Elokuva jonka on varmimmin kaikki nähneet
Mikä elokuva lienee se, jonka kaveri- tai työporukassa tai vaikka av:lla kaikki ovat todennäköisimmin nähneet?
Uuno Epsanjassa tai Uuno armeijassa (ainakin kaikki vähän vanhemmat ovat nähneet)
Uhrilampaat (en tiedä ketään joka ei olisi nähny tätä tai ainakin Hannibalia)
Forrest Gump
Tuossa ekat jotka tulivat mieleen.
Kommentit (104)
Tuntematon sotilas, Schindlerin lista, Leijonakuningas, Englantilainen potilas... en ole nähnyt.
Titanicin näin leffateatterissa kun se tuli, oli väliaika ja kaikkea ja halusin vain pois. En tykännyt. En ole toista kertaa katsonut.
Poliisiopistoja ja uunoja näin joitain lapsena, en tykännyt. Tuskin olen kaikkia nähnyt.
Tuulen viemää, star warsit, Sound of Music- nämä katson aina uudelleen kun osuu kohdille.
Ja katsonut olen kyllä paljon elokuvia.
Pekka ja Pätkä sellaisina, josta ei saa puhua...?
Olisko se ruotsalainen Pikku suklaajuna
Minä en ole nähnyt Uhrilampaita, Hannubalia ja Forrest Gump. Aika pielessä tuo ap:n lista.
Vierailija kirjoitti:
Psyko, Hitchcockin.
En ole nähnyt
Pretty woman, Poliisiopisto, Hei, me lennetään, Vicky Christina Barcelona
Vierailija kirjoitti:
Joulupukin kuuma linja
Kuka muka EI ole katsonut?!
En ole koskaan kuullut, että joulupukin kuumasta linjasta olisi tehty elokuva
Vierailija kirjoitti:
Onneli ja anneli.
Ei ole tosisuomalainen jos ei ole nähnyt.
Älä valehtele. Olen tosisuomalainen, enkä ole ko. leffaa nähnyt, eikä kiinnosta nähdä
Vierailija kirjoitti:
Ghostbusters
En ole nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Taru sormusten herrasta (1,2,3)
En ole nähnyt, eikä kiinnosta nähdä
Pahat pojat ym. kotimaiset on suuri osa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt Uhrilampaita, Hannubalia ja Forrest Gump. Aika pielessä tuo ap:n lista.
Mutta Uunoja olet?
Aina löytyy joku joka on onnistunut vältteleen jotain sellaista mitä kaikki muut ovat kokeneet, mutta eiköhän se täällä monesti mainittu Titanic ole se lähiten oikea vastaus. On myös monissa globaaleissa tilastoissa kärjessä.
Jos taasen rajataan puhtaasti suomeen, niin myös joka joulun Lumiukko voi olla yllätyskorkealla koska se on niin lyhyt, teemaltaan neutraali ja omaa traditioarvoa.
Sen sijaan epäilen että Tuntematon sotilas on harvinaisempi katselukohde kuin moni toivoisi. Se vaikuttaisi rajautuvan ensisijaisesti tietyn yhteiskuntaluokan miesten leffaksi.
Vierailija kirjoitti:
Home Alone - Yksin kotona.
Ei olisi tullut mieleen ehdottaa tätä, mutta tämä jos joku on se, minkä voi helpostikin kuvitella monen nähneen eri ikäpolvista. Ainakin n. 70-luvun puolivälin jälkeen syntyneistä.
”Perhe-elokuva” ja jouluelokuva, jota on ehkä vanhempana helppo myös tiedostaen siirtää sukupolvelta toiselle — ja jota usein joulun aikaan TV-kanavat tarjoilevatkin. Jollain tavalla kestänyt ajan hammasta pidemmälle kuin moni oman aikansa kassamagneetti, vaikka sitä sarjakuvamaista ”silitysraudalla naamaan” -väkivaltaa aina muistetaan sormi pystyssä tiedostavana soraäänenä paheksuakin.
Jos lyhyemmät animaatioelokuvat lasketaan, ”Lumiukko” voisi painia samassa sarjassa, osittain samoista syistä. (Joulu, perhe, lapset, oma nostalgia, oman nostalgian tietoinen esittely lapsille.)
Suomi-TV toki pyörittää erilaisissa sykleissä Uunoja, Bondeja ja Pekkaa ja Pätkää kuin viimeistä päivää, joten sieltäkin voi jotain osumaa sitä kautta tarttua. Elokuvia on kuitenkin näissä sarjoissa niin monta, että niistä ei ehkä mikään yksittäinen pääse sattumakatselulla nousemaan tilastoykköseksi.
Jonkun mielestä Titanic kuuluu yleissivistykseen. Voi jee