Millainen ihminen ei tervehdi (koti)siivoojaansa?
Olen siivonnut erään perheen kotia jo viisi vuotta kerran viikossa. Sekä isä että äiti tekevät ilmeisesti pitkää päivää töissä. He haluavat nimenomaan olla kotona kun käyn (jotkut haluavat olla poissa), mutta perheen äiti ei koskaan millään tavalla reagoi siihen, että olen läsnä. Isä avaa oven kun tulen, ja kertoo jos on jotain eritystä. Äiti istuu yhdessä huoneessa läppärilllään, ja kun tulen siivoamaan sitä huonetta, hän sanaa sanomatta ja minuun katsomatta vaihtaa huonetta. Ei tervehdi kun saavun eikä kun lähden.
Olen kuitenkin siivonnut heillä noin pitkään ja he ovat lisäksi suositelleet minua tuttavilleen, joten työni jäljestä varmaan tykkäävät. Osaisko joku auttaa tulkitsemaan, mistä kyse? En tarkoita että kanssani pitäisi jutella, päin vastoin tykkään keskittyä työhöni enkä ole tullut sinne rupattelemaan, mutta tuntuu vaan oudolta ettei rouva koskaan edes katso minuun, saati että edes nyökkäisi tms.
Kommentit (46)
Juntit paskakasat eivät osaa tervehtiä! Ne saavatkin haistaa oikein piiiiiitkän perseen! :)
Mun siivouskohteessa kaikki tervehtivät ja tulevat vaihtamaan pari sanaa päivittäin. Se tuntuu ihan kivalta ja ne asiakkaat ovat muutenkin mukavia.
Jaa-a vaikea sanoa mistä hänen kohdallaan on kysymys. Onhan tuo moukkamaista, hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä toisia. Ilmeisesti ovat kuitenkin tyytyväisiä jälkeesi, kun ovat suositelleet sinua muille. Ehkä hän vain haluaa pitää sinut ja ylipäänsä siivoushommat etäällä, joten välttelee rupeamasta tuttavalliseksi millään lailla.
Miksi siivooja ei tervehdi, kun häntä tervehditään? Jaa että on liian rasittavaa? Eikä siitä makseta palkanlisää?
Sivistynyt ihminen tervehtii.