Kuulun ammattiliittoon, nytkö siitä pitäisi erota, jos haluan
Saada mitään hyötyä/iloa ansiotulojen verokevennyksestä? Jääkö muuten + - 0:n sekin ilo?
Kommentit (52)
Minä en ainakaan eroa. Pieni hinta siitä, että joku yrittää pitää työntekijän puolia tulevissakin neuvotteluissa.
Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota.
Haluaisin tietää, että kuka palkansaaja on niin tyhmä, että on äänestänyt nykyistä hallitusta? :)
Vierailija kirjoitti:
No jos maksat jäsenmaksua vaikka 30€/kk, se tarkoittaa verovähennysoikeuden poistuttua sitä, että joudut maksamaan kolmesta kympistä verot eli veroprosentista riippuen maksat kuukaudessa 5-18€ enemmän kuin nyt.
Maksan n.32€/kk ja veroprossani on 14.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan jäsenyydestä omassa liitossa 46 e kk. Olen miettinyt eroamista jo jonkin aikaa, ja nyt päätin erota.
Onpas kallis. Itsellä 300€/vuosi, ei riipu tuloista. Tuo vähennys meni, mutta en aio erota liitosta jonkun vtun Orpon ja Häkämiehen iloksi. Toinen mikä nyt meni, on työhuonevähennys, luokkaa 900€. Noiden vaikutus on minulla luokkaa 400€ netto vuodessa.
Mutta eikö ole hienoa, että niille paremmille kokoomuslaisille jotka tienaa kymppitonnin, annetaan 2500€ puhtaana käteen? Orpo itse saa näppiin 3800€. Aivan käsittämätöntä kähmintää.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän hallitus tässä ajaa takaa, nimittäin ettei ay-liikkeitä enää sitten olisi ja siten ei kukaan pitäisi työntekijöiden puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kallis. Itsellä 300€/vuosi, ei riipu tuloista. Tuo vähennys meni, mutta en aio erota liitosta jonkun vtun Orpon ja Häkämiehen iloksi. Toinen mikä nyt meni, on työhuonevähennys, luokkaa 900€. Noiden vaikutus on minulla luokkaa 400€ netto vuodessa.
Mutta eikö ole hienoa, että niille paremmille kokoomuslaisille jotka tienaa kymppitonnin, annetaan 2500€ puhtaana käteen? Orpo itse saa näppiin 3800€. Aivan käsittämätöntä kähmintää.
Ja tuo rahoitetaan ottamalla pikavippi eläkesäästöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän hallitus tässä ajaa takaa, nimittäin ettei ay-liikkeitä enää sitten olisi ja siten ei kukaan pitäisi työntekijöiden puolia.
Toivottavasti reaktio on juuri päinvatainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, hajoita ja hallitse. Ikivanha temppu. Täytyy muistaa, että Orpon hallitus on ensisijaisesti EK:n asialla, kirjoitusvirheitä myöten.
Nyt päätin erota journalistiliitosta. Kalliit maksut eikä mitään hyötyä.
Insinööriliitto, ei mitään hyötyä. Ei aja työntekijän asiaa ollenkaan. Samoin TEK, ajaa jotain sateenkaari asioita ja that's it.
mistähän saa huonoimpaa palvelua kuin liitoista kertokaa kokemuksistanne. lopetin maksamisen
Älä eroa kassasta jos olet töissä. Kassoihin voi nykyisin kuulua olematta liiton jäsen. Itse en tätä tiennyt ja maksoin maltaita liitolle jolla en tee mitään. Olin jäsen vain työttömyysturvan takia. Eroan liitosta ensi vuodeksi.
Itse pelkästään kassan jäsen, että saan ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen, mutta nykyään pitää olla tosi hyvä palkka, että saada kunnollisen työttömyyskorvauksen. Jos palkkasi on alle keskiarvon eli jotain 3300 niin ei kannata olla edes kassan jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriliitto, ei mitään hyötyä. Ei aja työntekijän asiaa ollenkaan. Samoin TEK, ajaa jotain sateenkaari asioita ja that's it.
Kyllä minä kävin Insinööriliiton asianajajan kanssa melkein käräjillä saakka ja tienasin sopimuksella 56 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos maksat jäsenmaksua vaikka 30€/kk, se tarkoittaa verovähennysoikeuden poistuttua sitä, että joudut maksamaan kolmesta kympistä verot eli veroprosentista riippuen maksat kuukaudessa 5-18€ enemmän kuin nyt.
Maksan n.32€/kk ja veroprossani on 14.
Ap
Mitä vähennyksiä sulla on?
Kyllä.
Loimaankassa on vaihtoehtosi.
Työnantajat haluavat ihmiset pois liitosta ja lakkoilusta. Siksi tämä hallituksen linjaus.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat haluavat ihmiset pois liitosta ja lakkoilusta. Siksi tämä hallituksen linjaus.
Ei tule onnistumaan.