Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, jota isyys ei kiinnosta

Vierailija
01.08.2015 |

ja sen vuoksi en olekaan tehnyt lapsia.

Kun mies hankkii lapsia ja laiminlyö niiden hoidon, hänelle kommentoidaan heti: olisit jäänyt lapsettomaksi, se on ihan hyvä valinta. Mutta kun joku todella toimii näin (ei piittaa lapsista, ei hanki niitä), hän saa erittäin harvoin kiitosta. Päinvastoin häntä pidetään keskenkasvuisena lapsiaikuisena, joka elää mieluummin mukavaa elämää kuin ottaa vastuuta muista ihmisitä.

Tämä on minusta suoraan sanottuna vähän epäreilua. Jos olet sortunut tällaiseen tekopyhyteen, otan vastaan anteeksipyyntösi alla. ;)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, mistä tuollaisia löytää??

Vierailija
22/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:16"]

Mua vanhemmuus kiinnostaa ja lapsen olenkin jo hankkinut mutta ei kenenkään tarvii mua siitä erikseen kiitellä. Ei mun asiat muille kuulu.

[/quote]

Kuuluuhan. Kaikki sun lapsesi koulutus, synnytys, neuvolat yms. tulevat maksettavaksi myös meille lapsettomille verojen muodossa. 
[/quote]

Voi, sä taidat nyt olla vähän yksinkertainen. On ihan ok valinta, ettei itse halua lapsia, mutta jonkun olisi kuitenkin hyvä saada niitä, eikö? Itse olet myös maksanut yhteiskunnalle synnytyksen, päivähoidon, koulutuksen jne. Ja itsekin tulet maksamaan vielä ihan kiitettävästi, kun ikää tulee. Miten sä meinaat pyörittää tätä systeemiä, ilman seuraavaa sukupolvea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:28"] Miksi lapsettomuudesta pitäisi erikseen kiitellä? Kenen sen kuuluisi tehdä? Ei kaikilla tarvitse olla lapsia. [/quote]Kulttuurimme palkitsee ihmisiä perseilystä, ei harkitsevuudesta. Minusta harkitsevuudestakin pitäisi jakaa julkisesti kiitosta, vaikka se ei olekaan aina räiskyvää ja seksikästä. -ap [/quote] Mitä tarkoitat perseilyllä? Vihjaatko, että lasten hankkiminen ei voi mitenkään olla yksilön harkittu valinta?

[/quote]Tarkoitan harkitsemattomia, "spontaaneja", "sydämellä tehtyjä" huonoja valintoja, joista on haittaa yksilälle, ympäristölle ja veronmaksajille. Tällaiset valinnat tuntuvat kasautuvat tietyille ihmisille, kun taas fiksut järkivalinnat kasaantuvat toisille. -ap

Vierailija
24/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori typot, en ole vielä juonut kahvia. -ap

Vierailija
25/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista toimintaa. Mitä turhaan hankkia jälkeläisiä, kun ei ole mitään tulevaisuutta enää. Pelkkää kurjuutta luvassa tulevaisuudessa, ja köyhyyttä. Parempi pysyä lapsettomana.

Vierailija
26/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap huoli. Ei moni isäkään ole oikeasti halunnut lapsia tehdä mutta saadaakseen tiettyjä parisuhteeseen liittyviä etuja, on joutunut tulemaan päätöksissään vastaan. Ja oikeasti, tosi moni lapsi on vahinkolaukaus, eikä tarkoituksellisesti tehty. Siitä ei vain puhuta.

Vierailija
27/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mista huono asia ollenkaan. Minusta on todella epäreilua ettei vasektomiaa voi tehdä ennen kuin on täyttänyt 30. Mun mielestä se pitäisi sallia miehille jo kun ovat 20 täyttäneet. Mies voisi pakastuttaa sukusoluja ja tehdä vasektomian, niin sitten olisi vielä mahdollisuus jos mieli muuttuu, mutta ei hetken mielijohteesta vaan pitkän harkinnan tuloksena saisi sitten lapsen joskus. Naisillakin voisi sterin ikärajaa laskea vaikka 26 vuoteen.

ps itse en ole Vela vaan minulla on lapsia ja 28v olen teettänyt sterin kun lapsiluku tuli täyteen.En ole katunut.

Vierailija
28/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:54"]

Ei mista huono asia ollenkaan. Minusta on todella epäreilua ettei vasektomiaa voi tehdä ennen kuin on täyttänyt 30. Mun mielestä se pitäisi sallia miehille jo kun ovat 20 täyttäneet. Mies voisi pakastuttaa sukusoluja ja tehdä vasektomian, niin sitten olisi vielä mahdollisuus jos mieli muuttuu, mutta ei hetken mielijohteesta vaan pitkän harkinnan tuloksena saisi sitten lapsen joskus. Naisillakin voisi sterin ikärajaa laskea vaikka 26 vuoteen.

ps itse en ole Vela vaan minulla on lapsia ja 28v olen teettänyt sterin kun lapsiluku tuli täyteen.En ole katunut.

[/quote]

*minusta

Vierailija
29/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudesta pitäisi rajusti verottaa, jos siihen ei ole todellista syytä. Huoltosuhteen vuoksi jokaista isää ja äitiä korvaamaan tarvitaan vähintään kaksi lasta, 3 + enemmänkin, jos kuolo korjaa aiemmin.

Toiseksi, on se paljaalla paneminen ja alitajunnassa kalvava riski raskaudesta sen verran kutkuttavaa puuhaa, että miksi ihmeessä pitäisi luopua mielihyvää tuovasta harrasteesta ja käyttäytyä jotenkin luonnonvastaisesti? Ala nyt räpätä kortsujen tai joidenkin elmukelmujen kanssa, tunkea nahan alle ja jokaiseen reikään ehkäisyhimmeleitä. Ei helv. Montako elukkaa luonnossa syö jotain ehkäisymarjoja? Ei yhtään.

Vierailija
30/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:51"]

Asiallista toimintaa. Mitä turhaan hankkia jälkeläisiä, kun ei ole mitään tulevaisuutta enää. Pelkkää kurjuutta luvassa tulevaisuudessa, ja köyhyyttä. Parempi pysyä lapsettomana.

[/quote]Minun talouteni kehittyy kyllä oikein mainiosti, ja tulevisuus vaikuttaa hyvin valoisalta. -ap

Vierailija
31/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:54"]

Ei mista huono asia ollenkaan. Minusta on todella epäreilua ettei vasektomiaa voi tehdä ennen kuin on täyttänyt 30.

[/quote]Todellakin. Uskomatonta, että Suomessa lapsikin voi hankkia lapsia mutta aikuinen ei voi päättää omasta lsääntymiskyvystään. Ikärajan pitäisi olla sekä miehillä että naisilla täysi-ikäisyyden raja, mutta tyytyisin aluksi myös 25 vuoteen. Sitten pääsisimme muiden pohjoismaiden tasolle. -ap

Vierailija
32/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättää lisääntymiskyvystään? :D Ei sitä kuule ihminen itse paljoakaan päätä. Son korkeemmas käres. Voihan sitä olla panematta, jos ei halua lapsia. Niin helppoa. Ei se vaadi sterilointia. Ja jos tulee katumapäälle, niin sitten voi taas alkaa panemaan. Win win.

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:59"]Todellakin. Uskomatonta, että Suomessa lapsikin voi hankkia lapsia mutta aikuinen ei voi päättää omasta lsääntymiskyvystään. Ikärajan pitäisi olla sekä miehillä että naisilla täysi-ikäisyyden raja, mutta tyytyisin aluksi myös 25 vuoteen. Sitten pääsisimme muiden pohjoismaiden tasolle. -ap

[/quote]

Vierailija
33/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa asioissa monen on vaikeaa tajuta vanhaa sanontaa ' molempi parempi', mutta niin se vain on.

Suuret totuudet ovat usein yksinkertaisia. Varsinainen pointti on siinä ,että jokainen voi pitää sitä omaa osaansa,valintaansa,tilannettaan,ratkaisuaan,päätöstään ,olemistaan, tai millä ikinä  nimellä sitä nyt sitten itsekukin omalla kohdallaan  haluaa kutsua ,parhaimpana itselleen...

(Eli jos sen tilanteen hyväksyy ja on ns. 'sinut' sen kanssa ,voi muita kehottaa huoletta pitämään huolta vain omista asioistaan, jos he näet alkavat tarjoamaan jotain neuvoja,ohjeita,paheksuntaansa,arvostelujaan tms. SINUN oman elämäsi ja elämäntilanteesi suhteen.

Se on asia joka EI kuulu heille.

Nämä rajat on aina tarvittaessa syytä osoittaa ja piirtää selviksi silloin , jos joku alkaa niitä sinun elämäsi suuntaan ylittää tai ei omin avuin pysty niitä tajuamaan ja näkemään.

Vierailija
34/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:07"]

Päättää lisääntymiskyvystään? :D Ei sitä kuule ihminen itse paljoakaan päätä. Son korkeemmas käres. Voihan sitä olla panematta, jos ei halua lapsia. Niin helppoa. Ei se vaadi sterilointia. Ja jos tulee katumapäälle, niin sitten voi taas alkaa panemaan. Win win.

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:59"]Todellakin. Uskomatonta, että Suomessa lapsikin voi hankkia lapsia mutta aikuinen ei voi päättää omasta lsääntymiskyvystään. Ikärajan pitäisi olla sekä miehillä että naisilla täysi-ikäisyyden raja, mutta tyytyisin aluksi myös 25 vuoteen. Sitten pääsisimme muiden pohjoismaiden tasolle. -ap

[/quote]

[/quote]

Wut. -ap

Vierailija
35/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnat on omiasi ja koskevat elämääsi. En puutu toisten valintoihin en ymmäärä miksi niistä pitäisi jaella sen enempää moitteita kun kiitostakaan kun ne eivät millään tavalla itseäni kosketa. Minä teen omat valintani elämässäni.

Vierailija
36/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:28"] Miksi lapsettomuudesta pitäisi erikseen kiitellä? Kenen sen kuuluisi tehdä? Ei kaikilla tarvitse olla lapsia. [/quote]Kulttuurimme palkitsee ihmisiä perseilystä, ei harkitsevuudesta. Minusta harkitsevuudestakin pitäisi jakaa julkisesti kiitosta, vaikka se ei olekaan aina räiskyvää ja seksikästä. -ap [/quote] Mitä tarkoitat perseilyllä? Vihjaatko, että lasten hankkiminen ei voi mitenkään olla yksilön harkittu valinta?

[/quote]Tarkoitan harkitsemattomia, "spontaaneja", "sydämellä tehtyjä" huonoja valintoja, joista on haittaa yksilälle, ympäristölle ja veronmaksajille. Tällaiset valinnat tuntuvat kasautuvat tietyille ihmisille, kun taas fiksut järkivalinnat kasaantuvat toisille. -ap
[/quote]

Myös lapsettomuus voi alkaa tuntua huonolle valinnalle jossain elämänvaiheessa?

Vierailija
37/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:59"]

Myös lapsettomuus voi alkaa tuntua huonolle valinnalle jossain elämänvaiheessa?

[/quote]Tutkimusten mukaan ei. -ap

Vierailija
38/38 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. -ap