Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olisi maksusitoumus apteekkiin, voiko lääkkeen silti maksaa itse?

Vierailija
05.03.2022 |

Haluaisin tietää.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Eihän ne apteekissa tiedä että sulla on maksusitoumus, senkun maksat ite. Tuskin ne sossussa perään soittelee. Mutta miksi ihmeessä haluat maksaa itse kerta saisit ilmaiseksi?

Koska maksusitoumus on vielä voimassa, mutta sainkin jo palkkani tilille, joten maksan mieluummin sillä palkalla sen lääkkeen.

Lääkkeen summa vähennetään seuraavasta toimeentulotuestasi joten ei mitään järkeä maksaa itse.

Pösilö. Etkö osaa lukea, piuhat sekaisin?

Onneksi varallisuutta on sen verran ettei tarvitse olla ttt - tukielättinä kuten sinun mutta olettaisin että jos ko. henkilö hakee heti uutta ttt-tukea mikäli saatu palkka ei kata kuluja niin tätä lääkeostoa ei noteerata menona kun on ollut voimassaoleva maksusitoumus apteekkiin. Luuletko Kelan huvikseen korvaavan lääkeostoja jos ei huvita käyttää maksusitoumusta?

Maksusitoumus on voimassa vain sen tietyn ajan, jolle tukipäätös on tehty (esim. kk) ja jos AP ostaa sen lääkkeen nyt käteisellä, niin ei sitä taideta enää seuraavassa kuussa laskea mukaan menoihin.

Ohimennen huomautuksena, että ei se ole toimeentulotuki-tuki, eli lyhennetään tt-tuki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi