. Samaa rataa sitten menee lapsetkin ja voivotellaan kun nekään ei jaksa mitään.
Itse hoidan kaiken aamusta iltaan, en ole väsynyt.
Ei lasten saaminen ole syy ryhtyä läskiksi. Se on seuraus.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:32"]
katukuvassa nähtyä. LÄHES kaikki naiset joilla on lapsi mukana on ylipainoisia, paino sanalla "lähes". vaikea uskoa että vain ylipainoiset tekisivät lapsia. Mukaan mahtuu kyllä muutama hoikkakin lastenrattaita lykkivä äiti. Eikö millään ole enää mitään väliä kun lapsi on syntynyt?
hyi teitä läskipossut
[/quote]
suomessa, joo on! Helvetin hyvä tekosyy.
Minkälainen ihminen tehtailee tällaisen aloituksen?? Lapseton? Mies? Timmi äiti? Lihava itseään inhoava äiti?
Kuka? Ja miksi??
[/quote]
Totta kai mun elatus on turvattu, kun mulla on vakituinen virka johon palata äitiyslomalta ;) Mies tienaa hiukan vähemmän kuin mä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:39"]
Tosiasiahan on kyllä että nainen lihoo raskauden aikana eikä mitat samanlaiset kuin mitä ennen oli. Kyllä ne ylimääräiset kilot putoaa varsinkin jos imettää mikä vaikuttaa monesti olla ylipääsemätön asia nykyään naiselle, kun on niin helppoa lämmittää korviketta ja antaa pullosta..
[/quote]
:o Kyllä musta imettäminen oli paljon helpompaa kuin korvikeen lämmittäminen, pullojen tiskaus ja niiden mukana kuskaus. Lisäksi säästyi rahaakin.
Saman olen huomannut, ilmeisesti ei. - Kahden teinin äiti , 157cm, 51 kg.
[/quote]
itse kyllä palasin toihin kun lapsi oli noin 11 kk.
Joo. Meitä on kaiken näköisiä.
Kohta 2v synnytyksestä, painan nyt tänään 49kg, eli yhtä paljon kuin plussatessa, 20kg hoikempana raskauden jälkeen. Kilot tippui vasta yöimetyksen loputtua.
Naapurit, jotka näkivät minut ekaa kertaa viimeisilläni raskaana, ihmettelevät nyt että miten oon alkanut muka laihduttaa niin paljon. Sanon vaan että tämä -20kg on se normaali minä. "Ihanko tosi, ei uskois kun sulla oli sitä sellaista raskauspyöreyttäkin niin paljon!"
Raskauskilothan on helppo karistaa, jos vauva ei valvota. Mulla on ollut kaksi 3-50 kertaa yössä herättänyttä lasta, heräily loppui vasta kun nuorimman kaikki hampaat olivat tulleet. Raskauden jälkeisen valvomisen aiheuttamat kilot sain karistettua siihen mennessä, kun nuorin oli 2 eikä tarvinnut enää herätä kuin 2-10 kertaa yössä.
Raskauskilot taas on mun mielestä hieman mystinen asia: esikoisen kohdalla kuntoilin aktiivisesti ja söin yltiöterveellisesti, toisen kohdalla lähinnä sinnittelin päivästä toiseen suklaanvauhdittamana. Painonnousu oli ihan sama molemmissa raskauksissa.
Ihan oman itsenikin takia en antanut raskauskilojen jämähtää perseeseeni ja reisiini. Ei mulla ole varaa ostaa koko vaatekaappia uusiksi, kun suurin osa vaatteistani on tyköistuvia ja ei varmasti ole varaa lihoa kiloa enempää, kun alkaa kinnaamaan ja tursuaa jenkkikset housunkauluksesta. Kyllä se motivoi, kun tietää miten nätisti vaatteet istuu normaalipainoisena ja ei ne raskauskilot tarvi pysyviä olla. Mulla kaksi lasta, teini ja taapero, ja painan vähemmän, kuin ennen ekaa lasta. (166cm, ennen 1. Lasta 56kg, tokan jälkeen 52kg) Tottakai alkuun vauva valvottaa ja on hormonitoiminta luonnon siten suunnittelema, ettei paino putoa kovin helposti, mutta kyllä viimeistään 6-8kk päästä pitäisi jo olla tasaantunut sen verran, että ois normaalipainossa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:09"]Tää on kyllä niin totta! Raskauden jälkeen "saa" lösähtää, kun elatus turvattu?
[/quote]
No voi heh heh sentään.