Vaikka olisi maksusitoumus apteekkiin, voiko lääkkeen silti maksaa itse?
Kommentit (21)
Ei hitto kaikkea sitä kysytäänkin. Tottakai voi!
Voi. Eihän ne apteekissa tiedä että sulla on maksusitoumus, senkun maksat ite. Tuskin ne sossussa perään soittelee. Mutta miksi ihmeessä haluat maksaa itse kerta saisit ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Voi. Eihän ne apteekissa tiedä että sulla on maksusitoumus, senkun maksat ite. Tuskin ne sossussa perään soittelee. Mutta miksi ihmeessä haluat maksaa itse kerta saisit ilmaiseksi?
Koska maksusitoumus on vielä voimassa, mutta sainkin jo palkkani tilille, joten maksan mieluummin sillä palkalla sen lääkkeen.
Höh. Yleensä täällä syytetään sossunelättinä olemisesta ja haukutaan siitä, mutta sitten kun joku ei halua käyttää hyväksi sossun etuuksia, niin haukutaan siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maksusitoumus on vielä voimassa, mutta sainkin jo palkkani tilille, joten maksan mieluummin sillä palkalla sen lääkkeen.
Lääkkeen summa vähennetään seuraavasta toimeentulotuestasi joten ei mitään järkeä maksaa itse.
Totta kai. Jos apteekkiin on lähetetty maksusitoumus voit sanoa että maksat sen lääkkeesi silti itse (se työntekijä saattaa kysyä asiasta).
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Jos apteekkiin on lähetetty maksusitoumus voit sanoa että maksat sen lääkkeesi silti itse (se työntekijä saattaa kysyä asiasta).
Selvä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Apteekki näkee koneelta maksusitoumuksen suoraan ja antaa lääkkeet ilmaiseksi käteen.
Musta on kyllä todella hellyyttävää, että joku haluaa välttämättä maksaa itse vaikka on maksusitoumuskin 😁
Mikä ideologia tässä on takana?
Itse käyttäisin maksusitoumuksen ja vaikka laittaisin siitä säästyneet rahat pahan päivän varalle. Ehkä niitä tarvitaan myöhemmin lääkkeisiin, joihin ei maksusitoumusta saa.
Itse maksaisin itse, jos tietäisin, että tuloihin on tullut tai tulossa sellainen muutos, että ei ole enää oikeutta toimeentulotukeen. Takaisinperintä on varma tapa sotkea tulot pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeen summa vähennetään seuraavasta toimeentulotuestasi joten ei mitään järkeä maksaa itse.
Pösilö. Etkö osaa lukea, piuhat sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että jos maksaa itse, niin saa vähemmän tt-tukea, vai mitä oikein tarkoitit? Ei se nyt niin mene.
Meillä maksusitoumukset on ihan paperilla. Jos sellaista ei käytä, niin se raukeaa. Voi olla, että ensi kerralla en viitsi tehdä uutta päätöstä, jos kyse oli harkinnanvaraisesta. t: sossu
Vierailija kirjoitti:
Itse maksaisin itse, jos tietäisin, että tuloihin on tullut tai tulossa sellainen muutos, että ei ole enää oikeutta toimeentulotukeen. Takaisinperintä on varma tapa sotkea tulot pitkäksi aikaa.
Jos on saanut myönteisen päätöksen tt-tukeen tietylle kuukaudelle, niin eihän sitä nyt takaisin peritä jos vaikka seuraavassa kuussa saa palkkaa eikä tarvitse hakea tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksusitoumukset on ihan paperilla. Jos sellaista ei käytä, niin se raukeaa. Voi olla, että ensi kerralla en viitsi tehdä uutta päätöstä, jos kyse oli harkinnanvaraisesta. t: sossu
Tuskinpa tässä puhuttiin sossusta vaan kelasta. Ja vaikka olisikin puhuttu, niin vaikka sinä olet laiska työssäsi, niin asiakas voi esim. soittaa ja pyytää uutta päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi varallisuutta on sen verran ettei tarvitse olla ttt - tukielättinä kuten sinun mutta olettaisin että jos ko. henkilö hakee heti uutta ttt-tukea mikäli saatu palkka ei kata kuluja niin tätä lääkeostoa ei noteerata menona kun on ollut voimassaoleva maksusitoumus apteekkiin. Luuletko Kelan huvikseen korvaavan lääkeostoja jos ei huvita käyttää maksusitoumusta?
On kyllä aika typerää maksaa itse jos ilmaiseksi saa. Vai onko liikaa rahaa ja ihan sama vaikka heittelisi taksin ikkunasta seteleitä? Enpä usko että on eli ota se lääke ilmaiseksi ja säästä rahat.
Niin ne rikkaatkin tekee. (Ex)Kansanedustajat nostaa sopeutumiseläkettä vaikkei olisi tarve. Pääministeri ostaa aamupalat verorahoista. Kaikkea ne keplottelee. Välillä jää kiinni ja sitten ollaan niin pahoillaan mutta kohta taas löydetään uusi porsaanreikä.
Se sinun lääkkeesi ei ole kuin pisara merestä yhteiskunnan rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi varallisuutta on sen verran ettei tarvitse olla ttt - tukielättinä kuten sinun mutta olettaisin että jos ko. henkilö hakee heti uutta ttt-tukea mikäli saatu palkka ei kata kuluja niin tätä lääkeostoa ei noteerata menona kun on ollut voimassaoleva maksusitoumus apteekkiin. Luuletko Kelan huvikseen korvaavan lääkeostoja jos ei huvita käyttää maksusitoumusta?
Ap sai palkan eikä tarvitse/saa ilmeisesti enää jatkossa toimeentulotukea. Näin käsitin.
Sai ilmeisesti työpaikan ja toimeentulotukea sai vielä sen yhden kuukauden jolloin oli jo töissä mutta palkkaa ei luonnollisesti saa etukäteen niin toimeentulotukea sai siksi.
Itsellä ollut tällainen tilanne niin siitä ajattelin että voisi olla vastaava tilanne.
En ole tuo pösilöksi haukkuja enkä vastannut sinulle aiemminkaan mutta kunhan nyt kommentoin tähän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut myönteisen päätöksen tt-tukeen tietylle kuukaudelle, niin eihän sitä nyt takaisin peritä jos vaikka seuraavassa kuussa saa palkkaa eikä tarvitse hakea tt-tukea.
Ongelma onkin se, että kun palkka tulee kuun lopussa, Kela laskee sen välillä seuraavan kuun tuloksi, välillä kuluvan kuun tuloksi ja välillä molemmille kuukausille.
Voi mutta miksi ihmeessä niin tekisi.